Nee eigenlijk niet. Het gaat alleen maar om de eerste en laatste letter namelijk. Hetzelfde als bijvoorbeeld Jeroen en John.
Ik vind het qua klank wél op elkaar lijken, dus ik zeg daarom ja. Alleen, spreek je het uit als Mee-ja of Mij-ja? gewoon nieuwsgierig...
Nee, het is een hele andere naam. Is dat goed of juist niet? Wil je graag een vernoeming naar Marja? Want er zijn genoeg leuke alternatieven, volgens mij.
Ik ben het oneens met de dames voor mij. Een vernoeming hoeft toch niet letterlijk dezelfde naam te zijn?
Ik vind het geen vernoeming. Maar ze lijken wel wat op elkaar. Ik zou zeggen dat je het er niet om hoeft te laten. Als je helemaal uit wil sluiten dat die persoon zelf het als een vernoeming opvat, zou ik misschien wel voor iets anders gaan
Ik vind het een vernoeming als de naam hetzelfde is of een afkorting is van de vernoemende-naam. John - Johnny Irene - René zou ik dan ook nog wel kunnen zien als een afkorting. Maar Marjan en Marie dan weer niet.
Indirect wel. Meija en Marja zijn beide afgeleid van Maria. Maar als je echt wilt vernoemen vind ik het persoonlijk ver gezocht. Als je juist niet wilt vernoemen maar twijfelt of Meija uniek genoeg is zeg ik Ja! Lijkt mij niet dat de bewuste Marja dit naar zichzelf toe trekt
Ja, als jullie er die gedachte/dat gevoel bij hebben wel. Vernoemen hoeft van mij niet letterlijk, gaat om de gedachte erachter. Een speciaal iemand een plekje geven in het leven van jullie kind. Kan direct of indirect maar doet niets af aan de intentie.