Onze jongste heeft in een onbewaakt ogenblik de bank bewerkt met een rode viltstift. Erg fijn Nu krijg ik het er niet uit, de vlek lijkt alleen maar groter te worden met alle middeltjes die ik heb geprobeerd. Nu bedacht ik: valt dit misschien bij de verzekering op te geven?
Wij hebben dit soort schade bij de inboedel verzekerd maar dat ligt echt aan de verzekering die je hebt.
Wij hebben een aansprakelijkheidsverzekering voor de kinderen. De oudste heeft al eens per ongeluk de telefoon kapot gemaakt van iemand anders en deze werd vergoed.
Inderdaad even je verzekering bellen. En de desbetreffende stift weggooien voordat ze besluit op meer dingen de kunstenaar uit te hangen. Want zo te horen klinkt hij niet echt (makkelijk) uitwasbaar.
Ik dacht dat inboedel/aansprakelijkheid alleen is als jouw kind iets sloopt bij iemand anders, het zou daarom niet in mij opkomen om dit op te geven bij de verzekering. Mijn dochter heeft helaas vorig jaar, toen we net onze nieuwe houten vloer hadden, op het hout gekleurd met paarse stift wat er helaas niet uit ging. Maar goed, je kunt altijd even bellen.
Nee je kan ook eigen schades melden. Of ze vergoeden ligt aan je verzekering. Maar dan nog zou het niet eens bij me opkomen om zoiets de willen declareren. Dan mag ik wel een schilder laten komen omdat mijn jongste denk dat ie picasso is op mijn muren. De verzekering houd ook bij wat je allemaal declareert, als je steeds om lullige dingetjes de rekening op stuurt zeggen ze zelf wel een keer nee als het wel wat belangrijkers is dan een stift op bank.
Je kan ook verzekerd zijn bij eigen schades inderdaad, zou dus gewoon eens checken bij je verzekering. Ik weet dat wij er niet voor verzekerd zijn in ieder geval.
Wij zijn ook niet verzekerd voor de schade die we zelf aan brengen aan ons eigen huis. Voordeel is dat we ook niet zoveel premie betalen. Maar kun je je verzekeringspapieren doornemen? Daar staat het vast in wat jouw dekking is. ( En of je een eigen risico hebt bv) Wa verzekering is trouwens wat anders dan je inboedel verzekering. Als je kind de telefoon van ons sloopt valt het onder de wa.
Hoe oud is die bank? Als eigen schades al vergoed worden, maakt het ook nog uit of je de dagwaarde of de nieuwwaarde vergoed krijgt. En die dagwaarde gaat snel naar beneden.
Als de bank net nieuw is kan ik mij voorstellen dat je dit wilt proberen, je bent niet voor niets verzekerd. Waar ik persoonlijk moeite mee heb is als mensen hele oude spullen dmv dit soort meldingen willen vervangen. Ik verwacht dat de verzekeraar eerst een professioneel meubelreinigingsbedrijf langs wil laten komen. In dat geval kan het nadelig zijn dat je zelf al van alles hebt geprobeerd.
Ik zou er echt noooooit aan denken om zoiets te declareren. Je kunt het proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Is het stof of leer? Als het leer is spuit je er wat parfum of deodorant op en je veegt het zo weg. Met stof kan je witte azijn proberen. Dit helpt vaak erg goed, ook bij vilstiftvlekken in kleding.
Je kan het proberen.. Hier hebben we laatst een nieuw terrarium gekregen van de verzekering, dochter was er tegenaan gekomen en zat toen een barst in de zijkant Dacht toen ook van "ik probeer het wel en zie wel" Het viel niet meer te maken en kregen dus een nieuwe. Heel fijn wat het was een behoorlijk bedrag.
Wij hebben ook een "all risk" inboedelverzekering. Nadat mijn broer iets niet vergoed kreeg na klusschade onstaan uit eigen schuld hebben we dit afgesloten. Scheelde maar een euro of 2 per maand. Ook mijn handtas onderweg en alle electronica is all risk meeverzekerd!
Wij hebben ook al eens iets vergoed gekregen wat kapot is gegaan bij ons in huis. Ligt er maar net aan hoe je verzekerd bent. Even bellen dus.
Hier is laatst het glas van onze binnendeur kapot gegaan omdat dochter de deur veel te hard dicht deed. Nagevraagd bij verzekering en we bleken hiervoor verzekerd. Gelukkig, want het bleek ook behoorlijk duur glas te zijn. Gewoon ff bellen met je verzekering
Geen idee of je dit kan declareren maar wat je nog kunt proberen om het er uit te krijgen is gele dusty. Hier Mn bank weer stiftvrij mee gekregen! Wel even op een niet opvallend plekje uittesten of je bank het kan handelen
Hier precies het zelfde gehad. Op onze 1 maand oude bank... zijn heel uitgebreid verzekerd. Maar helaas. Alleen als kind bij andere wat doet krijg je vergoed.