Onze dochter van bijna 11 maanden stopt echt alles in haar mond. Ik weet dat dit de zgn orale fase heet maar hoe lang duurt dit? Ieder krummeltje van de vloer gaat naar binnen. Nu vind ik dat niet zo'n probleem maar minder vind ik dat ze afgelopen maandag op het strand bijna een sigaretten filter in haar mond stopte. Het is niet alleen smerig maar ook enorm gevaarlijk. Ik kan haar echt niet op een kleedje zetten op het strand want happen zand gaan naar binnen,schelpen wil ze proeven. Ik kan me deze fase van mijn andere 2 kinderen niet meer zo heel goed herinneren. Iemand een idee hoe land dit gaat duren want vind het best riskant zo nu en dan. Gr Ingrid.
als je dochter op die van mij lijkt: gaat niet meer over Mijn kleine meid is nu 13maanden en stopt vanaf little baby af aan al alles in haar mond en lijkt erop dat het komende jaar niet gaat minderen Vaak doen ze t vanwege tandjes, iets hards tegen hun tandvlees voelt dan altijd wel ff lekker (tip: geef dan een koude bijtring) Maar mijn meisje doet alles eerst in haar mond en dan gaat ze pas kijken wat het is na het flink te hebben afgelebbert bij opa en oma staat een mooie bak met blokken en ze gaat serieus élk blokje af om er ff aan te sabbelen haha
Hier ook precies hetzelfde. Voordat ik haar los door de kamer en gang enzo laat gaan, kijk ik eerst overal op de grond of er geen dingen liggen want anders gaat het gelijk in d'r mond. Soms mis ik weleens iets en dan zie ik d'r 'kauwen'. Gisterenavond had ze een stukje ui in d'r mond wat met het snijden op de grond was gevallen. Lekker.
hier zit ze altijd op hondenbrokken te kauwen als we smorgens beneden komen moeten we eerst de bak van de hond weghalen als die niet alles heeft opgegeten, anders zit zij doodleuk alle brokken in dr mond te stoppen
Fay is nu 9 maanden, maar ook alles gaat al tijdens in haar mond. Bij mijn andere kids duurde dit zeker totdat ze ruim 2 jaar zijn geweest. Mijn zoontje heeft toen hij 6 was nogmaals die fase over gedaan en begon op vanalles te kauwen ook stopte hij regelmatig lego of playmobile in zijn mond. Gelukkig is dit nu over.
vraag me hier ook wel eens af hoe lang die fase nog duurt... ieder kruimeltje dat hij tegenkomt... heel lastig omdat hij allergisch is voor tarwe... ik moet dus eigenlijk 2x per dag stofzuigen....
Mijn zoon is17 maanden en die stopt nog heel veel in zijn mond. Gisteren zelfs bijna een vlieg Moet wel zeggen dat hij steeds beter luistert als ik zeg dat dat niet in de mond mag. Tenzij hij een ik-ben-dwars dag heeft
Het verschilt nogal per kindje volgens mij. Bij mijn oudste was het rond de eerste verjaardag helemaal over. De jongste daarentegen propt nog van alles in haar mond en zal er voorlopig wel niet mee stoppen.
Hier met bijna 18 maanden nog steeds, ze heeft al eens een dode spin gegeten en ook een slak in d'r mond gehad (die kon ik er nog uit vissen). Verder steentjes, takjes, zand, potgrond, kruimels... Oh en veel papier. Mja, ze blijft 't doen, ik krijg het niet afgeleerd.
Wat ik doe als hij buiten rond kruipt, om te voorkomen dat hij beestjes eet of de halve zandbak, is zijn speen inpluggen. Dat is het enigste wat werkt. Binnen vind ik het niet zo een ramp. Maar buiten eet hij rustig handen vol zand weg, steentjes, gras, torretjes....
haha spinnen en slakken. zag hier madam ook doodleuk op een naaktslak sabbelen. ik snel eruit wurmen en ben even flink over mn nek gegaan
Hier ook nog steeds! Zelfs beestjes gaan er af en toe in.. Zucht.. Nou ja vol met proteïne denk ik dan maar!
Echt een drama. Hier wordt het eindelijk wat minder. Alleen als hij moe wordt kan ik het blijven zeggen: "uit je mond".
Ben ook wel benieuwd. Die van mij doet het ook. Hij had zelfs al een filter in zn mond die ik er snel uit heb gevist. En t ergste was nog dat dit in onze eigen tuin was en wij geen van beide roken. De aankomende keer als iedereen hier is (verjaardag van de kleine) zal ik dus evenngoed duidelijk makenndat we asbakken hebben voor peuken! Pfff sowieso al belachelijk dat mensen die dingen uberhaupt in je tuin gooien.
Gedverderrie!!! Beestjes ook???? Oooo dat staat me nog wat te wachten Hier ook een alles in de mond tovenaar....
Hier; zand, gras, blaadjes, water uit het zwembad, de naaktslak kon ik net op tijd redden... Binnen: kruimeltjes, rozijntjes onder de bank vandaan, blaadjes, modder onder de schoenen vandaan, kranten, folders, boekjes...zucht Ach ja ik maak me er niet heel druk om, ben meer bang voor grotere dingen die ze probeert door te slikken.. Vandaag had ze een blokje helemaal in haar mond, echt voorbij haar tanden en kijkt ze me zo aan van hmmm dit mag vast niet, grijns. Ik ben rustig blijven zitten en gewacht tot ze het er weer uit deed wat ze gelukkig deed en wat gelukkig nog lukte.. Toen maar gauw de kleinere blokjes weggezet..
Mijn dochter doet het niet zo heel erg meer. Alleen papier vindt e schijnbaar wel nog superlekker want ze eet zo een A4-tje weg. Of wc-papier is ook geliefd! Verder stopt ze niet vreselijk veel meer in haar mond (eten ook niet dus, mja dat is weer een ander probleem hahaha)
Naaktslak, ieeuuw... Onze zoon houdt wel van een hapje zand of potgrond op zijn tijd. Gelukkig zit er weinig fauna op ons dakterras. En hoe lang het duurt - je kent die speelgoedwaarschuwing 'niet onder de 3 jaar' toch? Zo lang dus, als je pech hebt