Vind het zo gek...

Discussie in 'De lounge' gestart door moontjejl, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    MENSEN...zeg helemaal niet dat het moet!
    Zeg alleen dat ik heel nieuwschierig ben!
    Ieder voor zich natuurlijk!
    Tis gewoon gewoonte hierzo....tenminste dat dacht ik..... :oops:
    Tuurlijk anderen hun eigen manier..leef alleen mee, en dacht misschien voor straks voor mijn kleinste man leuk als zijn broers op school zitten!
    Verder niks...vraag niet naar hun pincode! of hun grootste geheim....
    Ik verplicht ook niks en ga ook niet aan de deur van wa ist geworden ofzo...
    Vroeg het me gewoon af.....
    Heb net zelf een babietje gekregen en zag ze al samen de buurt onveilig maken....scheelt maar 3 maandjes ofzo....
    Bedoel niet dat het moet! en bedoel het zeker niet kwaad.
    Snap niet dat dat gelijk zo opgevat moet worden!
    En hoezo geen respect? Kennen jullie mij dan of hun..Spreek ik kwaad over ze?
    Was alleen maar nieuwschierig!
    En ja dat ben ik altijd als ik mensen met een dikke babybuik zie....Wat voor een babytje de combi tussen mama en papa zal worden!
    Echt niks slecht in de bedoeling hoor!
    Jeetje....sorry voor mijn toppic!
     
  2. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Nou, het zal dan wel plaatsgebonden zijn, want hier is het helemaal niet zo normaal om van alles aan je huis te hangen of te versieren buiten.

    Om eerlijk te zijn, ik vind het zelf ook behoorlijk overdreven en bovendien (de stijl) meestal niet eens mooi om te zien.

    En dat zegt niets over het wel of niet vieren van de geboorte, hoor. Want kraamfeesten, kraamvisite en versiering binnen in je huis is meestal wel aanwezig.
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Begrijp je nieuwsgierigheid volkomen! Mirthe is op eerste paasdag, 8 weken te vroeg geboren. Ik ben op vrijdagochtend opgenomen, om half 4, dus niemand heeft mij weg zien gaan......ons huis werd net van binnen geschilderd, dus niemand vond het vreemd dat we niet thuis waren.....

    Wij hebben de eerste dagen geen bord in de tuin gehangen, wilden eerst 100% zeker zijn dat het goed ging met Mirthe. Na een week hebben we een bord buiten gehangen en die heeft er gehangen tot Mirthe 10 weken oud was, hahaha....

    Maar ja, wat ik wilde zeggen, op zondagavond bevallen, op maandag, zonder kindje, naar huis. Geen kraamhulp gevraagd en buik gelijk kwijt. Er waren niet veel buren die ernaar durfden te vragen. Eén stel vroeg het en die heeft de rest van de straat zo'n beetje ingelicht, dus toen kwamen de felicitaties en kaartjes vanzelf...

    Begreep heel goed dat onze straat nieuwsgierig was, ik liep tenslotte al een tijdje met een bolle buik!

    Dus ehm, voordat er nog meer mensen hier jouw nieuwsgierigheid gaan beoordelen, hier dus een verhaal van de andere zijde, ik vind het heel normaal! Zwangerschappen zijn leuke belevenissen, daar leven mensen nu eenmaal in mee, we worden niet voor niets door jan en alleman aangesproken als zwangere vrouw of met een beebje in de wagen, toch?
     
  4. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou ja, wat wordt er hier overdreven gereageerd zeg!
    Ik zou het ook raar vinden als mijn buurvrouw niks in de tuin zou zetten, of als er weinig bezoek komt.
    Niet dat ik dat nog zie gebeuren, want ze is al eind 70, maar je weet nooit. :)
    Juist doordat Moontje niet weet hoe de vork in de steel zit, is het toch niet gek om dit raar te vinden?
    Ook al is er iets mis met het kindje?
     
  5. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik vind ook dat er erg overdreven gereageerd word hier, ik begrijp wat je bedoeld hoor moontje !
     
  6. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb geloof ik iets gemist. Overdreven reacties? Ik heb ze niet gezien.

    Ik vind het, even offtopic, trouwens echt enorm raar dat anderen het als raar bestempelen als je niets in je tuin zet. Ik kan er met mijn pet niet bij.
     
  7. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Check missym, Renate, Beastie, ik noem zomaar wat namen...
     
  8. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    WOW de mijne is niet overdreven bedoeld hoor...

    Uit moontje haar text neem ik aan dat ze het kindje niet heeft gezien...en ik ken ook alleen kraamvisites met slingers ballonen en ooievaar. Was gewoon iets wat in me op komt want het kwam mij bekend voor...En moontje zei ook eerlijk dat ze daar niet aan gedacht heeft.

    Moontje ik zou wel een kaart sturen alleen even afwachten/vagen aan de kraamhulp als je haar opstraat ziet..hoe of wat....kan je ook een eventueele naam op het kaartje zetten...weet uit ervaring dat in beide situaties het op prijs gesteld wordt ;) Het is in de naare siruatie niet fijn om een felicitatie kaart te krijgen....

    Jusi ik denk dat je mijn text verkeerd leest, het is meer een inschatting die ik maakt.....je gaat toch geen slingers ophangen en huis vol visite ontvangen als je kindje, dat 9 maanden onder je hart leefde en niet meer is!
     
  9. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vind daar niets overdreven aan. Ik denk dat je het anders las dan de bedoeling was.
     
  10. Milla

    Milla Niet meer actief

    Moon, Ik hoop niet dat je reactie na aanleiding van mijn reactie was omdat je na mij postte, wilde je alleen laten weten dat ik best begrijp dat je nieuwsgierig bent, dat zou ik ook zijn, hier is het ook een gewoonte... Ben zelfs nieuwsgierig hoe dit verhaal afloopt terwijl ik niet eens bij je in de straat woon.. ;)
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo meeleeft!
    In gewoontes en begrip zijn we allemaal anders, dat jij nieuwsgierig bent wil idd niet zeggen dat je het niet respecteert of zoals de dame boven mijn vorige berichtje schreef, egoistisch bent.
     
  11. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    pardon?
     
  12. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik vind die periode privé snap best dat iemand nieuwsgierig is maar als me zoontje straks geboren word en ik hang niks voor het raam en ik krijg een kaart van de buurvrouw zou ik dat nogal onbeschoft vinden. Lekker zo'n pottenkijker in de buurt. Je kiest zelf hoe je die periode wil hebben, blijkbaar willen hun graag rust hebben.

    En jusi overdreven reactie? Mag je mij wel eens uitleggen! Volgens mij werd niemand aangevallen door mijn berichtje en gaf ik gewoon aan hoe ik het zou willen, terwijl ik me door jouw berichtje behoorlijk aangevallen voel. Straks kan je helemaal niks meer zeggen...
     
  13. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Tsja, ik weet het niet.

    Mijn vriendin had een enorme zware bevalling gehad. Nadien was ze helemaal kapot zowel lichamelijk als emotioneel. Daarom hebben zij en haar man er destijds ook voor gekozen om het huis niet te versieren. Ze hebben ook ruim een week gewacht met kaartjes versturen.

    Ze wilden eerst even samen tot rust komen. Maar na anderhalve week was het huis compleet versierd en kwam het bezoek af en aan hoor!

    Misschien zijn je buren er gewoon nog niet aan toe, aan al die drukte.
     
  14. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Zoals ik kan zien en lezen word er hier om een mening gevraagd en ja er zijn mensen die daar nou eenmaal nieuwsgierig naar zijn en daar is niets mis mee.
    Wel alleen de antwoorden eerst GOED lezen voor je namen gaat noemen.

    Ik vind het idd wel raar dat er mensen zijn die vinden dat je als kersverse ouders je hele toko moet gaan versieren, iedereen doet het op hun manier.
    Wie weet is er wel een reden voor dat die buren het niet versieren, er kan wel iets met het kindje aan de hand zijn of het kan ook een mega zware bevalling geweest zijn. Ik bedoel we zijn niet allemaal het zelfde en zij kiezen er op die manier voor . die keuze moet je respecteren.
    Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik dus ook niet tegen pottekijkers kan die alles van me willen weten, maar ik neem aan dat jij dat op die manier niet bedoeld.
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik weet niet of je overburen oorspronkelijk uit de buurt komen waar ze nu wonen, het kan dus zijn dat ze het anders gewend zijn.

    Hier in Twente is het b.v zo dat de versieringen voor een feest aangebracht worden door, familie, vrienden of buren.
    Wij hadden dus een ooievaar (zwager en schoonzus) met ballonnen en een grote beer met een naambord (mijn ouders).

    Daarbij zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat het niet zo goed gaat met moeder en/of kind.
    Mijn overburen hebben ook pas het huis laten versieren door hun buren toen ze zeker wisten dat hun zoontje bleef leven, ze hebben toen ook pas de kaarten verstuurd.

    Als ik jou was zo ik proberen om erachter te komen wat er aan de hand is, blijkt alles goed te zijn met moeder en kind dan zou ik gewoon een kaartje sturen.

    Groetjes Anita
     
  16. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Waarom zou je dat doen? Ik zie dat als een ander lastig vallen met je eigen nieuwsgierigheid..laat die mensen lekker..als ze wat te melden hebben zullen ze dat vast wel doen.
     
  17. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou die mensen lekker met rust laten...Misschien willen ze in alle rust wel genieten met z'n 3-en? Dat zou ik respecteren en je nieuwschierigheid bedwingen totdat ze naar buiten komen, dan kun je ze feliciteren lijkt mij....

    En over dat speelkamaraadje: misschien vinden ze elkaar straks wel helemaal niet leuk...Je kunt moeilijk je kind opdringen aan een ander. Je kindje kan straks makkelijk zijn eigen vriendjes uitzoeken lijkt mij...
     
  18. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    voor de mede nieuwschierige! :confused:
    Alles is goed met de baby van onze over buurtjes!
    Was met mijn kleine man naar de dokter geweest toen zij voor het eerst met hun babytje naar buiten kwamen....
    En wat denk je alles rust op een mis verstand!
    HAHAAH zij dachten dat de buren hun huis zouden versieren en wachtte daar ook op!( Hun directe buurvrouw had de zelfde dag nog aan papa gevraagd wat het is, ze had mama zo horen roepen ;) )
    Ze hadden nl gezien dat een tijd geleden een paar huizen hier verderop hun huis versierd werden door hun buren bij de geboorte van hun baby...
    niet wetende dat het haar ouders waren! ;)
    En bij ons had ze onze buurman met de slingers bezig gezien 8)
    Die was losgeraakt en maakte hij opnieuw vast....
    En meiden heb er lekker een beschuit met muisjes op gegeten!

    We wonen hier in een hele rustige eenrichtingsverkeer straat.
    Alle beweging in de straat valt op :confused:
    En alle buren groeten elkaar , het duurt soms wel even eer je binnen bent zeg maar.
    Als de kinderen buiten spelen worden ze eigenlijk door iedereen in de gaten gehouden...en je hoeft niet achter je raam te zitten om op de hoogte te blijven ..... ;)
     
  19. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Fijn dat alles goed is met je buren en hun kindje!
     
  20. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    hier is het idd ook de gewoonte dat de buren en de familie wat plaatsen!als het bij ons eindelijk zover zou zijn,zou ik zelf ook van alles erbij zetten!Iedereen mag het dan weten(vooropgesteld dat het goed gaat dan he)
     

Deel Deze Pagina