Hoeveel kijkt jullie dreumes van 1 - 2 jaar TV/DVD/YouTube op een dag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jiska, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel kijkt jullie dreumes van 1-2 jaar TV/DVD op 1 dag?

1. (bijna) niet

2. ca. 10 minuten

3. ca. een half uur

4. ca. een uur

5. meer dan een uur

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hallo meiden,

Zoals de titel al zegt: hoeveel (qua tijd) kijken jullie kids van 1 tot 2 jaar op één dag TV/DVD etc.?

Ik ben een beetje zoekende... Mijn dochtertje is helemaal gek van filmpjes kijken op de laptop. Ik heb dan geen kind aan haar dus het is af en toe wel erg makkelijk bij het eten koken etc. Toch wil ik niet dat ze té lang/vaak filmpjes kijkt maar ja... wat is lang?

Wat vinden jullie en hoe doen jullie het?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hier tussen een half uur en drie kwartier op een dag. Heb dus voor een half uur gestemd in je poll.

Trouwens niet achter elkaar hoor.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ongeveer een half uur tot driekwartier vaak aan het einde van de middag dan word ie een beetje moe en mag even tv kijken, tijdens het eten koken zet ik hem zijn zijn schommel die in de keuken hangt dat vind ie prachtig.

4. Maia

Maia Niet meer actief

hier staat de tv 's ochtends tijdens ons ontbijt aan dat is een half uurtje tot een uur en 's middags/'s avonds als ik moet koken zet ik hem aan, dat is ook wel een half uur dat hij dan aan staat.

ze kijkt dan niet de hele tijd hoor, maar hij staat wel meer dan een uur aan denk ik.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben geen tv, dochter kijkt dan ook niet. Alleen bij 1 opa en oma kijkt ze soms een (kinder)filmpje mee, dat vind ze prachtig!

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Het is heel verschillend, sommige dagen niet, andere dagen alleen 's morgens of alleen 's avonds als ik aan het koken ben, maar in elk geval nooit meer dan een uur per dag, gemiddeld denk ik een half uurtje per dag. Ze kijkt dan Bumba, Woezel & Pip (geweldig!) of Sesamstraat.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla kijkt nooit tv of filmpjes op de laptop, het kan haar echt niet boeien. Soms zou ik het best handig vinden als ze het wel leuk zou vinden, want dan zou ik haar bijv. tijdens het koken eens voor de tv kunnen zetten...

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.803
    9.314
    113
    Gelderland
    Nooit op de laptop maar ik betrap mezelf erop dat steeds vaker de tv aan staat. Hij kijkt trouwens niet de hele tijd maar gaat juist dan lief spelen. Het helpt hem net ff op weg. Ik ben nu zwanger en heb echt totaal geen energie nu en bekkenklachten.
    Meestal zet ik nu in de ochtend de wereld is mooi op en als hij lief speelt zet ik hem uit. Dan gaat hij weer aan als ik moet koken en soms blijft hij aan staan. Nu staat hij ooknog aan dus zo'n 3 kwartier maar hij gaat zo uit;)

Straks als de baby er is mag 2 keer per dag de tv aan voor een half uurtje ongeveer. Ochtend na het ontbijt en tijdens het eten koken! En verder lekker de radio..

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb n artikel hierover gelezen kort geleden over new onderzoek etc: amerikans advies is niet langer dan 15mn per keer(omdat t kindje naar automatisch piloot gaat na 15 mn, een soort slaapen met ogen open, ligt aan het kindje ook naturlijk)) 1,5-2uur in totaal. kinderen die met begeleiding van de ouders gemiddeld TV kijken scoorden later beter op school dan kinderen die geen Tv keken of keken zonder de ouders erbij. dus het is eigenlijk goed vr je kind tenzij je het als oppas gebruikt.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier kijkt ze 10 minuutjes per dag echt tv (geconcentreerd), ze mag elke ochtend 2 Bumba filmpjes kijken en dat is het enige wat haar echt kan boeien. Als de tv op andere momenten aanstaat omdat mijn man tv kijkt ofzo (ik kijk zelf overdag nooit tv) dan werpt ze er af en toe wel een blik op maar meer ook niet en speelt ze gewoon zelf.

11. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik moet helaas bekennen dat bij ons bijna de hele dag de tv aanstaat :)
    Dat betekend overigens niet dat we de hele dag kijken! Maar we hebben geen radio dus staan er vaak muziekzenders op :)
    Eva kijkt soms even tijdens het drinken of het fruit maar verder negeert ze het beeld met name, ze danst er wel op mee hehehe

12. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Hier bij de avondfles een aflevering van 'Het Zandkasteel'. Dat duurt 10 minuutjes en daarna gaat mijn zoon naar bed.
    Hij ontspant alvast voor de tv en weet dat hij erna naar bed moet. Het hoort hier al bij het bed-ritueel, lekker duidelijk voor hem. Enige nadeel: 's avonds in bed hebben mijn man en ik nog steeds de liedjes in ons hoofd zitten :s

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier een bijna dreumes, maar het interesseert haar geen ene biet die tv

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier staat de tv aan op ned 3 kro kindertijd maar hij kijkt er niet echt naar. als bumba begint dan kijkt hij even naar het begin en gaat dan spelen.tussendoor schiet het hem weer te binnen van oja bumba was er.

hij kijkt ongeveer een uur tv bij elkaar opgeteld maar hij gaat er echt niet stil voor zitten.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De TV staat hier maximaal een half uur per dag aan op kinder tv. Zoonlief vond op deze leeftijd de tv helemaal niets aan. Dochterlief vindt het allemaal even mooi maar speelt ondertussen ook verder.

16. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Mijn dochter kan gewoon niet stilzitten, dus lang televisie kijken zit er bij haar niet in ;). Alleen voor 'de wereld is mooi' en 'het zandkasteel' wil ze wel eens even gaan zitten. Ik denk dus een krap half uurtje per dag hier.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin kan normaal ook niet stil zitten. De televisie staat wel eens aan, soms 's ochtends op NL 3, en dan kijkt ze tijdens het spelen soms. En sinds kort heel soms dat ze op haar stoel gaat zitten kijken. Zojuist voor ze naar bed ging betrapte ik haar nog, ze was op de bank geklommen en lag languit op de bank televisie te kijken hihi...
    Meestal staat sochtends tijdens het spelen NL 3 dus op, en een paar x per week een concert DVD van K3. Dat vind ze geweldig en dan dansen we samen. Niet echt tv kijken dus.

Laptop doet ze niets op, en dat houd ik zo. ;)

18. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier kijkt ze in de ochtend ong een half uurtje tv bij mij op bed, zeker nu ik in mijn verlof zit. Maar ze speelt ook tussendoor moet ik erbij zeggen, dus ze is er niet op gefocust. Verder kijken we hier iedere dag (meestal na het eten) een paar kinderliedjes op de laptop met animatie erbij. Dan probeert ze ook de bewegingen na te doen en mee te zingen, dus wel leerzaam. Heb voor ca een uur gestemd maar zal denk ik wat minder zijn. Zo overdag kijken we nauwelijks of het moet echt slecht weer zijn zodat naar buiten gaan geen optie is.

19. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik heb op bijna niet gestemd, omdat mijn dochter gewoon niet kijkt, ook al staat de tv op. Als het Bumba is, zal ze kijken, maar anders loopt ze gewoon weg. En zelfs bij Bumba blijft ze niet langer dan 2 afleveringen zitten.

Ik heb ook geen problemen met de tv. Hij staat hier sowieso uit overdag, maar als mijn dochter slaapt, mag grote broer wel tv kijken als hij dat wilt.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier een tv kijk kind... Ze zou gerust 2 uur kunnen kijken denk ik, als we die kans gaven ;) .

Tegenwoordig kijkt ze smorgens 1 uur ongeveer. En soms smiddags nog, maar dat wordt steeds minder. Toen ze 1-2 was, keek ze smorgens tot 8 uur tv (dat was dus vaak al een uur) en smiddags met koken nog een half uurtje. Indertijd veel baby-einstein en verder WaWa en Disney dvd's.
    Tegenwoordig af en toe nog disney, maar ook smorgens vaak kro-kindertijd en sesamstraat etc. Vooral de liedjes van K3 vind ze leuk en bumba blijft ze ook geweldig vinden :)

Deel Deze Pagina