waterpokken, koorst een rode wangen???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door winnythepooh, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi mama's,

Gister was er nog niets aan de hand. Vandaag ging ik hem vanochtend wassen en aankleden en zie ik tot mijn verbazing dat er allemaal rode bultjes op zijn rug zaten, het lijken wel muggenbulten. Dus ik gegoogled naar waterpokken en galbulten of 1 van die andere ziektes. Daarna nog de HAP gebeld en die vertelden mij dat als het erger werd of wanneer hij koorts kreeg ik weer moest bellen. Vanmiddag begon het ook in zijn gezicht, armen en benen. Niet heel veel, maar gewoon een paar. Ik kon er nog niet echt vocht inzien. Toch maar weer naar de HAP gebeld, die zeiden dat ik niet hoefde te komen. Nu vanavond tijdens het eten kreeg hij een partij vuurrode wangen niet normaal en probeerde ik net zijn temp te meten, maar ik heb zo'n kontding en dan stijgert meneer dus heb ik het maar bij 38 graden eruit gehaald (hij steeg toen amper meer dus misschien dat hij 38,1 heeft ofzo), maar nu dacht ik wel wat vochtbultjes tevoorschijn zien komen, die op zijn rug dan, want die waren er het eerst, maar op de andere plekken enkel nog rode bultjes. Maar de HAP vertelde mij dat bij waterpokken kinderen geen andere bijverschijnselen hebben. Is dat zo? Ik hou hem in de gaten en mocht het nou zo zijn dat de koorst gestegen is vanacht, dan kan het HAP de pot op, maar dan kom ik echt met hem langs ;)

Nu is mijn vraag eigenlijk, wie van jullie kindjes had er nog meer verschijnselen bij de waterpokken en hoe zagen ze eruit?

Owja de HAP vroeg ook nog of hij snotterig was geweest afgelopen dagen, ja dat was hij, want dat blijkt een voorteken ofzo te zijn voor waterpokken, maar weet ik veel...kan ook toeval zijn!

Ik hoor graag van jullie:)

Liefs

2. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Die verschijnselen die je noemt had mijn zoontje ook! Eerst wat bultjes, na een nacht zaten er blaasjes op en zo kwamen er in 2 a3 dagen steeds wat meer bij.
    Beetje verhoging er ook bij idd. Heb hem gelijk in een haverzemelenbadje gezet elke avond, dat droogt de blaasjes snel in.
    Bij de apotheek had ik Kidsclin gehaald, dat hielp eigenlijk niet echt hier voor de jeuk. Ik hoorde van vriendinnen dat hun kids er bijna geen last van hadden, hier was het de 3e en 4e dag echt drama 's nachts door de jeuk. Overdag viel het wel mee gelukkig.
    Hoop dat het bij jou meevalt, vond het wel erg sneu. Vooral het gebied in zn luier was helemaal bezaaid met die rotpokken. Tussen zn billen enzo :(

3. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buiten de verhoging en de waterpokken zelf idd geen bijverschijnselen dus!

4. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Owja hij had ook al een paar dagen last van hele zure ontlasting echt zo erg dat zijn billetjes er zo rood en schraal van waren echt zielig, het deed ook zeer met afvegen dus heb ik goed zijn billen laten drogen steeds en dan cremetje erop.

Ik hoor juist van andere mensen dat je je kindje beter niet in bad kan doen. Maar aan de andere kant inderdaad zemelen of haver of soda in bad doen. Mijn moeder zegt weer dat ik er beter niets op kan doen, haha dus ja ik weet het ook niet haha, gewoon maar even afwachten denk ik hoe erg het wordt.

Hij kan nu niet naar het kdv zeker (niet dat ik dat zou willen hoor), maar dat vroeg ik me even af eigenlijk.

Ach het is wel echt heel zielig voor hem, maar begreep dat ze het maar beter gehad kunnen hebben op jongere leeftijd dan wanneer ze wat ouder zijn.

5. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons mogen ze dan wel naar het kdv, zolang ze geen koorts en zich niet ziekelijk gedragen. De besmettingstijd is dan volgens mij ook al ingegaan, dacht dat dat was 2 dagen voordat de pokken zichtbaar zijn.
    Die van mij ging dus wel de eerste dag toen hij die blaasjes kreeg maar na die jeuk 's nachts hield ik hem thuis!

Deel Deze Pagina