Speldjes niet maar hoe vaak ik niet wat van dochter in mijn haar hebt haha..En zij weer van mij. Ik heb lang haar maar heb het of vaak op gestoken of een paardenstaart of ik maak een knot een vlecht vind ik ook leuk maar kan dat nooit mooi recht zelf maken. En vaak heb ik ook los haar. Woord echt altijd aan gestaard als ik mijn haar los hebt.Heb best wel een flinke bos haar en lang pakje blond geverfd en het ziet er vrij natuurlijk uit. Loop ook idd wel eens met mijn haar te pronken omdat ik weet dat ik mooi haar hebt.
Ik draag ook vaak een staart, m.n. tijdens mijn werk en soms schuifjes/ klemmetjes om op te steken of evt. plukken losvallend haar vast te zetten. Hier geen schuifjes in gekke kleuren, prints of met andere freubels, gewone bruine schuifjes. Verder ben ik niet zo'n fan van een 'halve staart'.
Nee, vind ik absoluut niet raar. Maar ik gebruik soms ook stiekem Hello Kitty schuifje in mijn roze haar . Ik vind vol, lang en golvend haar altijd erg mooi met een schuifje of klemmetje. Dat je wel de volume ziet maar niet de slierten in je ogen hebt hangen.
Ik ben 40+. Ik heb lang haar tot aan de billen.. En dat heb ik al meer dan 40 jaar. Enkel de laatste 10 jaar zit er een kleurtje in. Draai regelmatig me haar in een knotje, zal eigenlijk vaker moeten invlechten of zoiets.. Maar ja, dan gaan er normale speldjes in.
Raar? Ik heb vaak een staart of de bovenste heft van mijn haar in een klem achterop. Als ik de tijd heb maak ik vlechten dwars over mijn hoofd met aan het einde een knotje, of vlecht ik linten door mijn haar. Dan is zo'n schuifje zo gek nog niet. Daar heb ik trouwens ook stapels van, maar ik draag ze wel zo dat ze niet zichtbaar zijn. (Een poosje terug stond ik bij mijn ouders te zuchten in de badkamer, biedt mijn moeder aan even te helpen met opsteken. Maar ze klemde het speldje om de knot heen, in plaats van hem erin te steken zodat hij onzichtbaar werd. Ik moest heel hard lachen.)
Ik doe van alles met mijn haar! Dikke bos krullen, over mijn schouders. Plukjes opnemen met schuifspeldjes. Klemmetjes, losse knot, strakke knot, lage staart, midden straat, half staartje, half knotjes. Invlecht, dutch braid, zijkant vlecht, twee halve vlechtjes bij elkaar, gevlochten band. Mohawk vlecht etc etc etc. Schuifspeldjes, klipjes, in de zomer bloemen, met de kerst glitters huifspeldjes of steentjes erin. En nee, ik ben geen kapster, maar ik doe veel met mijn haar en ook mijn dochters haar. En zelfs de meiden in mijn klas vlecht ik regelmatig in. Alles beter dan armoedig niets doen met je haar. Zoek leuke dingen op op YouTube. Of op Facebook staat ook veel.
Bekijk bijlage 490619 Slecht te zien... Vanaf de zijkant een half 'opliggende invlecht' (dutch braid), en weggestoken met schuifspeldjes onder mijn haar. Aan de ander kant een smal/dun vlechtje ook weggestoken onder mijn haar.
Draag het graag zo Vlecht, 1 grote lok los vast gezet onder de vlecht. Aan de andere kant wat plukken los.