Mijn zoontje is een heel makkelijke slaper: je legt hem neer en binnen 5 minuten slaapt hij. Alleen sinds het weekend wil hij niet meer in slaap vallen na de borstvoeding 's nachts. Hij maakt veel geluidjes dan en als ik kijk is hij wakker. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals niet meer verschonen 's nachts, even bij hem blijven zitten, wel of geen slaapliedje, wakker of slapend terug in wieg leggen. Hij huilt niet en heeft geen honger, maar slaapt helaas ook niet. Kijk, als hij om 5 uur komt, is het niet zo erg, maar vannacht was het al vanaf 12 uur . Heeft iemand nog meer tips?
Op een gegeven moment vallen ze ook niet meer na de voeding in slaap he. Hij is tevreden, zoals ik begrijp, dus dan mag hij best even wakker zijn. Jij hoeft hem niet te helpen om in slaap te komen, dat moet hij toch zelf leren.
Damien valt hier elke keer nog in slaap na de voeding, ook vaak na die nachtvoeding. Dan gaat hij van mijn tepel los en slaapt direct. Maar als ik hem dan direct in zijn wiegje leg, is de kans toch aanwezig dat ie snel wakker wordt. Maar wanneer ongeveer zou hij dan niet meer in slaap kunnen vallen? Ik hoop wel dat ie 's nachts blijft slapen, want 12 uur vind ik toch wel erg vroeg. Maar idd: gelukkig geen huilende baby.
oh schattig, ik zie hem al zo liggen, beetje kijken en handjes bewegen. Hij vindt het leuk...maar jij niet. Slaapt hij overdag niet teveel? Misschien is zijn dag en nacht ritme nog niet 100% op orde?
Geef je voeding in het donker, zonder het "gezellig" te maken? het begint wat frisser te worden, misschien bedje even voor verwarmen met een kruik?
Onze man krijgt rond 3/4 nog een nachtvoeding (bv), en als ik hem dan terug leg in zijn bedje dan kan hij nog makkelijk een half uur/uur liggen kreunen/steunen en van allerlei geluidjes maken, terwijl hij overdag zonder geluidjes meteen gaat slapen. Ik laat hem gewoon lekker liggen, hij valt vanzelf wel weer in slaap. Alleen ja, voor mij is het iets minder want ik ben zolang hij kreunt ook wakker. Je zegt dat hij niet huilt en geen honger heeft. Ik zou hem dan persoonlijk lekker laten liggen en niet gaan kijken of bij hem zitten, waarschijnlijk valt hij wel weer in slaap.
Zolang hij niet huilt is het toch niet erg? Ik kan daar juist wel erg van genieten, als Lisa 's nachts aan het brabbelen is. Als ze maar weer lekker zelf gaat slapen , en dat doet ze gelukkig ook