Hoi dames, Afgelopen maandag heb ik een 2e groeiecho gehad. Ik was volgens de echo 8.5 weken zwanger en de baby was 2.1 cm. Met de baby was alles goed en de computer meette zelf het aantal weken. Alleen als ik op internet kijk, bij alle ontwikkelingsfases van een foetus, lees ik dat een baby van 8 weken minstens 4 cm is. Hebben jullie enig idee hoe dit kan en of de lengte van mijn baby normaal is?
De ene site rekend van kruin tot stuit en de andere weer van kruin tot voetjes.... dus dan kan het wel schelen. Tis vast goed, anders had je vlos dat toch wel gezegd en had de berekening van de computer toch ook niet geklopt met je zwangerschapsduur.....
Nog even ter info. Ik ben volgens de gyn op 27 april uitgerkend en daar heb ik ook de banner op ingesteld en dat komt ook niet overeen, dus ik snap er helemaal niks meer van.
zie echo's in mijn album. Bij 7 weken was ons kleintje 0,92 cm en bij 10 weken ongeveer 3,75 cm. Dus ik vind jou meting precies in het midden hoor!
Dankjewel voor je berichtjes. Ik ben wel gerustgesteld. Het zal zeker wel allemaal goed zijn, maar vond het toch raar.
ik had met bijna 10 weken een frummel van 2.5 cm (kop tot kruin) en die was groot genoeg! Maar je word inderdaad wel gek van al die wisselende info overal in boeken en online!
Soms is het ook helemaal niet handig dat ze internet hebben uitgevonden (behalve voor het forum natuurlijk )
De ene rekening laat de eerste twee weken weg, omdat je dan feitelijk nog niet zwanger bent, terwijl de andere rekening die weken wel meetelt: dat heeft dus ook invloed op hoever je zit....
Ik heb een overzicht uit wij jonge ouders en daar staat bij 8 wk: 2 cm. Dus dat klopt bij jou dan prima hoor!
dat is een prima lengte hoor voor je zwangerschapsduur. ik had precies hetzelfde en ben 1 dagje later dan jouw uitgerekend