Ik had er nog nooit van gehoord maar sinds gisteren ff gegoogled(kreeg tip van de buren) en was benieuwd of jullie het kennen en er evt. ervaring mee hebben.DE 5de ziekte dus. Mike is echt een probleemloos kind op 1 ding na en dat is zijn huid. Altijd rode wangetjes, heel veel krabben(vooral op zijn hoofdhuid, gezicht, buik en beentjes). Buik is echt t ergste en als die ook maar even bloot ligt dan krabt hij zijn buikje tot bloedens toe kapot. Daarom ook hebben we altijd sokjes voor zijn handje bij de hand. We doen hem maar 2 keer in bad per week , niet te warm en niet te lang en smeren hem goed in met balneum creme en in bad gooien we een druppeltje olijfolie . Maar sinds gisteren heeft hij wel hele rare vlekjes op zijn (vooral) benen, buik en rug. Niet mega rood maar lijkt wel soort van exeem. Ik heb zelf ook een verleden met exeem dus ken t wel. Alleen nu kwamen de buren aan met het woord 5de ziekte. Ik kende t dus niet dus ff gegoogled en dat zou ook zomaar kunnen. Op wat krabben na lijkt mike er niet meteen echt mega last van te hebben alleen maakt hij wel steeds een krabbende beweging met zijn handjes waar hij ook aan zit. Of hij nu de fles probeert vaste te houden of hij pakt mij vast tis altijd met een krabbende beweging. Na t bad is zijn huid trouwens vuur en vuur rood ondanks dat hij er niet al te vaak ingaat en al helemaal niet te warm. Vervelende vind ik dat hij nog regelmatig handschoentjes aan moet. Iemand ervaring met deze klachten. Zijn niet vuurrode maar meer tsja roze achtige vlekjes, bultjes, droge plekken. En ze jeuken dus wel erg anders zou mike zich niet steeds krabben. Voor de zekerheid gaan we morgen ook maar ff na de huisarts toe.
Waarom doe je hem in bad met olijfolie? Misschien dat hij daar op reageert? (ik weet niet of dat kan hoor?) Dan kun je misschien beter iets van Balneum badolie gebruiken, dat verspreid ook beter door het water. Olijfolie blijft op het water liggen, dus dan heeft hij er niks aan.. En als het dan op zijn huidje blijft zitten, als je hem eruit haalt, kan het gaan zitten broeien.. (lijkt mij, hè? )
Was (jah jah gaan we weer) op aanraden van de arts bij cb. Maar hij had t daarvoor ook al. Alleen verspreid het zich nu wat meer.
Hihihi... Je hoort mij over het algemeen niet zeuren over het Cb, hoor... Ik heb er geen problemen mee, meestal dan niet.. Ik was gewoon nieuwsgierig naar die olijfolie...