Vind jij weleens geld op straat?

Discussion in 'De lounge' started by Givenchy, Feb 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Heb ik ook eens gehad. Niet zo veel geld maar wel een leuk bedragje. Heb het een maand 'bewaard' daarna zelf opgemaakt. Hoogstwaarschijnlijk toch 'zwart' geld geweest dus dat kwamen ze niet meer halen. (Voor hun een klein bedrag voor mij goed genoeg:p)

2. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nee, alleen muntjes van 2 cent ofzo. :p

Laatst wel in de bus een tas van de c&a met een kledingstuk en de bon erin (pakte die tas eigenlijk om te kijken of er iets engs in zat :)), moet eerlijk bekennen dat ik getwijfeld heb, want hoe groot is de kans dat het terugkomt bij degene die het gekocht heeft, maar heb het toch afgegeven bij de buschauffeur.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Als er een naam/bankpas wat dan ook in zit, ja, dan geef ik het wel aan bij de politie. Maar los geld, of zoals mijn moeder toen in een serveerstersportemonnee (die had je vroeger, van die grote zwarte met die ritsjes) ja, dan kan echt van iedereen zijn.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Helaas niet.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heb overigens ook eens getekende cheques gevonden tw 6000 gulden. Die heb ik gewoon verscheurd ;) Ik ga niet willens en wetend misbruik maken.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Weinig...een paar keer dit jaar. Een keer 5 euro en een keer 10 euro.

Weleens kleingeld... paar euro

Vroeger als kind eens 100 gulden gevonden...en dit aan mijn moeder gegeven.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Kwam het toch nog goed terecht dat geld.

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    ja laatst met die extreme ijzel 20 euro in een plas water!
    heb wel even gecontroleerd thuis of hij echt was en heb hem aan mn vriend gegeven haha
    ik blij dat ik wat gevonden had, hij dat hij het kreeg ;)
    vroeger op het werk tijdens het schuieren (vegen met zo een stokje en zo een bakje er aan en een bezempje) toen vonden we regelmatig kleingeld bij attracties in de stuiken enz dus standaard plekken waar we goed gingen schoonmaken haha

9. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Gisteren nog een £20 briefje gevonden onderweg naar de supermarkt. Gratis boodschappen :D

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is ook echt zo. Mijn moeder heeft daar echt jaren de extra kleine dingetjes van gedaan, een lekkere koek van de bakker als ik weer eens naar het ziekenhuis moest, een ijsje bij warm weer. De treinreis naar de caravan van haar nichtje (caravan mocht ze gratis lenen) en zo konden wij ook eens een weekje weg. Absoluut geen grote dingen, maar wel de extraatjes zeg maar.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,046
    2,913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik niet, maar mijn broertje is zo'n mazzelpik. Laatst nog weer bij een benzinestation 100 euro. Dat gebeurd mij nu nooit!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

1 x 25 gulden
    en 2 x een euro

13. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Nee, ik ben helaas nooit de gelukkige. ;)

Vroeger als kind wel, maar dan ging het meer om dubbeltjes en kwartjes. Ik ging altijd heel ongegeneerd overal onder kijken in winkels op zoek naar geld, en dan vond ik de meeste keren wel wat...

14. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik heb laatst een keer 50 euro gevonden. Ik heb het lang bewaard en aangegeven bij de desbetreffende winkel dat als er iemand voor kwam dat ze contact mochten opnemen toen en na een een poos niemand contact had opgenomen heb ik het uitgeven aan spullen voor school.

Ik vond het geen lekker gevoel om iets voor mezelf te kopen

15. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Vorige week nog, een goedgevulde portemonnee met naast cash geld ook behoorlijk veel pasjes. En gelukkig ook visitekaartjes van de eigenaresse van dit alles.

Dus meteen gebeld en 's avonds is ze haar portemonnee bij me op komen halen en ze had een bloemetje voor me meegenomen.:D:D:D

16. twee

twee Fanatiek lid

Jul 7, 2014
    1,635
    535
    113
    Hahaha dat dacht ik laatst ook tijdens het wandelen

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Vroeger vond ik nog wel eens dubbeltjes, kwartjes. Geen vetpot maar toch weer een snoepje bij de Jamin. :D We gingen als kind ook nog wel eens de rijen winkelwagens bij de supermarkt langs en troffen daar regelmatig een gulden aan. Rijk!! Of vergeten duppies in het bakje van de parkeermeter.

Ik betrap me erop dat ik stiekem nog altijd een blik over de rij wagentjes voor me werp.. maar inderdaad, het is crisis, ik zie nooit meer wat. ;)

18. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,903
    5,226
    113
    Home
    nee, hooguit 50 cent of 1 euro bij de winkelwagentjes

vroeger wel een tas gevonden met portemonnee maar daar zat een adres bij dus netjes terug gebracht

mijn man vond laatst een cadeaukaart van ici paris xl 50 euro

19. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Was het maar zo'n feest zeg!
    Vroeger wel een muntjes gevonden, maar groot geld niet.

Als ik zie dat iemand het verliest dan geef ik het terug. Mocht ik het in een winkel vinden dan zal ik het melden en laat ik mijn gegevens achter.
    Maar mocht ik ooit eens een briefje van 50 of 100 vinden als ik de enige die daar dan loopt, dan maak ik meteen een ommetje richting de winkel :D

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Klopt! Hier zat het in een doorzichtig zakje.. Stond geen naam op:D

Share This Page