baby 4 maand hoest veel met vastzittend slijm

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 2 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Goedemorgen,

Onze baby van 4 maand is al sinds februari verkouden. Dit is gekomen doordat hij naar de opvang is gegaan en ik herken het heel erg van de oudste, die had precies hetzelfde.

Maar onze baby hoest zich de laatste paar dagen een ongeluk. Hij heeft last van vastzittend slijm en hij kan het niet kwijt. Hij loopt rood aan en soms is het net alsof hij stikt. Ik ben al bij de huisarts (in opleiding) geweest. Zij dacht dat het hoesten kwam doordat hij reflux heeft, en die zorgt voor een kriebel en hij dus gaat hoesten. Ze heeft de kinderarts gebeld en overlegt en ik moet nu de nexium ophogen naar 2 keer 5mg ipv 1 keer 5mg.

Ik zelf denk niet dat het door reflux komt maar echt door verkoudheid en wil dus ook eigenlijk niet de nexium gaan ophogen. Heb dit ook mog niet gedaan
    . Hij krijgt ter verlichting vsm druppels maar die helpen niet erg veel.

Iemand anders nog tips? Iets wat kan helpen verlichten? Vind het zo sneu voor hem. Hij moet haast wel keelpijn hebben dat heb ik al na een dag flink hoesten.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Stomen onder de douche geeft soms ook wel verlichting. Beterschap!

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Een ui naast zijn bed zetten. Ik dacht altijd dat dat alleen voor je neus hielp, maar bij hoesten schijnt het ook te helpen. Je kunt het altijd proberen.

Deel Deze Pagina