Wij zitten na te denken over een reis naar Macedonië, volgend voorjaar (duurt dus nog even ) Iemand die er geweest is? Wat was leuk/mooi, beviel het land etc?
Ja wij! Wij zijn naar Ochrid geweest. Ik vind het een mooi land, leek wel wat op Griekenland. Het eten is er lekker, wel veel vlees. Het was heel goedkoop qua eten en drinken. Het weer was er heerlijk, ca 30 graden in de zomer. Het meer van Ochrid is erg mooi en leuk te vertroeven. Nadeel is dat toen ca 6 jaar geleden de mensen daar nog niet zo ingesteld op toeristen. Ook vond ik 12 dagen meer dan genoeg. Er is een soort van strand maar dat stelt niet veel voor. Wij zaten iets afgelegen ca 10 min lopen naar de stad. Een collega zat aan het meer en dat beviel haar goed ( wel opletten dat je niet te ver bij de stad vandaan zit) De stad zepf is erg gezellig en vele mooie straatjes. Ik zou zo weer heen gaan
Wij zijn vorig jaar naar Albanië geweest en hebben een uitstapje gemaakt naar Ohrid en wij vonden het verschrikkelijk. Ontzettend druk, heel veel Nederlanders en weinig strand. Volgend jaar gaan we weer naar Albanië, dat is ons wel goed bevallen. Een oom van mijn man vindt Ohrid trouwens weer wel geweldig.
4 jaar geleden geweest. Mooi land, heel erg goedkoop. Wij hadden pech met het weer, veel regen en niet heel warm. Maar dat was wel echt pech, maakte het wel minder leuk. Afgezien daarvan vind ik het een aanrader.
Mijn man komt uit Macedonië, wij gaan dus elk jaar (verplicht). Ohrid vind ik zelf prachtig, maar je hebt meer mooie plekken. Wil je een rondreis doen of op 1 plek blijven? Skopje is ook erg mooi, het oude gedeelte van de stad is prachtig, fantastische musea! Maar vanuit het zuiden kun je ook heel mooi naar Chalkidiki in Griekenland, dat doen wij altijd. Daar heb je namelijk prachtige stranden en dat maakt voor mij toch wel een beetje de vakantie 😁. Als je vragen hebt laat maar weten!