vind het zo spannend

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Loes1980, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Wat ik met dit topic wil: even van me afschrijven, misschien wat begrip of iemand die zegt dat het echt wel te doen is of allemaal goed komt :)

Het zit zo, aanstaande maandag ga ik voor het eerst weer beginnen met werken. En dan met een nieuwe baan. Eerst een opleiding van 6 1/2 week 4 hele dagen, en dan een wisselend rooster van 24 tot 32 uur, als klantadviseur bij het uwv.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben wel zo ontzettend blij dat ik zo snel een nieuwe baan te pakken heb. Iets wat me ook heel leuk lijkt, in de buurt, met doorgroeimogelijkheden, en dan terwijl de werkeloosheid in NL zo hoog ligt. Ik voel me gezegend.
    Ook de opvang is heel makkelijk en goed geregeld. Mijn moeder en vriendin willen op onze baby dochter passen en mijn zoon gaat naar de VSO en BSO en in de vakantie ook bij mijn moeder en vriendin.

Allemaal geweldig zou je denken. En eigenlijk is dat ook zo.
    Maar ik ben inmiddels ruim 6 maanden thuis, en moet ineens met iets helemaal nieuws beginnen, en dan nu met 2 kindjes.
    Ik vind het zo spannend.
    Weer een hele nieuwe dagritme vinden, reizen voor opvang 2x (1x voor zoon en ergens anders voor dochter)
    En als klapper op de vuurpijl, mijn zoon heeft a.s. maandag zijn eerste schoolreis. Kan ik hem niet uitzwaaien of gelijk ophalen....... het is mijn eerste dag werk en ik mag tijdens de opleiding echt niets missen.
    En nog wat........ mijn zoon heeft sinds vandaag een oorontsteking :(
    De hele dag huilen van de pijn en zo uit zijn doen......
    Al de afgelopen 6 maanden zo gezond als een vis, en nu vlak voor ik moet gaan beginnen wordt hij ziek.
    Hij kan als het nodig is dan wel naar mijn moeder........ dat is het probleem niet, maar toch, het gaat aan mijn hart.

Wie weet, gaat het morgen (hoop ik) weer wat beter.

Maar ik moest vanavond toch even huilen nadat ik de kinderen op bed heb gelegd. Even ontladen.
    Ik vind het toch wel zo spannend.
    Maar ik wil die gevoelens niet de overhand geven, Ik blijf expres juist dankbaar en zie alles als een zegen.
    Het is me toch tot zo ver voor de wind gegaan, dan moet het vast verder ook goed komen toch;)

vast wel

2. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Ja hoor, zeker, komt goed :) Het is altijd weer een grote stap om na je verlof weer te gaan werken en dan zoals jij een heel nieuwe baan, dat is zeker weer je draai vinden.
    Als je verlof hebt en veel tijd thuis met je kindje(s) zit je lekker in een vertrouwde, veilige omgeving, en nu dan ineens weer naar 'buiten'! Dat vliegt je wel even aan; al zijn het maar die praktische zaken als kinderen naar VSO brengen, ziek kind, etc. etc.

Geef het tijd, dag voor dag. Soms een dag dat het ook echt níet loopt of dat je kapot bent; is ook niet gek. Maar na een tijdje zie je dat je ook hier weer een ritme in vindt. Suces!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probeer wel je rust te pakken in de komende weken. Het is sowieso al vermoeiend om weer te moeten gaan werken, terwijl je thuis twee kindjes hebt. laat staan om in een nieuwe baan te moeten beginnen.
    Dus probeer "gebruik" te maken van je achterban/familie in de komende weken!

4. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    heel herkenbaar!
    Heb ook zo gehuild van het idee dat ik weer moest beginnen (had 7 maanden thuis gezeten). Ik werk 32 uur....dat vind ik eerlijk gezegd teveel en zou graag naar 24 uur willen ofzo (helaas niet mogelijk bij huidige werkgever). maar ik vind het ook wel lekker om even wat anders te doen! Op weg naar mijn werk zet ik keihard mijn favoriete nummers op! heerlijk! en na het werk ga ik met heeeel veel zin mijn meisje weer ophalen.
    Zoals iemand al schreef: neem je rust de komende weken. Plan je vrije dagen niet vol maar geef jezelf en je gezin de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen.
    even een digitale knuffel! komt echt goed:D

5. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Dank jullie wel :)
    Deze berichten doen me goed en geven me weer wat meer moed en energie om ertegenaan te gaan.
    Rust pakken, ja dat is nou net datgeen wat we moeilijk lijkt (kom nu al soms bijna tijd tekort en moet nu erbij gaan werken:$)
    Maar ik denk dat zodra ik mijn ritme te pakken heb het achteraf juist wel mee zal vallen. (voorheen kon ik het toch ook ;))

Oh ja, en die muziek in de auto nadat je je kinderen afgezet heb, dat herriner ik me ineens weer. Dat wat toen idd heel fijn, zal ik nu weer doen.
    Vandaag maar lekker cd's branden;)

Deel Deze Pagina