vind het zo raar

Discussie in 'De lounge' gestart door citta, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

nou ik begrijp haar wel maar voor s'nachts vind ik
    het maar gevaarlijk hoor als mijn zoontje in de wipstoel zit dan heeft
    hij ook altijd een slabber om want hij kwijlt echt zooo erg, niet normaal, zou bijna een bakje onder zijn kin maken ;)
    maar verder laat ik hem niet de hele dag een slabber om houden,
    want ik vind zijn kleertjes zo leuk;)

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft ook periodes het grootste gedeelte van de dag een slabbetje om gehad. Ik heb bergen foto's mét slab. Tja, het staat wel wat minder charmant, maar ik had ook geen zin om haar tig keer per dag om te kleden omdat ze zichzelf óf onder gespuugd, óf onder gekwijld had. Ik snap werkelijk waar niet waar je je druk om maakt ;).

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn zoontje is anderhalf en kwijlt ook als een malle! Zo vervelend! Dus ja, ook hier altijd & eeuwig een slabber om, helaas - wel alleen overdag, in bed vind ik niet nodig. Ik zou het zelf ook graag anders zien, maar het is dit (en dan heeeeel regelmatig wisselen) of 4 keer per dag schoon shirt & romper. Ik weet vrij zeker dat mijn zoon de voorkeur geeft aan de slabbers, hoor ;)

Oh, en ja, er zijn nauwelijks foto's van hem te vinden bij ons waar hij zonder slabber op staat. Jammer, maar helaas, hoor. We gaan als het goed is binnenkort 'officieel' op de foto en dan doen we 'm natuurlijk wel af, maar dan is het maar te hopen dat niet meteen zijn kleren met een enorme natte vlek gesierd zijn......

Oh, en NOG een toevoeging :D Dat kwijl wegvegen doe ik nauwelijks meer. Deed ik eerder wel vrij regelmatig, maar dat wordt je vanzelf zat, hoor, hahaha! Nu is het eigenlijk alleen opa-met-smetvrees nog die steeds zijn kinnetje droogveegt.

4. Only me

Only me Niet meer actief

Heb het nog nooit eerder gezien... vind het wel een eng idee om daar een kind mee te laten slapen, aangezien het toch om het nekje zit.

Maar schijnbaar gaat het goed, en als het kindje het goed vind, en mamma zich er prettig bij voelt. Tja.. wie ben ik dan om te zeggen dat ik het stom vind?!

5. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    sorry hoor, vind het wel een beetje bemoeizuchtig overkomen van je... zij heeft er toch geen last van. Ieder op zijn manier zou ik zeggen, zo kan je over iedereen wel 'roddelen'.
    zou het niet leuk vinden als mijn 'vriendin' zo over mij zou praten op een forum.

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier ook hele periodes een slabber om. Dit ook ivm kwijlen.

Een slabber verwissel je lekker makkelijk, en 10x per dag een droog truitje (en zelfs romper) aan is voor het kind ook niet prettig lijkt me.
    Rondkruipen met natte kleding lijkt me nog minder prettig.
    Dus hier ook veel gebruik gemaakt van (kleine) slabbers.

En dan had ik soms wat foto's gemaakt en dacht ik later: "Oh sh*t, weer die stomme slabber vergeten af te doen".

In bed heb ik nooit een slabber omgedaan, daar zie ik het nut niet van in en ik vind het ook niet veilig.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn zoontje spuugde heel veel. Niet speeksel, maar echt melk (BV). Hij had ook bijna altijd een slabbetje om, anders kon ik hem de hele dag door schone en droge kleertjes aandoen. Melk gaat namelijk stinken en daarnaast was het voor hem ook niet fijn om met een nat shirtje aan te liggen/zitten.

Afhankelijk van hoeveel het kindje van je vriendin 'kwijlt', vind ik het niet zo gek. Als haar shirtje erdoor veel nat is, kan het ook niet fijn zijn voor het kindje. Dan is het helemaal niet gek. Maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is niet alleen jouw mening, maar ook die van onze kraamhulp. Bij ons ging de slabber af in bed. Ook overdag. Als hij dan spuugde, werd zijn bedje vuil en niet zijn kleertjes. Hij lag er dan ook niet zelf in en had er dus ook geen last van. En het was een kwestie van hydrofiele luier verschonen, die lag altijd onder zijn hoofdeinde.

9. adi

adi Niet meer actief

Bij mijn dochtertje precies hetzelfde, ja zag bij haar constant een straaltje kwijl uit haar mond lopen. Op kdv noemden ze haar een kruipende slak, ze liet gewoon een spoor kwijl achter zich. En ja, zij droeg ook altijd een slabber, anders was ze doorweekt.
    Alleen niet in bed, dat vind ik gevaarlijk. En alleen op hele erge kwijl-dagen over de jas.

Ik heb zelfs alleen slabbertjres met plastic onderkant gebruikt, want gewone kon ik elk half uur verwisselen, ze waren doorweekt.

Ik vind jouw topic eigenlijk wel vreemd. Hoezo smetvrees als iemand haar dochter graag droog wil houden? Had je het niet raar gevonden als ze haar natte kleren en rompetje elk half uur moest verwisselen?

10. tulip

tulip Niet meer actief

nou, je kunt het ook overdrijven, ze roddelt toch niet met andere bekenden over die vriendin, in de zin van: wat een raar mens he??? Ts wil volgens mij gewoon weten of dit alleen haar mening is, of zij het wellicht fout ziet. Dat mag ze hier op een anoniem forum toch gewoon vragen???:(

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    moest hier wel een beetje om lachen,
    maar als mijn kind zo genoemd zou worden,
    zou ik het toch wat minder leuk vinden hihi

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Als het kindje erg veel kwijlt vind ik het niet raar het overdag een slab draagd.S'nacht is echt gevaarlijk en als je foto's laat maken doe je dat ding even af lijkt me! Als ik de fotograaf was zou ik zelfs zeggen/vragen of die slab niet af moet!

Maar volgens mij kwijlt het kindje niet buitensporing als ik de TS goed begrijp.Dus begrijp wel dat je het raar vind,vind ik zelf ook wel eigenlijk.

13. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik heb bij mijn dochter ook bijna altijd een slabbertje om....
    niet bij het naar bed gaan, aangezien als ze ligt ze niet zo veel kwijlt, maar overdag wel..
    als ik dit niet doe krijgt ze enorme smetplekken in haar hals en dat vind ik een stuk zieliger dan een slabbertje om!!
    owja als ik foto's maak doe ik trouwens wel even het slabbertje af

14. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Toen mijn kleine meid een maand of zes was had ze ook elke dag de hele dag een slab om tegen dat gekwijl. Haar shirtjes werden elke keer zo zeiknat dat haar hele nek, borstje geirriteerd raakte. Met die slab ging ik dat enigszins tegen (ik deed wel vaak een schoon slabbetje aan op een dag).

Een paar keer op een dag een schone slab vind ik makkelijker dan zo'n ukkie elke keer schone kleren aan te moeten trekken.

Deel Deze Pagina