Thijs wordt zeker verwend. Door ons, maar vooral door de opa's en oma's want hij is aan beide kanten het eerste kleinkind ! Groetjes, Nikki F
Lastig onderwerp.. Valentino heeft 2 van die plastic kratten in de woonkamer staan, daar zit zijn speelgoed in, het meeste is wel ''educatief'' speelgoed, bv het gehele assortiment Smartville van V-tech, maar ook gewone blokken, een simpele tuimelaar waar je ringen omheen kan doen, en wat autootjes enzo.. Als ik dat vergelijk met vriendinnen van mij en daar de kleintjes van heeft hij niet schandalig veel, althans binnen niet.. Hij heeft al wel een tv met een dvd speler (van Cars) maar deze heeft hij gekregen van zijn peetoom, dit had ik echt zelf niet voor hem gekocht en daarom staat t ding wel op zijn kamer, maar is de tv niet aangesloten, en dat gebeurt voorlopig ook echt niet. Buiten is een ander verhaal, wij hebben een vrij grote tuin en daar staat een huisje in,een glijbaan, een driewielertje, crossfietsje,loopautootje, accu motor, accu hummer,zandbak en een bak vol ballen etc..Als ik dat zo lees klinkt het echt belachelijk, maar het is allemaal gekregen, veel van vorig jaar met zijn verjaardag en dopen. Nou moet ik hier wel aan toevoegen dat wij echte buitenmensen zijn, en Valentino dit ook echt heeft, als het droog is zijn wij buiten, lekker in de tuin aan t spelen, of aan het rondfietsen of naar het bos of wat dan ook. Ach ik denk wel dat ook Valentino veel heeft, maar ik probeer hem wel te leren dat alles zijn waarde heeft...
laatst kwam hier een man kijken naar onze bank ivm een garantiegeval en die vroeg hoeveel kinderen wij hadden (kijkend naar het speelgoed) Tja 2 maar er is er maar 1 die er mee speelt. Wij hebben 6 ksiten met speelgoed maar ik ben nogal geordend. De kisten zitten niet allemaal vol. Er is er 1 met knuffels (die zijn zoooooooooo onzinnig maar goed allemaal gekregen) 1 met puzzels, 1 met auto's, 1 met duplo, 1 met restspeelgoed, en 1 met boeken. En dan hebben we nog de kleurkoffer, verf en klei.
Onze kinderen worden niet verwend met speelgoed. Ook heb ik liever niet allemaal van die spullen met batterijen erin en die een hoop herrie en kabaal maken! Shirin en Yasmin maak ik enorm blij met een kleurboek en een pakje stiften. Kian heeft een paar speeltjes ook voor in de box waar hij mee speelt, maar echt geen bakken vol hoor. Ook hij geen herriedingen trouwens
Amanthis heeft veel speelgoed veel ook gekocht als het in een aanbieding was. maar het blijft veel speelgoed
Justin is ook het eerste kleinkind aan beide kanten maar wij hadden van tevoren al aangegeven dat soms n kleinigheidje leuk is, maar méér ook niet. Soms krijgt Justin bijvoorbeeld n schilderijtje die door oma is gemaakt ofzo of kleertjes van de markt, maar speelgoed? hier niet veel hoor, ik kan er 2x de box mee wisselen en heb n activitycenter. En voor buiten voor volgend jaar hebben we n zandbak (voor mn verjaardag gekregen). Nou ja.. het is sinterklaas en kerst maar afwachten hè? Wij worden altijd gruwelijk verwend dan dus..
Ik heb op 1 stoffen bijtring na, niets gekocht voor Jelte. We hebben alles gekregen.... het is bijna schandalig te noemen. Voor Sinterklaas ben ik nu wel aan het rondsnuffelen,maar ik koop maar 1 of 2 speelgoeddingetjes want hij wordt ongetwijfelt overladen met speelgoed van de opa's en oma's. Ik kan hem beter een speelgoedkist geven( of 2) waar het allemaal in kan denk ik....