Dit is mijn laatste verlof week en vanaf maandag heb ik weer werk staan. Ik ben ZZP-er dus ik ben zelfstandige en heb altijd losse opdrachten. Nu is het probleem dat mijn lieve dochter nog altijd niet het flesje accepteerd. We oefenen al vanaf 6 weken. In de eerste weken dronk ze wel de bijvoeding uit het flesje. Maar nu brult ze de hele boel bij elkaar als we oefenen. Ik heb allemaal verschillende flesjes al geprobeerd, Avent, Difrax, Tommee tippee, Medela Calma, maar niets accepteert ze. Soms huilt ze niet, maar weet ze gewoon niet wat ze er mee aan moet, ze stopt hem in d'r wangen en doet raar met haar tong. Maar wat moet ik nou qua werk? Ik kan toch moeilijk vrolijk aan het werk gaan als ik weet dat mijn meisje de hele dag honger zal hebben en de boel bij elkaar schreeuwt! Ik vind het al moeilijk genoeg zoals veel andere moeders om haar achter te laten en aan het werk te gaan, maar dit maakt de situatie alleen maar schrijnender! Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Iemand nog tips? Wat is de beste om te doen, thuis blijven en pas werken als ze de fles pakt of gewoon gaan werken en dan pakt ze hem vanzelf als ze echt honger heeft?
Niet zelf ervaring, maar wel vanuit mijn omgeving. Ik pas op bij een meisje wat niet uit de fles wil drinken. Ook heb ik het meerdere keren meegemaakt toen ik nog op een kinderdagverblijf werkte. Heel veel de fles laten geven door papa en dan mama even uit het zicht. Het is echt een beetje doorzetten. Ik stapte met het voeden van kindjes die de fles weigerden er gewoon blanco in. Inbakeren tijdens het flessen en even op een stille plek gaan zitten werkt wel eens. Of juist lopend voeden. Na een beetje aandringen, pakken ze de fles soms heel even... Dan proeven ze de melk en sabbelen soms verder. Van daaruit een beetje uitbouwen... Ik heb ook eens een kindje gehad die ik eerst in slaap moest brengen voor ze wilde drinken. In haar slaap sabbelde ze er lustig op los Succes! Het is zeker niet makkelijk! Ik zou het avontuur gewoon aangaan en als het echt niet gaat kun je haar misschien tussendoor even voeden... Maar dan alleen in 'noodgevallen' ofzo. Een kindje wat een hele dag niet eet is ook sneu natuurlijk!
Helaas wel herkenning hier. Isabelle heeft de fles ook altijd geweigerd, heel veel verschillende uitgeprobeerd, maar niks hielp. Wat ik uiteindelijk heb gedaan: haar toch naar 't kdv gebracht en gekolfde melk meegegeven en steeds weer laten proberen haar de fles te geven. Dat lukte dus elkaar niet en dan werd ik gebeld, dat ik haar kon komen voeden. I. ging vanaf dat ze 4 maanden was naar 't kdv en totdat ze 9 maanden was ben ik elke kdv-dag 2 à 3 x op en neer gereden van m'n werk naar daar om haar te voeden. Niet echt ideaal dus, maar voor ons wel de enige oplossing. Vanaf dat ze 9 maanden was kon ze goed genoeg gekolfde melk uit een beker drinken. Succes!! Ik weet hoe frustrerend het kan zijn!
Helaas is dat met mijn werk niet haalbaar, ik werk bijna altijd op een andere lokatie in alle uithoeken van het land. Wanneer je in loondienst bent moet je baas je tijd geven voor voeding/kolven. Maar aangezien ik dus eigen baas ben en niet te combineren werk heb zit ik dus wel echt met een probleem. Het enige wat ik zou kunnen doen als ze het flesje blijft weigeren is mijn opdrachten annuleren. Maar dan komt er dus echt ook niets binnen!
Misschien een gekke gedachte op deze leeftijd, maar anders fingerfeeden (mbv spuitje) of cupfeeden? En dat niet zelf proberen, maar papa of oma / buurvrouw laten doen als ze echt honger heeft... Zorg ervoor dat ze je dan niet ruikt, hoort of ziet... Lastig hoor...
Hier altijd een flesweigeraar gebleven....chris dronk bij de gastouder via een theelepeltje. Dat was dus wel een. Verschrikkelijk werk voor de gastouder, maar het ging. Ik ging vaak wat later naar mijn werk en wat eerder terug om dan meteen live te kunnen voeden en vervolgen haalde hij s avonds al clusterend in. Hij dronk op een zeker moment ca 50-80cc per keer per lepeltje. Hij kon al wel vroeg drinken uit. Een rietje, dus vanaf een maand of 7-8 dronk hij zijn melk met een rietje. Maar fijn was anders......
Ik zit precies met hetzelfde probleem. We proberen al twee maanden om T. aan een flesje te laten drinken, maar hij blijft weigeren. Sinds een dikke maand ben ik weer aan het werk en ik ben twee dagen echt aan de andere kant van het land op kantoor (de andere dagen werk ik vanuit huis of heb ik nog ouderschapsverlof). Mijn man is op mijn kantoordagen thuis (ouderschapsverlof tot we een plekje op het KDV hebben) en probeert van alles. Het is druppel voor druppel of met een lepeltje melk naar binnen krijgen. T. is niet eens overstuur door het flesje, maar het lijkt wel of hij gewoon de link niet legt dat dit ook voeding is en hoe het moet. Uiteindelijk krijgt mijn man bij T. wel zo'n 100 ml binnen, maar leuk is anders... Ik zit ook niet echt lekker op mijn werk op die dagen, maar naar huis rijden is voor mij door de afstannd geen optie. Ik had het op het CB aangekaart en zij zeiden dat een baby minimaal 200 ml per dag nodig heeft. Ik werk van 8 tot 16.30 en voed zelf om 5.30, 17.30 en 20.30. Met de 100 ml die mijn man erin krijgt, zit het dus wel goed. Misschien dat het scheelt als je weet dat dit misschien minimaal wel te doen is?? Maar ik weet het: niet echt relaxed op deze manier... Als er een oplossing is: ik teken ervoor! Sterkte!
Die 200ml per dag is dan afhankelijk van de leeftijd van het kindje lijkt mij of niet? Mijn dochtertje is nog iets jonger dus heeft wellicht dan wat minder nodig?
breastflow fles schijnt goed te werken, succes. Ik hoef pas over 9 weken aan het werk en hoop niet dat mijn dochter ook een flesweigeraar is aangezien ze de fopspeen ook totaal weigert.
Het had mijn verhaal kunnen zijn .. inmiddels ruim 2,5 jaar geleden,... Weigeren, weigeren, alles geprobeert qua flesjes... ' dacht ik '... Op 't kdv lukte het in eerste instantie ook niet, .. een andere juf had hetzelfde idee als ik, ander flesje dan ik meegaf proberen. Was een Hema flesje... wat ze voor de anderen als sapflesje gebruikten.. en waarempel... uit deze speen + fles ( langwerpige speen ) dronk ze wel.... Dus misschien toch nog eens kritisch kijken naar de vorm van de speen.. ? succes!
Fleur weigerde ook de fles bij iedereen behalve mij. ( heel handig maar niet heus) Op het kdv had ik een wat oudere leidster die vooral voor haar zorgde en heel relaxed was. In het begin weigerde ze de hele morgen en 's middags had ze toch wel honger en dronk dan een fles leeg. Precies genoeg om haar honger te stillen en voor de rest tankte ze bij mij 's avonds bij. Na een tijdje mocht haar vaste juffie al makkelijker de fles geven en weigerde ze allleen andere minder bekende leidsters. Wij hebben het een tijdje bij zo'n simpel flesje van de kruidvat gehouden en later ging avent ook wel goed. Opeens ging ze toen weer sputteren en de tommy tippee werkte toen opeens een tijd heel goed. Zo vooral je nu richten op een soort fles en steeds kleine beetjes oefenen. Ze redden het ook wel op wat minder voeding overdag en tanken meestal wel bij als ze bij jou zijn. Weet hoe frustrerend het is maar probeer te relaxen!!
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kan je kind niet gewoon mee? Toen ik in Australië woonde hadden we op een gegeven moment een consultant wiens kind flesweigerde. Ze had haar kind gewoon bij zich in een draagdoek, en werkte op die manier gewoon door. Verder, als je je tijd zelf kunt indelen, lukt het je niet om afspraken zo te plannen dat je niet meer dan 4 uur van huis bent?
Hier drinkt ze ook maar halve flessen en krijsen! Toen de Tommie tippee en ging waarempel zonder huilen, maar nog steeds maar halve flesjes (en ik bood al te weinig aan). Soms dronk ze niks en ik kwam er onlangs achter dat onze spenen van Tommie tippee snel verstopt raken, dus ze kreeg er ook niks uit en dan raakte ze gefrustreerd. Vandaag weer opnieuw de difrax geprobeerd (die ze eerst niet leek te snappen) met medium speen, en ze dronk hem zomaar leeg! Het ging alleen te snel. Voeding erna de small speen en het was weer drama.. Ook medium speen en Tommie tippee hielpen nu niet. Om moedeloos van te worden.. Als je net denkt dat er vooruitgang in zit, gaat het weer slechter
Bij ons wilde ze ook vanaf dag één al geen speentje. Ik werk als tolk door het hele land. Soms moet ik mijn cliënten ook thuis ophalen. Zaterdag moet ik bijvoorbeeld in de buurt van Gouda werken, de cliënt thuisbrengen naar het oosten van het land en dan weer naar huis (omgeving Amsterdam). Soms zit ik bij leerlingen in de klas, andere keer sta ik in de rechtbank etc. Dus ik kan onmogelijk met mijn baby aan komen zetten Vandaag heb ik 1 uurtje gewerkt en mijn vriend en baby meegenomen. Na de opdracht in de auto zitten voeden. Morgen weer een grotere uitdaging want dan ben ik ruim 3 uur van huis.... Heb net met een mes het gaatje van het flesje wat groter gemaakt en toen nam ze een paar slokken. Het begin is er....