Onze vakantie is deze week begonnen, maar helaas heeft mijn zoontje sinds dinsdag de waterpokken. Hij zit flink onder, maar lijkt er vooralsnog niet echt last van te hebben. Nu hadden we deze week allemaal leuke uitjes willen doen, denk aan zwemmen en binnenspeeltuin, maar ik denk dat dit door anderen niet echt gewaardeerd wordt. Wat zijn wel leuke uitjes (ook gezien het weer) om met een kind met waterpokken te doen?
Zodra ze op zichtbare plekken ingedroogd zijn kan je alles doen. Nu misschien denken aan activiteiten binnenshuis? Filmpje, zwembadje (bij lekker weer), spelletjes..
Ik zou aan activiteiten in de open lucht denken, het weer wordt weer beter. Lekker naar het bos/zee/zand en lekker spelen of een speurtocht met de gps of pijlen zoeken, dat vinden ze hier leuk. Of een stuk fietsen. Binnenspeeltuin zou ik niet doen, ten eerste omdat er ook hele kleine baby'tjes mee komen met oudere broers en zussen en ten tweede vanwege de hygiene daar die meestal niet zo super is... Ontstoken waterpokken geven lelijke littekens.