Ik vroeg me af of jullie het belangrijk vinden wat anderen van jullie gekozen naam vinden. De meesten plaatsen hier een poll oid om te peilen wat anderen van je gekozen naam vinden... stel er zijn veel positieve meningen over jou naam is dat dan een reden om die naam te kiezen? of de meningen zijn juist bijna allemaal negatief en jij bent wel positief over de naam, wat doe je dan?
Je moet gewoon een naam nemen die JIJ mooi vindt. Ik denk dat er veel mensen in mijn omgeving de naam van mijn zoontje niet mooi vinden (Ivano) maar ik heb toch voor een naam gekozen die ik mooi vind. Hier houden ze meer van Ties en Job, Isa, Lisa enz. Vooral de namen die in de top 10 staan. Ik heb zoiets van er zijn al zoveel mensen met die naam en ik vind ze ook niet mooi. Dus wat ik er mee wil zeggen is dat je een naam moet nemen die jij mooi vindt ook al vind niemand hem mooi.
Ja en nee. Maar ik denk dat mensen juist een poll doen omdat ze zelf eigenlijk twijfelen. Of juist willen horen dat het een geweldige naam is. Mensen blijven toch een tikkeltje onzeker,
Ik heb een tijdje geleden ook een poll geopend om te peilen wat mensen van de door ons gekozen naam viinden. Daaruit is gebleken dat wij klaarblijkelijk een afwijkende mening hebben van de meerderheid. Wij hebben geen moment getwijfeld na de uitslag en onze zoon gaat dan ook Ryker Johannes heten.
Gewoon om eens te kijken wat anderen van een naam vinden. Het zou mij verder een worst wezen als iedereen hem vreselijk vind. Mijn schoonmoeder (had ik haar gevraagd) kwam b.v met namen, met die namen heb ik toen een poll gemaakt. Zelf vind ik er echt vreselijke namen tussen zitten. Het is gewoon om te peilen, voor de lol.
nee ik trek me niks van de mening van anderen aan, ik weet wat dat betreft goed wat ik wil, mijn man en ik zijn er met zijn tweeen uitgekomen, niemand behalve wijzelf weet hoe ons meisje gaat heten, of al heet eigenlijk, wat een ander denkt is wel leuk om te horen maar dat komt na de geboorte wel
Mij maakt het niet heel veel uit wat andere mensen van de naam vinden, het gaat er tenslotte om dat wij hem zelf leuk vinden. Maar ik zou het ook weer niet leuk vinden als niemand de naam mooi vind, en we veel negatieve reacties zouden krijgen. Dat er een aantal mensen de naam niet mooi vinden blijf je wel altijd houden natuurlijk, iedereen heeft 'n andere smaak.
Ik wil nog even zeggen dat ik eigenlijk niet snel namen echt vreselijk vind (zoals ik hierboven geschreven had) maar meer dat ik zelf mijn eigen kind niet zo'n naam geef. Een naam moet wel bij je gevoel passen. b.v Britt vind ik een hele leuke, stoere, lieve naam maar zelf zou ik mijn kind niet die naam geven, dat past niet bij ons of ons kind. snappie
Ja snap ik zeker! Ik vond Sterre altijd een erg mooie naam, maar ik wist gewoon dat wij geen kindjes zouden maken die Sterre-types zijn. Op de een of andere manier vind ik dat een naam voor een tenger poppetje, en ik wist wel dat die van mij behoorlijk stevig zouden zijn. Overigens kwam ik er pas een jaar geleden ofzo achter dat Sverre eigenlijk gewoon Sterre met een -v- is..
Verder moet ik helaas zeggen dat ja, ik het best belangrijk vind wat anderen van de door mij gekozen naam vinden. Als iedereen hem afschuwelijk zou vinden zou ik dus iets anders verzinnen. Ook omdat je kind dan vastzit aan een naam waarmee hij of zij gepest zou kunnen worden, of die echt raar gevonden wordt. Nu heb ik het Sverre ook niet makkelijk gemaakt met zijn naam. Om over zijn achternaam maar niet te spreken. Arm kind..
Persoonlijk vind ik het wel belangrijk om te weten wat andere mensen van 'mijn naam' vinden, maar doorslaggevend is het niet. Uiteindelijk gaat het om wat wijzelf mooi vinden. Bovendien is het ook niet leuk om een naam te kiezen die echt iedereen mooi vind, want dan zitten er later waarschijnlijk heel veel kindjes met dezelfde naam in de klas...
Ik heb ook 2x een poll geopend over de naam en wat mensen daarvan vonden. Beiden keren zijn het niet de namen geworden, die het hoogst 'eindigde' . Toch heeft het wel geholpen in de keus. Vooral bepaalde opmerkingen tussendoor, maakte dat je toch steeds meer naar 1 van de keuzes ging neigen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=79097 http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=81771 bij dit topic hierboven heb ik het ook een soort van uitgelegd: "bedankt allemaal voor de reacties het heeft wel geholpen . Ook al is niet de naam met de meeste stemmen het geworden maar oke, ff de toelichting: Onze eigen voorkeur was: Van mij: Fay -> zoals de meeste hier Van mijn man: Faye (hij ging er in het begin gewoon vanuit dat ik dat ook vond haha) maar de conclusie nu is: Fae Om diverse redenen: Faye is afgevallen (ook wel wat door de stemmen hier haha yes!) Fae kwamen we gisterenavond pas op We houden van ierse namen (finley was onze jongensnaam), ook al wordt het niet weergegeven in diverse lijstjes als ierse naam (eerder als franse), maar het zou best reeel zijn als het iers was. En zelf vind ik de uitspraak fee mooier dan feejjj en met Fae is dat logischer, dan met Fay en daarbij; fay stond mijn man toch wel erg tegen.... Maar het fijnste is toch wel dat we er samen nu over uit zijn gewoon doordat er toch meegedacht is door anderen dus bedankt allemaal!" _________________ Ik ben trouwens wel iemand die geneigd is om als IEDEREEN links zegt, zelf rechts weleens te willen proberen, als dat tenminste niet heel onrealistich natuurlijk.
Zelf heb ik ook een poll geopend. Mijn man en ik hadden eindelijk een aardige naam gevonden, maar we vonden de combinatie van die naam met de naam van onze oudste een beetje twijfelachtig. Zelf hadden we er niet zoveel problemen mee, maar ik vroeg me echt af hoe het op anderen zou overkomen. Bleek dus dat het ontzettend meeviel, ruim 90% vond het een leuke combi. Ik vind het idd best wel belangrijk hoe anderen een naam vinden. Een kind moet er tenslotte zijn hele leven mee rondlopen en als je dan al vantevoren kunt weten dat het gros van de mensen het een rare naam vindt, het niet kunnen uitspreken of dat hij altijd zal moeten uitleggen hoe je het schrijft, dan is dat best iets om rekening mee te houden. Veel familie van mijn man komt bijv. uit Drenthe. Dat zijn echt van die oer-hollandse types en die weten bijv. een naam als John al totaal niet goed uit te spreken. Ik zou het best vervelend vinden als mijn kind daardoor altijd verkeerd aangesproken zou worden door zijn eigen opa's en oma's. Dus daar houden wij al wel een beetje rekening mee. Geen exotische namen voor onze kinderen, haha. Maar ook een modenaam zou ik niet zo gauw doen. Ik heb er zelf eentje en er zaten op een gegeven moment 4 meiden met dezelfde naam in mijn klas. Da's niet altijd leuk, hoor.
Hey... Tuurlijk moet je de naam op de eerste plaats zelf mooi vinden..... maar als je hier een poll opent... kun je inderdaad wel opmerkingen krijgen waar jezelf niet aan gedacht hebt...... Een naam die bijvoorbeeld... op iets anders lijkt, waarmee het kind in de toekomst gepest zou kunnen worden..... of iets dergerlijks.... maar uiteindelijk is het waar... over smaak valt niet te twisten....! Kar76 Wij vinden ook dat de naam bij een lichaamsbouw moet passen.... zeker als je 'verklein namen" kiest...! Zelf heb ik het idee... dat je dan beter de grote variant kan kiezen... en als het kindje klein is... de verklein naam kan gebruiken..... anders krijg je een Deense Dog... die fifi heet..
Ach iedereen heeft een mening!En je moet doen wat je zelf leuk vind, jouw kind moet er tenslotten mee rond lopen zen hele leven! En voor mij is het helemaal niet belanrijk wat een ander vind, vinden ze het niet mooi dan hebben ze pech....als wij het maar mooi vinden.De naam die wij nu hebben staat niet in de top 10 en is geen naam zoals,Ties,Sem,Sam,Jason,Jaydon....Daar houden we niet van, maar gewoon lekker makkelijk en passend bij de 1e!
Me meisje heet Jasmijn. En vooraf kon het me geen reed schelen wat een ander er van zou vinden... Maar wat kregen we een leuke reacties..iedereen vond het zo'n leuke mooie naam...dat dee met toch wat
Nee, ik vind het niet belangrijk. Ik heb dan ook niemand om een mening gevraagd. Mijn man en ik waren het eens en dat was enige wat telde!
Hier precies zo. En van de één vind ik het belangrijker wat-ie vindt dan van de ander. Hier kan je redelijk anoniem peilen hoe mensen over jouw naam denken. Eén van onze namen wordt door veel mensen vreselijk gevonden (ook mensen die wel van hetzelfde type naam houden als ik) dus dan ben ik toch minder geneigd om die te nemen. Maar als het de enige naam zou zijn die ik leuk vond, zou ik het natuurlijk wel doen. Persoonlijk geef ik mijn kind liever een naam die door veel mensen mooi wordt gevonden dan een naam die rare of vervelende reacties oproept. Al zou ik zelf ook nooit meer kiezen voor Sem of Sanne, namen uit de top 10 vallen absoluut niet meteen af ofzo. En uiteindelijk is ons gevoel bij een naam het belangrijkst, maar het is leuk om te zien of dat een algemeen gevoel is of niet.