Ik heb sinds paar dagen hele erge kramp in me onderbuik (geen bloedverlies) me placenta ligt aan de voorkant kan dat hiermee te maken hebben?het voelt als een menstruatie kramp
Goedenavond, Wat verveld dat je zo'n last hebt van krampen. Toch denk ik niet dat de kramp veroorzaakt wordt doordat de placenta op de voorwand ligt. Een placenta geeft geen pijnklachten. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen waarbij de placenta los laat, maar dat is een hele andere pijn dan die jij beschrijft. Dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Wel kan deze pijn die jij ervaart veroorzaakt worden door het groeien van de baarmoeder, maar ook door een blaasontsteking. In de zwangerschap heb je bij een blaasontsteking geen last van pijn bij het plassen, maar juist menstruatieachtige krampen. Dus ik zou je zeker adviseren je urine te laten testen bij de huisarts. Merk je dat de pijn erger wordt, of komend en gaan wordt, zou ik je zeker aanraden je verloskundige te bellen. Ook als je toch wat bloedverlies krijgt. Succes! Groetjes Monique