Verbod op gratis plastic tas per 1 januari 2016

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
  2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Vind ik ook!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Top!!

Ik neem nu al een hele tijd gewoon zelf mijn tas mee. Sowieso ideaal...

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Inderdaad. Het is de laatste tijd toch al veel minder geworden trouwens, bij veel winkels krijg je al geen gratis tasjes meer.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja, ik ook. Soms hebben de kassamedewerkers mijn gekochte waar al in een zakje gedaan en mogen ze dat er mooi uithalen van mij. :D;)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ha ha...ja inderdaad

Klopt...bijna nergens meer gratis tassen...en terecht

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Totaal doel voorbij als je het aan mij vraagt

De GRATIS plastic tas verdwijnt idd, maar nu moet je er straks enkel voor BETALEN, net als nu bij de appie heijn..

De plastic tas verdwijnt dus niet..

Had dan papieren tassen verplicht gemaakt , of net als bij de zeeman zo'n grote ( maar dan wel linnen ipv plastic) shopper a €1 die je kan hergebruiken en na tig maanden zelfs nog kan terugbrengen en je euri terugkrijgt en dan alle plastic tassen geschrapt

Nu is het enige verschil dat je er straks voor moet betalen maar het milieu word er nog even slecht van

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    En de regering lacht ;) Want tassen worden massaal verkocht..

Laten ze gaan kijken naar een oplossing om ervoor te zorgen dat het milieu er ook daadwerkelijk beter van wordt!

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Uiteindelijk ben je het wel zat om steeds te betalen voor zo'n plastic ding en neem je wel je boodschappentas mee. De vervuiler betaald, klaar.

Hoe denk jij dan dat het opgelost moet worden? Het scheelt enorm wanneer je die stomme fluttasjes niet meer aanbiedt. Zelfs al zit er plastic om een product heen, dan wil men nog steeds een tasje er omheen. :(

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

In België in de colruyt/oke hebben ze een leuk systeem.
    Je neemt een bak mee of neemt daar een lege kartonnen verpakking.je gooit alle boodschappen in je kar.
    Bij de kassa hebben ze geen lopende band maar lege karren.
    1 kant is leeg, andere kant een lege kar.
    Je zet je gevulde kar op die lege plaats, gooit je bak of karton in die andere kar en de kassamedewerkster scant alles van je kar en legt al het gescande in je bak of karton.
    De rest is hetzelfde, je loopt met je kar naar de auto en er staat weer een lege kar en een plekje vrij voor de volgende gevulde kar.:)

En geen idee hoe ze het doen maar je kar kan knalvol zitten, die kassamedewerkster krijgt alles netjes in je bakje gelegd haha

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier nooit tasjes mee. Het gaat hier: onder de kinderwagen, in de boodschappenkar en dan in de auto of in m'n fietstassen.. Enigste wat hier in 1 plastic tasje zit zijn 3 broden die ik elke week op de markt koop.. Die moet ik aan mijn kinderwagen hangen.

Oplossing verder zou papieren tassen zijn bijv..

12. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Het was idd fijn geweest als ze ook met een alternatief waren gekomen zoals een papieren tas, die in veel landen al in gebruik is.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ben je met je eens. Maar voor de winkelier is het wel goed, het schijnt dat die betaalde plastic tasjes 1 van de meest winstgevende producten is... Ook al zou je denken van niet.

14. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Prima lijkt me, ik neem al altijd een eigen tas of kar mee. De vervuiler betaalt en als die dan de overheid spekt, so be it. Papieren tassen zijn ook slecht voor het milieu. Papier groeit niet aan bomen, maar is oorspronkelijk een boom.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hebben jullie daar niet van die zelfscanners? Lijkt me nog makklijker.

16. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik ben dus zo'n muts die elke keer een plastic tas vergeet mee te nemen. Maar goed je kan ze voor meer dingen gebruiken dan boodschappen in te doen.

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een papieren tas. 2 zakken appels en de hengels scheuren eraf. Ik zie mezelf al achter de wegrollende appels aanrennen. O ja, dat zie ik echt gebeuren.

Ik heb gewoon een grote shopper en ik scan alles van tevoren en prop het erin. Klaar.

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb van die herbruikbare tassen die opvouwen in de vorm van een aardbei. Heel handig! Maar toch betrap ik me er vaak op dat als ik in mijn eentje even snel om boodschappen ga, ik mijn milieuvriendelijke tasjes toch altijd vergeet. Geen onwil dus, gewoon vergeetachtigheid :(

19. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Maar het gaat de overheid om het feit dat plastic niet (of nauwelijks) vergaat en daardoor uiteindelijk slecht voor het milieu is, vandaar papier! En als je zo gaat beredeneren, moet cadeau papier ook worden verboden...@Hooverphonic

Papierentassen voor zware boodschappen hou je dan ook niet bij handvatten vast :) Al moet ik zeggen dat ze ook niet werken bij een regenbui, zo lag mijn nieuwe aankoop een keer op straat, in de regen omdat de zak was doorweekt..
    Maar vind het al een stuk klantvriendelijker dan helemaal niets mee geven! Ik ben dus ook zo'n muts die steeds haar shoppers vergeet mee te nemen, helemaal met een peuter erbij.

Mijn werkgevers hebben trouwens al besloten hier niet aan mee te doen. Onze klanten gaan met veel klein installatie materiaal de deur uit en besteden een hoop geld in de winkels; no way dat ze dan een paar centen voor die tasjes gaan vragen. Dat valt onder service vinden zij. (voor de duidelijkheid dus: vinden ZIJ)

Deel Deze Pagina