vijfde ziekte

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mama322, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama322

Mama322 Actief lid

Aug 29, 2011
    384
    0
    0
    Dochterlief is ziek en heeft vermoedelijk de 5e ziekte....
    Ik weet het niet zeker maar het lijkt er wel veel op als je de symptomen leest op het internet.

Nu zit ik er dus een beetje over te lezen en de ene keer lees je dat het alleen in het eerste trimester kwaad kan en de andere keer moet je sowieso met de zwangerschap oppassen...

Ik denk dat ik morgen sowieso maar even contact opneem met de ha of gyn.

2. Mama322

Mama322 Actief lid

Aug 29, 2011
    384
    0
    0
    wie heeft er ervaring mee?

3. boeddha23

boeddha23 Lid

Oct 4, 2011
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo!

Mijn dochter heeft het 3 weken geleden gehad, de h.a. vertelde mij dat wanneer er bultjes te zien zijn, de besmetting over is... En het kan schadelijk zijn in de eerste 8 weken van de zwangerschap!

Beterschap voor je meisje!

4. Maia

Maia Niet meer actief

hier heerste het op het kdv dus ik had het toch maar nagevraagd ondanks dat mijn dochter het niet heeft gekregen, maar door de ha werd gezegd alleen in het eerste trimester. Dus daar ga ik maar vanuit.

5. Jazzle

Jazzle Lid

Sep 21, 2009
    6
    0
    0
    Bij mij zei de huisarts dat ze er in principe niks mee doen. De verloskundige wilde eigenlijk wel dat ik voor de zekerheid ging bloedprikken, zodat we konden bepalen of ik antistoffen aangemaakt had. In het geval van de antistoffen zou ik beschermd zijn, anders kan het (afhankelijk van de zwangerschapstermijn) best wel schadelijk zijn voor een ongeboren kindje. Voor de zekerheid zou ik dus even laten bloedprikken en informatie inwinnen via je verloskundige. Dan weet jet het zeker en hoef je je verder niet onnodig druk te maken.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen in je bloed zien of jij de ziekte hebt gehad, is dit zo dan is er niks aan de hand.

(ik heb het zelf ook gehad een gastkindje met de vijfde ziekte).

Ik zou je bloed even laten controleren.

7. Merel1985

Merel1985 Actief lid

Oct 25, 2011
    103
    0
    0
    Ik wil je echt niet bang maken, maar het ongeboren kindje van mijn zus is in de 22e week van de zwangerschap overleden aan de 5e ziekte, dit is een vreselijke tijd voor ons geweest en nu nog, dus ik schrik ervan dat hier zo makkelijk over gepraat word...

De ziekte heerste op dat moment op school van de andere kinderen.

Share This Page