Ineens geen melk meer

Discussie in 'Voeding' gestart door Luna86, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Mijn zoontje van 1 jaar wil ineens geen melk meer drinken. Hij kreeg al een tijdje in de ochtend een fles met gewone melk en in de avond voor het slapen gaan een pyjama papje. maar nu wilt hij ineens beiden niet meer drinken. Heb alle flessen,bekers al uit de kast getrokken,beschuitje met melk geprobeerd maar zodra hij de melk proeft is het klaar. Warm en koud ook al geprobeerd. Is het een fase? En wat kan ik gaan aanbieden want nu komt hij natuurlijk niet aan de 300cc zuivel!

Ik zat te denken aan brinta maar mag dat al? Of milk&fruit? Om even tijdelijk door te komen en dan langzaam aan weer afbouwen naar gewone melk. Hij krijgt wel een kiesje en had het idee dat het daar misschien aan ligt..

Heb iets te vaak hardop uitgesproken dat mijn zoontje zo'n goede eter is volgens mij;):D

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier ook wel eens van die fases ja, een paar weken (bijna) geen melk en daarna lurkt ie ineens weer 3 bekers per dag leeg ;)

Brinta mag je kleine sowieso vanaf 1 jaar, je kunt ook yoghurt of kwark ofzo proberen of andere toetjes. Milk & fruit mag volgens mij ook wel, moet je even kijken of daar niet veel zoetstoffen ofzo inzitten. Maar wellicht vind je dat niet zo'n probleem, dat kan natuurlijk ook.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.812
    9.319
    113
    Gelderland
    Dank je wel mamamarije. Ik ga zometeen meteen even wat producten inslaan. Ik bedenk me net dat ik natuurlijk ook wat melk in zijn avondeten kan doen. En ik haal even een soja melk misschien wilt hij dat wel..

Deel Deze Pagina