Hey meid, spannend hoor, nu bijna voor het echie. Ik had in eerste instantie ook Pregnyl meegekregen ipv die bolletjes, maar omdat ik heel veel follikels had en daardoor kans op overstimulatie heb ik daarna toch nog een recept voor die bolletjes meegekregen. Heel veel succes met alles!
ff update: de 26 zijn we begonnen met Decapeptyl, dat zijn over het algemeen best nare prikken GRRRRR.... Afgelopen maandag (stipt op tijd) ongi geworden en dus vrijdag beginnen met Gonal F (150ie) ben heeeeel benieuwd, aangezien ik bij de IUI behandelingen 37,5ie moest spuiten anders kreeg ik overstimulatie! Ik denk dat ik er wel last van ga krijgen, hihihi mijn mannetje verwacht het ook wel, dus die is er op voorbereid en die is zo lief! Hij steunt me echt goed. Alleen vind ik het zo jammer dat hij niet echt met iemand erover kan praten, er zijn wel vrienden die ervan af weten, maar die zijn helemaal niet met dat soort dingen bezig en die geven hem niet de gewenste steun/feedback die hij wil horen! Hij kan het ook aan mij kwijt, maar hij wil ook met iemand van buitenaf erover praten. En nee ik denk niet dat ie op het forum komt, hij weet dat ik hier zit. Ik vind de echo van de 13e wel heel spannend, want dan hoop ik te horen dat het goed gaat en er iets gaat gebeuren. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ie niet mee hoeft, maar twijfel nu wel erg daarover. Ik vond het niet nodig, maar aan de andere kant zou het wel fijn zijn, want als het alleen de echo is en ik nog meer echo's krijg voordat er verder word besloten dan is het niet nodig. Ik laat het aan hem over... Gelukkig heb ik nog mijn opleiding waar ik me mee bezig hou, al is dat nog wel moeilijk, kan soms moeilijk een begin maken en wil ik meer dingen tegelijk doen! Vrijdag lekker vrij en ga ik me op mijn "huiswerk" storten. We gaan ervoor....
Zo daar ben ik weer ff, we zijn vrijdag 6-11 begonnen met Gonal-F. Vandaag de fm gehad, wat blijkt, ze zijn nog erg klein, weet niet hoeveel er zijn. Maarja het begin is er...we moeten nu overstappen op 300ie ipv 150ie! Ik voel het wel goed in mijn onderbuik! En ik voel met net een gatenkaas, die blauwe plekjes zien er ook niet gezellig uit. Gelukkig is het geen strandweer! ;p De gyn zei dat die decapeptyl dezelfde symptomen veroorzaakt als van de overgang, nee lekker zeg!! Zit ik echt op te wachten. Ik voel me redelijk ok, probeer me in te houden en na te denken voordat ik iets zeg en uit mijn dak ga. Voel me wel gelukkig, lichtelijk gespannen. Niet zo gek het is ook retespannend.
Hey meis, al de 1e Fm gehad, wat goed! Spannend he? Ik hou je topic in de gaten en blijf voor je duimen. Zelf ben ik nog aan het wachten op mijn ei helaas, dus zal wel even duren voordat wij de 2e ronde kunnen starten. Jij in ieder geval heel veel sterkte en succes! Liefs Zora
UPDATE!! donderdag de 2e fm, 5 follikels rechts en 1 links. Ik was wel een beetje teleurgesteld. Wil er natuurlijk zoveel mogelijk, maar gyn was zo enthousiast. Heb zojuist de pregnyl gekregen 10000ie, wat een geklooi altijd met die dingen. Gelukkig zat er een extra ampul vloeistof is, want ik brak em echt, kneep te hard denk ik. Anyhow veel bubbeltjes...met die eruit halen komt er toch meer vloeistof uit dan volgens mij de bedoeling is. Na het prikken, kwam er ook nog wat druppeltjes uit mijn buik, dat was echt weird...en nee niet het eerste druppeltje nadat de naald er uit was, die haalde ik weg en hopla weer een druppeltje. Dan ga ik altijd denken dat ik te weinig binnen heb gekregen. Tja nu niks meer aan te doen.... Nu komt het: Zondagochtend om 9.30 is de punctie, datgene waar ik zo bang voor ben, meer om de pijn. Dan dat het niet goed zou zijn, wat daarna komt. pfff gelukkig heb ik een duur pilletje gekregen om de avond ervoor in te nemen! Dan zou woensdag de tp zijn....pffff morgen gelukkig en prikvrijdagje. Zondag dinsdag en donderdag nog pregny spuiten en dan is het maar afwachten. Morgen nog ff wat dingen in huis doen, denk niet dat ik daar veel zin in zal hebben zondag ;p
Hey, ik loop achter, zie dat je de punctie al hebt gehad. En viel het mee of viel het tegen? Woensdag TP? Spannend hoor, ik duim duim duim alvast voor jullie! Liefs Zora
Gister was de punctie, gelukkig al vroeg in de ochtend. Had voor de avond ervoor een pilletje gekregen om rustig te worden en dan hopelijk goed te slapen. Dat ging wel goed, was wel vroeg wakker, maar had niet anders verwacht!~ Aangekomen in het UMCU voelde ik me wel ok. Tot we geroepen werden, volgens de IVF arts kwam ik wel met een bedrukt gezicht binnenlopen. Ik moest nog even mijn blaas legen en toen ik terugkwam, had mijn vriend vertelt dat ik er erg tegenop zag en dat ik een probleem met naalden heb! Toen vroegen ze of ik iets kalmerends wilde of pijnstillend, maar moest wel allebei met infuus. Pfff begon bijna spontaan te hyperventileren. Door de spannning begon ik te huilen, heb ik weer, emowrak! Echt supefijn al die hormonen die door je lijf gieren. Ze besloten maar geen van beide te doen en kijken hoe het zo zou gaan. Ik mocht me omkleden, ff wachten, gingen ze alles klaar leggen, zodat ik dat niet hoefde te zien. Heb expres niet gekeken, wat er op dat tafeltje lag. Zo grappig, op het plafond was een poster van Escher geplakt, ben gek op Escher, kan je wel goed afleiden. De verdoving, echt wil niet eens weten waar ze die geprikt hebben, enja hoor daar kwam weer een stortvloed. En mijn lief wat was hij een schat. Ik heb zijn hand fijngeknepen en ik moest hem aankijken. Ik mocht op mijn buik drukken, nou kan je vertellen, mijn arm deed gewoon zeer, heb met alle kracht op mijn buik gedrukt. Hun hebben me ook afgeleid, om over vanalles te praten! Het was echt supernaar en hoop echt met heel mijn hart dat ik dat echt niet meer hoef mee te maken. Het is wel te doen, maar het deed wel zeer. Ik was blij dat er maar 6 waren. Uiteindelijk hebben ze 4 goeie eitjes gevonden. Oh wat was ik blij. Ik was daarna onwijs moe en ben dat de hele dag geweest, lekker op de bank gedut. Vandaag nog steeds last, wil zoveel doen, maar word door mijn buik echt teruggefloten. Oooooooh wat ben ik blij met mijn lekkere warme kruik. En wat is mijn schat lief, ik hoef niks te doen....
Oh meis wat rot dat het zo is tegengevallen zeg. Gelukkig is het achter de rug en hopenlijk is er geen 2e punctie nodig. Ik weet welke poster/plaat je bedoelt haha, ik lag in dezelfde stoel ook naar dat plaatje te staren haha. Nou hopen op goede bevruchtingen en de TP van een mooie emmy. Of wil je er 2 laten terugplaatsen? Spannend, rust maar lekker uit en zorg goed voor jezelf. Gelukkig zorgt je ventje ook goed voor je. Liefs Zora
Oh dit is echt heeeeel gek, er is een Emmy aan boord hihihihi Er zijn er 2 ingevroren! Er werd ons geadviseerd om maar 1 embryo terug te laten plaatsen. Dus dat hebben we maar gedaan... Mijn vriend vroeg zich ineens af of dat invriezen verzekerd is, ik maak me daar niet druk om....zal mij me reet roesten. Als het mogelijk is, zeg ik doen! Nu is het weer afwachten, ik mag als ik niet die rooie duivels heb gekregen, morgen over 2 weken een test doen. WOW dit voelt echt veel echter dan IUI...heel maf... ;p
Hihi was zo in andere onderwerpen bezig, maarre ja ik ben zwanger en ja ik vind het nog wel eng! De 1e echo is 21-12, hopelijk goed nieuws, zou een superkado zijn voor de verjaardag van mijn vriend (22-12)
Gefeliciteerd! Dat was het vast 100 % waard! Voel je al 'wat'? Ik moet waarschijnlijk ook naar UMC, maar wil graag twee eicellen laten terugplaatsen. Dat is wel bespreekbaar maak ik uit je verhaal op? (alleen artsen raden dus niet aan)?
Botervliegje, het was het zeker 100% waard, we hebben het niet voor niks gedaan! Vorige week was ik steeds onwijs misselijk, nu komt het in vlagen en mijn borsten zijn een stuk steviger en onwijs pijnlijk! Mijn buik voelde ik vorige week ook heel erg, is nu wat minder. Dat het allemaal wat minder is, maakt me weer erg onzeker, maar het kan dat het sommige dagen wat minder is, volgens de andere meiden. Ze raden het bij de 1e poging af, omdat ze een meerling willen vermijden, dat is een groter risico! Het ligt ook aan de leeftijd, als je 36 bent, mag je volgens mij de 1e keer wel 2 terug laten plaatsen! Het ligt aan je leeftijd bij de punctie en bij de laatste poging, mag je er 2 laten terugplaatsen. Je mag altijd zelf kiezen, maar of je het risico wilt lopen! Wanneer begin je met de medicatie en heb je al een gesprek gehad, dan krijg je ook alle formulieren die je moet tekenen! Sterkte in ieder geval, het is best heftig, maar te doen!
Ik heb al 7 IUI's gehad (+ eentje gecancelled), geen resultaat... 'Moet' nog twee keer, als mannetje de volgende keer wel boven 1 miljoen haalt. En anders in januari laatste IUI en dan naar UMC voor IVF. Ik heb al zoveel gespoten en gedaan, de Gonal f, Menopur en Pregnyl zijn geen onbekenden voor me. Hoop daarom ook dat de overgang niet al te groot is. Zie alleen ook op tegen punctie. Van de HSG kreeg ik echt waanbeelden, zo ver heen was ik van de pijn. (meiden die dit lezen die nog moeten: ik was ook wel een paniekvogel, hoor! weet zeker dat het nu ietsje beter zou gaan). Wil trouwens nog steeds voor 2 eicellen gaan! Die 'laatste' kansen wil ik helemaal benutten. Heb je het al aan mensen vertelt Dolfijntje? Lijkt me superleuk om mijn ouders sokjes te geven of zo onder de boom, maar denk niet dat ik zwanger ben (mocht deze keer geen IUI, de vorige keer was 300000, te laag, even 'bijtankmaandje.)
Oh wow ook een lange weg dus! Wij hebben 2 afgeronde IUI's gehad, beide mislukt, te weinig zaadcellen. De andere 2x IUI, 1 was overstimulatie en de andere viel precies in paasweekend, het zelfklussen heeft niet geholpen! Ik zag ook onwijs op tegen de punctie, ben ook een paniekzaaier (nu ook ongerust, omdat ik weinig symptomen meer heb!) bij de baarmoederfoto ging ik KO van de pijn! De punctie was emotioneel best heftig, ik heb een fobie voor naalden, mijn vriend was mijn steun. De pijn is te verdragen, het zijn nare prikjes, maar het is te doen. Heel veel succes! Als je dat echt wilt, moet dat toch kunnen lijkt mij. Ja, er zijn al wat mensen die op de hoogte zijn, maar die wisten ook dat we er al een hele tijd mee bezig waren! De meesten leven echt met ons mee en is soms wel erg fijn! Mijn ouders waren afgelopen zaterdag 40 jaar getrouwd, heb een grote bos bloemen gegeven, daarin zaten 2 verpakte speentjes, I love opa en I love oma! FF bijtanken is ook niet verkeerd, is ook goed voor je lichaam, zeker als je aan de IVF gaat beginnen. Succes ermee