Vind het best zwaar..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaZE, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hier ben ik dan even :)

Wbt voeding
    Hij is tot 3 maanden een baby geweest die veel spuugde. Hij bleef de borst maar willen voor vanalles en zat vaak overvol. Ik geef nu bewust maar een borst per keer, en blijf diezelfde aanbieden als hij troost wil of wil slapen. Juist om te voorkomen dat hij zichzelf weer overvol drinkt. Ik ben ervan overtuigd dat ie meer dan genoeg binnenkrijgt, met 1 borst.
    Daarnaast is het altijd wel een onrustige drinker geweest. Mijn melk schiet héél sterk toe en je hoort het ook naar binnen klotsen. Vooraf kolven maakt helaas geen verschil. Hij groeit ook erg goed, is inmiddels 7,5 kilo, geboren met 3,2 kilo.

Wbt slapen
    Hij heeft vanaf dag 1 al een dag en nacht ritme. Overdag wakker met slaapjes, snachts slapen met voedingen tussendoor. Maar overdag is hij pas na 2,5 uur goed moe. Eerder naar bed heeft geen zin helaas..hij heeft overdag max 2 slaapjes.

Verder is het onwijs tevreden mannetje die echt nooit huilt.
    Het probleem zit hem dus in het zelf in slaap vallen en blijven. Ik ben minimaal een half uur en vaak 3 kwartier bezig voordat hij diep genoeg slaapt en tussendoor komt ie dan een paar keer. Dit is niet vanwege honger, maar om echt weer in slaap te komen. Op die momenten zou ik graag een speentje wil geven, maar meneer weigert dat pertinent.

Mijn dochter wilde ook altijd drinken voor het slapen, maar zij kreeg afgekolfde melk/flesje kunstvoeding, omdat de borstvoeding live toen niet zo goed ging. Ben het uiteindelijk gaan combineren. En inderdaad, zij viel rustig en gemakkelijk in slaap daarmee.

Mijn gevoel zegt dat het door het onrustige drinken komt..ik heb vanmiddag een dr Brown fles gekocht, waar we al goede ervaringen mee hebben gehad. En dan afgekolfde melk of deels kv gaan geven (ik kolf dit keer niet zo gemakkelijk als bij mijn eerste, weet niet of het fulltime gaat lukken)
    Ik heb er vaker over nagedacht om te gaan combineren met kv, om mezelf wat meer ademruimte te geven en in de hoop dat de klein man wat meer tevreden wordt met voedingen en een ritme gaat krijgen :)
    We gaan binnenkort starten met bijvoeding.

Bedankt voor alle tips! Dat boek ga ik bestellen!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #22 Zoe123, 26 jul 2014
    Laatst bewerkt: 27 jul 2014
    Tja, ik lees toch wat verder, volgens mij is er toch wel meer nodig dan
    een simpele"stap over op kv, dan gaat alles beter".
    Je kan ook kijken of je de oorzaken kan aanpakken. En het grotere geheel zien.

Een paar dingen die mij opvallen:
    Je kindje is nu 5 maanden. Meestal zie je dat ze een sterke tsr dan wel aankunnen. Je zegt dat kolven geen verschil maakt. Maar dat hoeft ook niet. Beter is om, als je de tsr voelt, even af te koppelen, de melk weg te laten lopen, totdat er geen straaltjes meer zijn maar druppels.
    Heb je dat al geprobeerd?
    En wat zegt je LK er van? Ook al is je baby al 5 maanden, vaakkan je met goed advies
    echt enorme verbetering zien. Want die onrust, dat komt ergens door. Als je weet wat, kan je er iets aan doen.

Wat betreft het slokjes nemen als hij in bed ligt, ik.ben pro-bv, maar ik denk wel
    dat dit iets is waar je denk ik wel mee aan de slag kan gaan. In slaap vallen aan de borst is 1 ding. Maar tussen door een slokje? Dat lijkt me onnodig.
    Overigens, dat baby met een fles wel rustig in slaap valt en het dus aan de
    borstvoeding ligt dat dit nu niet gebeurd, dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
    Mijn kids sliepen prima, op borstvoeding. Elk kind is anders.

Een andere vraag....je bent erg bezig met de kleine. Ook s',avonds. Maar
    kan papa niet helpen? Ik lees in je topic dat jij degene bent die
    gaat troosten, o.a. door hem een slok aan te bieden. Dat lijkt me nu echt een moment om papa te sturen.
    Zorg dat je wat meer adem krijgt. Stop een kolf in je tas en ga
    lekker lunchen met een vriendin. Als je goed voor jezelf zorgt, sta je
    ook relaxter in je rol als mama

3. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

#23 MamaZE, 27 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2014
    @zoe123

Ik ga ook wel eens weg zonder baby, maar papa krijgt hem alleen stil als hij gaat wiegen. Zo was het in de eerste paar maanden, toen hij onrustig werd van de borst, door teveel melk. Uiteindelijk lukte het wel goed en ipv wiegen, voed ik hem dus nu in slaap. Het is hier of het een of het ander, maar om nu weer terug te gaan op het wiegen vind ik ook geen optie.
    (draagdoek wil hij niet lang meer inzitten helaas)

Ik heb net mijn LK gesproken en ze gaf aan dat als baby's op een gegeven moment gewend zijn aan een flesje (kv of afgekolfde bv), dat ze minder snel om de borst zullen vragen en een flesje vaker accepteren. Aangezien ik overdag niet 'even snel' een flesje kan afkolven gaf ze aan dat bv combineren met kv dan een prima oplossing is, zeker gezien hij al 5 maanden is.
    Ze stuurt straks een afbouwschema op, zodat ik geleidelijk aan wat voedingen kan afbouwen.

Ik ben er nog niet 100% over uit, ergens vind het moeilijk om het idee 'fulltime bv geven', los te laten.
    Maar ik heb ook een kleuter rondlopen, die net zo goed de nodige mama-aandacht verdient. Ik heb inmiddels in 2 weken tijd, 3 keer de vraag gekregen 'mama, ben je nou nog steeds met de baby bezig? Ik zit alweer alleen.'
    Nou dan krijg ik toch wel even een knoop in m'n maag hoor! :(
    (beneden voeden is ook geen goed plan, dan valt hij helemáál niet in slaap door alles wat hij ziet;) )

EDIT: Om even vooraf recht te zetten..Mijn dochter zit niet al 5 maanden zo hoor :) Ze zit natuurlijk gewoon op school, heeft nu 3 weken vakantie achter de rug waarvan papa ook met regelmaat een dagje vrij was.
    Neemt overigens niet weg dat ik dit ook voor mezelf en de kleine man wil veranderen.

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Nog even een update.

Nadat ik het schema met de LK had besproken kwam zij met de opmerking dat hij wellicht gewoon nog honger heeft als hij al slaapt, en dus te vroeg aan de borst in slaap valt. Ondanks dat hij er een half uur over doet, krijgt hij toch wellicht te weinig binnen.

Ik heb de afgelopen 2 dagen het eea geprobeerd.
    Voor zijn ochtendslaapje heb ik hem in de draagdoek gedaan en daar voor het eerst een flesje Friso gegeven. Hij had maar 80cc gedronken van 200cc, en was binnen 10 minuten zo diep in slaap dat ik hem met gemak kon wegleggen in zijn eigen bed. Hij had een uur daarvoor nog de borst gekregen dus ik dacht dat hij daarom maar 80cc had gedronken. Maar hij werd alsnog 1x wakker om te drinken, en heeft de rest van de fles op 30cc na, helemaal opgedronken.
    Inderdaad nog honger dus..

's Middags kon ik wel een volledige fles kolven, omdat ik inmiddels 4 uur niet had gevoed. Dus ik wilde dat weer proberen met zijn middagslaapje, maar dan met afgekolfde melk.
    Ging weer prima, had dit keer wel bijna de hele fles leeg.

Dag daarna,
    Kon ik geen volledige voeding kolven, ik had 100cc. Dus ik had hem na het kolven eerst aan de borst gedaan, daarna in de draagdoek en dan de afgekolfde melk gegeven..dra-ma! Hij wilde niet meer, veel spugen, hik etc. Dit heeft hij geregeld na voedingen aan de borst. 3 kwartier met hem in de doek gelopen, toen sliep hij heel licht voor een minuut of 10. Helaas geen succes dus.

Uit de fles gaat het perfect, aan de borst is hij een stuk onrustiger.
    Precies wat jij zegt, MissFlower.

Omdat ik helaas niet elke keer een volledige fles kan kolven en het eerlijk gezegd niet zie zitten om steeds beetjes bij elkaar te moeten sprokkelen, ga ik overdag 2 keer de fles geven. De rest gewoon bv.

Als ik zie hoe heerlijk hij drinkt uit de fles, en helemaal tevreden in slaap valt..prima dan. Hij slaapt beter, en ik ben een rustigere mama.

Ik heb trouwens wel een nieuwe draagdoek besteld, een geweven doek van Little Frog. Ben benieuwd!

5. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Heel herkenbaar.
    ik heb 3 kids 14 jaar, bijna 7 jaar en net 2,5 jaar.
    ben zwanger van nummer 4.

Nu het vakantie is vliegen vooral de 2 oudste jongens elkaar in de haren.
    voel me soms net een politie agente.

dochter van net 2,5 jaar rent en vliegt en moet soms echt bezig gehouden worden anders is ze niet te genieten.

Wil nr 4 ook weer bv gaan geven dus zal het straks met 4 kids nog drukker hebbdn dan nu met 3.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ritme heeft niks te maken met welke voeding je kindje krijgt. Borstvoeding is nog altijd het beste, en zolang jij je daar prettig bij voelt zou ik gewoon doorgaan. Een kindje zonder ritme kan ook heel onrustig worden van de fles, en daarbij, als het goed gaat zou ik niet zomaar gaan afbouwen.

Een ritme inbouwen kan echter wel en zeker ook met BV. Mijn dochter heeft 15 maanden bij me gedronken en wij zaten met 12 weken al in een ritme. Toen begon ze veel effectiever en krachtiger te drinken (voeding duurde nooit langer dan 15 a 20 minuten) en dronk ze 7 a 8 keer, met de hele nacht doorslapen.
    Ik heb dit niet "afgedwongen" (alleen overdag wakker gemaakt als ze zelf niet kwam na 3 of 3,5 uur), maar gewoon alle handelingen heel voorspelbaar in een zelfde volgorde uitgevoerd. Voor het slapen nam ze altijd nog een slokje. Nu bleef ze overdag ook wel vaak wakker of sliep ze kort, maar ik was niet de hele tijd met haar bezig. In de box even 'zelf vermaken' kon ook al op die leeftijd. En veel naar buiten met dit mooie weer! Lekker met de wandelwagen of de draagdoek.

En voor iedereen weer komt met eigen ervaringen over borstontstekingen en ellende, daar heeft TS goed beschouwd niet veel aan. Projecteer je eigen nare ervaringen met BV niet op het verhaal van een ander (wat zo vaak gebeurt), want TS heeft geloof ik geen problemen met de BV op zich, meer met het feit dat ze continu bezig is met haar kind. Dat heeft niets te maken met de voeding. Alsof flessenkinderen altijd meteen een ritme hebben en BV-kindjes onrustig zijn. Het hangt van zoveel factoren af en een grote factor is hoe je er zelf in staat, en natuurlijk of je kind gezond is.

Bijvoeding zou je evt. al kunnen kijken, mijn dochter kwam met 5,5 maand ook opeens weer elke 2 uur, ook 's nachts, en zij bleek wel toe te zijn aan groente...

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ah ik lees nu dat hij veel rustiger is en dat het honger was... prima dat je het zo hebt opgelost! Niet alle kindjes kunnen even krachtig aan de borst drinken, ze vallen te snel in slaap en dan hebben ze na een uurtje weer trek. Dan is kolven denk ik een goede oplossing!

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

#28 MamaZE, 30 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2014
    @Nescio,
    Mijn zoontje drinkt vrij gretig aan de borst, verslikt zich veel, spugen, de hik etc.
    Na een boertje gaat hij terug aan de borst en valt dan langzaam in slaap zonder nog effectief te drinken. En heeft na een uurtje of iets weer honger.

Voor zijn ochtend en middagslaapje krijgt hij dan een fles. Als ik genoeg heb, zal het afgekolfde melk zijn, mocht het niet genoeg zijn, krijg hij kv. En dan gebruik ik de gekolfd melk voor later of als voorraad. De rest van de dag en nacht krijgt hij gewoon bv. Het is puur voor zijn 2 slaapjes gedurende de dag.

Ik heb het vanochtend weer met een fles gedaan, dat ging wederom super. Vanmiddag krijgt hij weer gekolfde melk. Omdat hij nu veel beter slaapt komt er langzaam toch een ritme in.

We komen er wel:)

Edit:
    Topic mag dicht

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Voordat het topic wordt gesloten wil ik nog 1 ding toevoegen. Je geeft aan soms onvoldoende voeding af te kunnen kolven. Nu kun je dit idd bewaren om zo een hele voeding bijelkaar te sprokkelen, maar je zou het aan kunnen aanvullen met kv. Je mag dit namelijk gewoon met elkaar mengen. Just an idea ;)

Deel Deze Pagina