Besef.

Discussie in 'De lounge' gestart door penseel, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. penseel

penseel Niet meer actief

Heb wel eens een topic over mijn financiën geopend.

Vorige week brief gemeente. 500 euro terug betalen kinderopvang 2012. Had een medische indicatie. Maar daar gaat het niet om maar ik mag het even in 5 maanden terug gaan betalen.

100 per maand en heb er best wel slapen loze nachten van gehad.
    Maar ook hier gaat het niet om.

In 2015 gaat er van alles veranderen ook mensen met een wia ect ect maakt ook niet uit.

Maar mijn besef is dit jaar ben ik naar Slagaren geweest. Begin dit jaar topic over gehad van. Het is net te doen maar moeilijk.

Hoop dat het duidelijk overkomt en niet te onduidelijk.

Van allemaal wel mooi en wel je hebt het net allemaal gered je betaald je maandelijkse lasten plusje afbetaling van de postorderbedrijven. Toen werd het mij ook al verteld en het is mij al vaker verteld waarom doe je dat niet versneld in lossen.!!

Nu het besef van ja je kunt wel van alles voor je kinderen willen ect ect maar begin nu eerst eens waar je moet beginnen. De maandelijkse lasten verlichten door je schulden sneller in te lossen niet je vakantie geld gebruiken voor een uitje maar voor het versneld in lossen.

Dit is het besef. Nu pas dringt het tot mij door.!!! Van je kunt je kinderen wel alles willen geven, En dat is ook belangrijk. Los eerst dingen verder in zo dat je sneller er van af bent.

Dit is het besef. Zo gek nu pas. Volgend jaar geen grote uitjes.. nog beter op letten en hopelijk kan ik sneller in lossen met de kleine extraatjes,, Besef.. ;)

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Goed dat je dat inziet meid! goed voornemen voor volgend jaar :)

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al duurt t soms lang voordat je iets in ziet, ookal vertellen andere mensen het je al veel eerder, het werkt pas en heeft pas zin als je het zelf beseft!

Fijn dat je het nu zelf beseft en hups er voor gaan! Succes

4. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Wat goed omschreven! Jij gaat zeker wat moois van 2015 maken!

5. nono

nono Niet meer actief

Erg goed van je. :)

6. penseel

penseel Niet meer actief

Graag gedaan dame.s!!

En gelukkig hebben wij ook nu een Action in de stad haha. Maakt sinterklaas toch een stuk aantrekkelijker.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Heel goed dat je tot dat besef bent gekomen. En veel leuke dingen kosten ook helemaal niet zoveel geld :) Ik hoop dat je het allemaal snel voor elkaar krijgt in ieder geval. Alle beetjes helpen.

8. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
  9. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Goed van je dat je tot dat besef bent gekomen!
    Jij hebt in ieder geval al een goed voornemen voor 2015 :D

10. penseel

penseel Niet meer actief

Die heb ik al gehad.:) op de dag dat zoonlief jarig was en ik weer eens kip zonder kop zijn we gaan wokken voor zijn verjaardag.

Dit soort dingen gaan dus volgend jaar niet meer gebeuren.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Leuke dingen moeten ook kumn en.
    Probeer wat apart te leggen ervoor.

Het leven moet wel leuk blijven :)

12. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je nou gaat wokken van vlees en groenten wat je invries van tevoren (en groter inkoopt) en 1 sausje erbij koopt en 1 bak ijs voor je zoon's verjaardag of gewoon koopt zal ook niet zoveel uitmaken hoor, ook een beetje genieten. Je hoeft geen boterhammen met pindakaas te gaan eten op je kind's verjaardag, genieten mag ook! dat kan ook goedkoper he ;) fijn dat je tot dit besef bent gekomen! succes!

13. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Herkenbaar!

Wij hebben afgelopen jaar 2 grote uitgaven gedaan waarvan voor 1 een lening nodig was.
    Nu willen wij dit snel afbetalen heb ik een heel betalingsschema gemaakt en wij hebben besloten niet op zomervakantie te gaan, begint mijn man over een zomervakantie in Frankrijk.
    Toch maar even duidelijk gemaakt dat dat dus echt niet door kan gaan.

Gewoon de lening afbetalen en lekker sparen!

(wij hebben overigens 2 spaarrekeningen: 1 voor woon/zorg/autolasten en 1 voor kleding/uitjes/etc.)

14. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Ik vermoed dat ze dat niet bedoeld.. maar dat ze bedoeld wokken in een wokrestaurant....

Beter laat dan ooit is helemaal waar..
    maar dit is wel zo'n dingetje die bbedoeld wordt in dat andere topic.. je gevoel kan nog zo zeggen ik wil dit zo graag en dit is zo leuk.. hier wordt mn kindje zoo blij van en ik dus ook.. dit bewijst maar weer dat je het met je hoofd moet doen en niet op gevoel

15. penseel

penseel Niet meer actief

Ik had een medische indicatie ze hebben 500 euro te veel aan het kdv betaald. En ik daar door minder eigen bijdragen. Dit is nu verrekend. En daarom moet ik dat terug betalen. Ik had dus Idd kdv. Betaald door de gemeente. Nu dus die eind afrekening van 2012.

Dat maakt mij ook niet(uit).

Dat ik het moet terug betalen het is wel een (groot bedrag) onverwachts. Maar dit los ik in voor 1 januari 2015. Kinderbijslag ga ik daar aan besteden en CAK wat ik eind december gaat ontvangen. Versneld inlossen dus. Daarna postorderbedrijven. Wehkamp is nog 600 die ga ik in 2015 inlossen. En nekermann. Versneld hoop ik in 2016. Dat is het plan.. 😉

16. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah in een restaurant, nouja, dat kan dan dus evt. thuis veel goedkoper :)

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wsl gezelliger.;)

18. penseel

penseel Niet meer actief

Goed idee en een stuk goedkoper. Al hóe wel.

De glimlach van een kind zegt doet je beseffen dat je leeft. Een glimlach van een kind... dat nog een leven voor zich heeft.

Zijn ogen straalden. Ijs met vuurwerk(niet op de foto).

19. penseel

penseel Niet meer actief

20. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Heel goed meid! De eerste stap is gemaakt.

En om in termen van 'beseffen' te blijven. Besef dat als je iets op afbetaling koopt bij de postorderbedrijven (want daar had je t over), je uiteindelijk door de rente veel en veel meer betaald. Het is natuurlijk hartstikke aantrekkelijk als je het geld even niet hebt, maar echt een van de grootste valkuilen bij financiële problemen. Doe dat gewoon niet meer. Gelijk afrekenen en anders niet kopen.

Ik ben persoonlijk echt van mening dat er een verbod op kopen op afbetaling en persoonlijke kredieten moet komen. Zoveel mensen die daardoor in de problemen komen omdat de verleiding te groot is. Gelukkig mogen die reclames van kredietje.nl enzo niet meer. Walgelijk die reclame met die man die een mega tv in z'n auto laadt. Hoe haal je t in je hoofd om een lening af te sluiten voor een tv.
    (Zo mijn eigen frustratie ook weer even kwijt :). Sorry TO. Jij bent gelukkig op de goede weg)

Deel Deze Pagina