Wij zijn in verwachting van een meisje, en ik vind Mauri een hele mooie naam maar nou toetste ik hem net in op Google via zo'n namensite, en zag ik dat het een mannelijke naam is, jongensnaam dus Wat vinden jullie?
Mauri vind ik wel logisch klinken als meisjesnaam. De naam Mauro (portugees) ken ik wel, en is een echte jongensnaam.
@Mamsam, dank je wel! Handige site! @lievemommy10, Mauro vind ik inderdaad ook echt voor een jongen, dan zie ik een voetballertje voor me, haha. Maar vond Mauri wel een stoere meisjesnaam.
Ik snap je punt, dan wordt het misschien iets vrouwelijker, maar ik vind Mauri met de i wat stoerder, anders neigt het zo naar Marly etc. Wordt me iets te Amerikaans Moet trouwens nog wel een gesprekje met vl gaan voeren hoor, hij vindt het nog niet wat
Het is een Finse jongensnaam! (De Finse vorm van Maurice). Maar voor een meisje vind ik het ook goed kunnen. In Nederland komt de naam in alle vormen ook vaker voor meisjes/vrouwen voor dan voor jongens/mannen.
Tsjah... Maakt het uit? Marley is ook meer voor een jongen (vind ik), net als Ashley voor een meisje en toch die je die namen bij het andere sekse voorbij komen Als jij het een mooie naam vindt, dan geef je die toch aan je dochter. Uiteindelijk zal het zo horen bij jullie dochter, dat niemand zal denken dat het een jongensnaam is Ik vind het voor beide kunnen trouwens
Lauri vind ik ook wel leuk! Als we er echt voor gaan zou ik me ook niet tegen laten houden, maar ik had de naam nog nooit gehoord, hij kwam ineens in me op. Wilde dus wel ff checken of we niet na de geboorte ineens reacties krijgen dat het een jongensnaam blijkt te zijn haha. Maar er zijn nog meer namen in de race