Vind dit eigenlijk raar!

Discussie in 'De lounge' gestart door muuske64, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Haha ja dit dacht ik ook meteen!
    Die oude zware telefoon van mijn ouders met die draaischijf.. en ik was altijd bang dat het mijn school was ofzo, met klachten over mij! (terwijl ik eigenlijk heel braaf was :p )

2. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik vind het niet zo raar hoor.
    Ik sta voor de klas. Als ik met de kinderen op stap ga (schoolreisje of excursie) en ik moet een ouder bellen, ben ik toch wel heel erg blij dat ik mijn nummer niet mee hoef te sturen.

Stel je voor, wordt je straks gebeld in het weekend door een ouder.

Een collega van mij had nog niet bedacht dat ze haar nummer niet mee moest zenden, die werd dus de laatste vrijdag van de vakantie gebeld door een moeder van een kind uit haar klas van vorig jaar, dat ze zich zo'n zorgen maakte over de plek van haar andere kind in de groep, of ze het telefoonnummer van de nieuwe juf mocht, want er was gek genoeg niemand meer op school te bereiken (gek he, vrijdagmiddag 5 uur, de laatste vakantie dag...)

Linda

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    even ter verduidelijking.............. niet alle mensen bellen bewust anoniem hoor.

Zo hebben wij een ISDN aansluiting omdat wij fax, internet, zaak en eigen telefoon op een eigen nummer hebben. Maar als wij bellen staat er ook "anoniem" omdat het nummer door de "quatro-fox" gaat en er dan anoniem uitkomt zeg maar. Dit kan niet anders.
    Zo ook met school, UWV enz. Die hebben vaak ook meerdere nummers dus krijg je ook anoniem te zien.

Iedereen die ik graag spreek weet dat er " anoniem" staat als wij bellen dus gelukkig nemen ze dan op. Voice mail heeft niet iedereen, dan wordt het knap lastig om iemand te bereiken.

4. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Tnx voor de tip!
    Ik heb me meteen ingeschreven, want hier vallen ze ons al weken lastig met "goede doelen", "goedkopere hypotheken", loterijen en energie aanbiedingen.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee hoor! Politie mag alleen vragen om identificatie als je verdacht bent van misdrijf of overtreding (door rood rijden). Zomaar om identiteitsbewijs vragen (preventief fouilleren) mag alleen met speciale toestemming van burgemeester in afgebakend gebied ...

Ik neem alles op - we hebben een ouderwetse telefoon dus geen idee wie belt (best spannend hoor ;)). Geen last van hijgers oid (gelukkig) en die marketingbelletjes heb ik in een mum van tijd afgepoeierd ...

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    anoniem bellen en een geheim nummer hebben is niet hetzelfde! Als je een geheim nummer hebt, sta je niet in de telefoongids of in de digitale telefoongids.

Je kan met je eigen telefoontoestel instellen of degene die jij belt, jouw nummer kan zien. Ik laat altijd mijn nummer zien, anders neemt het merendeel van mijn familie gewoon niet op. En geef ze eens ongelijk. En dat dat vroeger anders was, daar heb ik NU niks meer mee te maken haha. Vroeger was het als man onbeleefd om zonder hoed of pet op straat te komen. Daar klaagt nu ook geen kip meer over.

7. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ook mijn ex belt altijd anoniem ..grrrrr . maar ook de scholen van de kids , dus ik moet wel opnemen ..maja dan kan ik ook dus de ex treffen, en dat is dus wel vet minder

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    een van mijn zussen had ook steeds haar nummerweergave uit. Dus op een gegeven moment zei ze er wat van dat ik nooit opnam. Dus ik heb gewoon gezegd dat ze hem weer aan moet zetten. Nu belt ze naar mij weer gewoon als zichzelf. Problem solved!

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik vind het ook erg irritant als mensen zonder een nummer bellen. als ik niet kan op nemen weet ik neit wie er heeft gebeld en kan ik niet terug bellen,.

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Lukt me niet deze site te bereiken! :rolleyes: Wat doe ik verkeerd? :rolleyes:

Sorry, nu wel gelukt! ;) Thanx!

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ons nummer is dan geheim en anoniem. Ik kan niet zelf instellen dat ons nummer niet te zien is. Ik heb het dan wel over onze vast aansluiting he?

12. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Dat hoeft niet: bij aanvraag van een geheim nummer kan je aangeven of je nummer wel of niet zichtbaar mag zijn op display van anderen. Ik heb ook een geheimnummer en iedereen "ziet" mij...geen last van enquetes etc....heerlijk!

13. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik snap ook niet zo wat het probleem is. Wat maakt het uit dat je niet weet wie er belt..?
    I.v.m. mijn werk, heb ik een geheim nummer. Net als Angel Eyes vind ik het heerlijk dat ik dus nooooit door bedrijven wordt gebeld met wat voor onzinproduct wat ik toch niet wil kopen dan ook.

14. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    volgens mij ging het erom dat je uitbelt zonder je nummerweergave aan, niet of je een geheim nummer hebt of niet.

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    oh wacht bij een vaste telefoon is dat misschien anders. ik heb geen vaste telefoon want ik ben toch elke dag aan het werk en drie avonden in de week erg... ik vond het zonde om te betalen voor een vaste telefoon als ik er toch niet mee bel...

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    raar en irri is het zeker maar als je het zo gaat bekijken er zijn ook nog genoeg mensen die een telefoon hebben waar je het nummer niet eens op kunt die van die gene wat belt.

17. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Nou van Nationale-Nederlanden en ook andere grote bedrijven bellen ze gewoon prive hoor.

18. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik werk op een callcenter en daar bellen we ook geheim.Is ook niet meer dan normaal,want er word zo vaak niet opgenomen bij bedrijven.En als iedereen dan terug zou bellen....

Deel Deze Pagina