vertellen aan je ouders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door purple88, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Hallo allemaal:D

Ik vroeg me af wanneer jullie je ouders hebben verteld dat jullie zwanger zijn. Ik vind het zo moeilijk om het voor me te houden!
    vooral voor mijn moeder, die vraagt nu al zo'n 1,5 jaar wanneer ik eens zwanger word.. ze moest eens weten ;)

Liefs

2. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Oh wij hebben t mer kerst verteld, was toen pas 4wkn 1dag maar was zo'n mooie gelegenheid met alle familie bij elkaar, echt een aanrader :)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben het in een later stadium verteld. Bij de oudste met 12 weken, bij de tweede met 16 :$ weken en nu de derde met 11 weken.

De tweede hangt een verhaaltje aan hoor.... Mn moeder werd toen 60 en ik was met mn vaders 60e verjaardag uitgerekend. Dus daarom wat langer gewacht met vertellen zodat we het als "verjaardagskado" konden vertellen.

4. Maia

Maia Niet meer actief

wij hebben het onze ouders zo snel mogelijk verteld ;) mijn ouders wisten het een uurtje na de test, zijn ouders 2 dagen later.

5. Delta

Delta Niet meer actief

hahaha ik heb mijn moeder meteen na de posi test gebeld....

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    omdat mijn en zijn ouders wisten van de tp en testdatum vanuit het ziekenhuis hebben we het de dag van de posi test verteld. Anders denk ik een paar weken later bij 8 weken denk ik..

7. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het vertelt aan beide kanten in de week dat we de test hadden gedaan dus dat was 5 weken ongeveer. wel erbijgezegt dat ze het voorlopig nog even voor zich moesten houden wat ze keurig hebben gedaan trouwens. mijn schoon zusjes en broertje hebben we het ook gelijk vertelt! Ik MOEST het gewoon kwijt een een paar mensen.

8. Sonneke2011

4 apr 2012
    32
    0
    0
    mijn ouders gelijk na de test verteld en zijn ouders dezelfde avond nog ..

9. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    bedankt voor jullie reacties! ik heb ook al een rompertje gekocht waar op staat I love oma :D Wil het haar zo graag vertellen.. maar ben zo bang dat het fout gaat en dan is de teleurstelling zo groot.

denk ook dat mijn moeder het niet zo lang voor zich kan houden:)

10. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hoi

Wij hebben het met 10 weken verteld, toen hadden we de echo net gehad. Die wilde ik toch wel eerst even afwachten.

Tot die 10 weken heb ik mijn ouders flink vermeden omdat ik bang was het niet voor me te kunnen houden ;)

11. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Vrij snel hoor! de steun van ouders vond ik prettig. pas met drie maanden aan de rest vd familie. dus die weten nu nog niets.. haha.

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    (schoon)ouders en broers/zussen met 5.5 week, ongeveer een week nadat we het zelf wisten. Het was toen kerst, dus nog langer geheimhouden zou echt niet lukken. Wel gevraagd of ze het tot na de termijnecho/12 weken voor zich wilden houden. Was juist leuk om het vanaf zo vroeg met hen te delen! En ook als het niet goed zou zijn gegaan had ik hun steun willen hebben, dus zag ook geen reden het voor hen geheim te houden. Vond het wel héél spannend om het te gaan vertellen en het voelde ook enorm vroeg!

13. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Een paar dagen na de positest gingen we bij mijn ouders eten. Ik had rompertjes en speentjes ingepakt en de cadeautjes moesten ze allemaal tegelijk open maken. Verdere uitleg was niet nodig ;)
    Mijn schoonouders zijn we de volgende dag heen geweest,
    de rest van de familie hebben we het pas na 12 wkn verteld.

14. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Wij hebben het met ongeveer 8 weken verteld aan (schoon)ouders en broers. Het was toen Sinterklaasweekend en dat vonden wij een leuke gelegenheid. We hebben een wilgenhart gegeven met daarop een speen, sokjes en een spuugdoekje met: I love opa en I love oma. Wel hebben we iedereen gevraagd hun mond te houden met verder vertellen tot na kerst, omdat we vlak voor de kerst de eerste echo hadden.

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

schoonmoeder na de test al hahaha :p
    en mijn eigen ouders met 8+5 .. na de echo .. ze waren heel blij !
    gewoon uitgenodigt bij ons thuis op de koffie haha

16. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben het onze ouders beide keren verteld bij iets van 12 weken. We wilden eerst de uitslag van de combinatietest hebben, en het daarna pas met ze delen.
    Bij de eerste zwangerschap hadden we zelf ook nog even verwerkingstijd nodig, voor we het met anderen wilden delen.
    Moeder en schoonmoeder waren beide enorm (blij) verrast, ze hadden eigenlijk niet gedacht dat wij er ooit aan zouden beginnen (we waren al bijna 10 jaar samen en het hele onderwerp was eigenlijk nooit ter sprake gekomen - met hen).

De eerste keer was ik trouwens tegelijk zwanger met mijn zus (2 weken verschil), dat maakte het wel extra feestelijk om het te vertellen. Eén andere zus had ik het al eerder verteld (een week na de positieve test zo ongeveer, ik was 6 wkn zwanger), ik wilde het graag met iemand delen, en zij was ook de enige die wist dat ik was gestopt met de pil. Zij heeft echt op haar tong moeten bijten om het niet te vertellen, maar ze heeft zich heel keurig ingehouden.

17. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    bij onze oudste hebben we het na een goede echo verteld, met 9,5 weken. Bij onze 2e met een week of 6. bij onze derde vrij gauw na een posi test (helaas is dat een mk geworden) en nu bij deze waren we al met 4 weken zover om het te vertellen, want toen zouden we uitslag in het ziekenhuis krijgen of ik PCOS had, maar voordat we gingen voor de zekerheid getest en bleek toen positief te zijn.

18. Sassie87

Sassie87 Actief lid

29 mrt 2011
    128
    2
    18
    Vrouw
    NULL
    Mijn schoonzusje en zwager meteen. omdat wij zo geschrokken waren wij hadden het niet verwacht.

Mijn schoonouders en ouders en overige broer en zus die dag erna. de familie en vrienden na 10 weken na een goede echo.

19. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    wij hadden zondag avond getest, een maandag kan mn man eerder naar huis van zn werk, dus toen zijn we gelijk naar zijn ouders gegaan, mijn eigen ouders wonen een eindje verder weg, dus daar zijn we die vrijdag avond mee uit eten geweest:)

20. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Met 10 weken hebben wij ze een fotolijst gegeven met een gedicht erin:

Je kunt me nog niet horen,
    Je kunt me nog niet zien.
    Maar als ik straks ben geboren,
    Mag ik dan in dit lijstje misschien?

Ze vonden het helemaal geweldig!!

Gedicht is overigens niet van mezelf, via google gevonden hihi.. ;)

Deel Deze Pagina