(hoog) zwanger en vliegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linda221, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    (hoog)zwanger en vliegen

hallo dames ik ben nog niet zwanger maar wil wel binnekort met de pil stoppen en voor een 2e gaan....maar nu zitten we met n probleempje dat we dus volgend jaar eind mei een vakantie gepland staat omdat mijn ouders 30 jaar getrouwd zijn hebben we afgesproken om met het hele gezin plus aanhang naar menorca te gaan....nu wil ik niet met een babytje daarheen en moet ook oppassen dat ik dus niet te lang zwanger ben dat ik dus niet meer mag vliegen.....en nu we besloten hebben voor n 2e te gaan kan ik haast niet wachten....dus ik heb op internet gekeken tot wanneer je mag vliegen en de meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren 34-36 weken mits je geen complicaties heb anders is het 32-34 weken...nu heb ik zitten reken dat als we vanaf eind september/oktober serieus gaan voor een kleintje en ik meteen zwanger zou zijn we tijdens die vakantie 34 weken zwanger zou zijn... wat is de kans dat je in 1 x zwanger bent, en als dat zo zou zijn dan ben ik 34 weken en mag ik in principe nog vliegen.....wat vinden jullie kan ik er dan gewoon voor gaan of nog langer wachten...:(?

graag jullie advies/mening of mensen die ervaring hebben met laat in de zwangerschap vliegen

alvast bedankt!!!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja als je er meer zeker van wil zijn dat je echt daarheen kan zou ik kijken of je het proberen voor een nieuw wondertje niet iets langer uit kan stellen ;)!

Maar daar vroeg je natuurlijk helemaal niet om!

Ik ben de eerste zwangerschap (tweelingzwangerschap) met 32 weken nog voor een ruime week op vakantie geweest naar Kreta. Alles is prima gegaan, heerlijke dagen gehad daar, vliegen ging ook prima, helemaal nergens last van gehad ofzo. Wat dat betreft een prima beslissing geweest. Maar ik denk dat als ik geweten had bij het boeken dat ik zwanger was dat ik niet meer geboekt had ;)!

Achteraf snap ik ook niet hoe ik het gedurft heb, zou het ook nooit meer durven. Pas achteraf kwamen namelijk alle wat als, wat als, wat als ;)! Uiteindelijk met 35 weken 6 dagen bevallen en was dus maar net 2 weken weer thuis.

Denk dat je vooral ook moet kijken, wat je gevoel zegt dan wat een ander zegt. Verder, kijk of er ziekenhuizen in de buurt zijn daar en of die een beetje goed zijn ;) stel dat er iets is dat je daar heen kan. Zorg ook dat je goede info van je vk/gyn mee hebt tegen die tijd over je zwangerschap, gezondheid kindje&mama.

Aan de ene kant zou ik dus zeggen, tegen die tijd gewoon lekker gaan. Maar aan de andere kant zag ik achteraf bij mezelf een hele hoop wat als-en.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Wij zaten met hetzelfde en hebben het toen nog 1 maandje uitgesteld. Het was achteraf niet nodig, want het was de 3e ronde raak, maar bij ons zoontje wel en de eerste ronde gelijk.

4. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @hanneke bedankt voor je reactie!! ik denk dat ik er nog maar even goed over nadenk...maar das moeilijk als je iets heel graag wil...;)

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @suus ja daarom zit ik dus te dubben bij noa was het ook in de 3e ronde raak maar het kan nu zo ineens raak zijn...

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou denk ik nog even wachten, bv een maand of 2 langer (november/december). Dan heb je toch al meer ruimte mocht je in een keer zwanger worden en is het vliegen denk ik toch wel iets prettiger. Zelf was ik ook in de 2e ronde zwanger dus super snel en ik ken er meer hier in de omgeving waarbij het zo snel ging dus het is zeker iets om wel rekening mee te houden.
    Moet er zelf niet aan denken om nu met 34 weken nog te vliegen terwijl ik me verder prima voel.

7. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    bedankt voor de reacties! gister hebben mijn vriend en ik het erover gehad, en we willen het allebei onwijs graag en vinden dit een beslissing die je niet van een vakantie af laat hangen...dus ik ga eerst 2 maanden met de pil stoppen en ontpillen en vanaf september gaan we er voor en zien we wel waar het schip strand...als we gelijk zwanger zijn kunnen we helaas niet mee op vakantie en als het een paar rondes duurt dan kunnen we wel mee...ik denk dat mijn ouders wel redelijk teleurgesteld zullen zijn als het niet door kan gaan maar ook weer heel blij dat ze weer opa en oma worden...

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, voor een 30-jarig huwelijksjubileumvakantie van mijn ouders zou ik mijn eigen wensen even uitstellen eerlijk gezegd. Één of twee maandjes langer wachten en je doet iedereen een plezier....

Sorry, ik vind het niet zo sociaal naar je familie toe, te meer omdat je ervan uit lijkt te gaan dat het hele feest niet doorgaat als jullie niet mee kunnen...

9. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    Als je zwanger zou zijn: het is niet zo lang vliegen, toch? Dat scheelt een hoop... Ik zou in eerste instantie vliegen met ruim 20 weken, dat wordt nu later, nl met bijna 30 weken... tja... het is even afzien en vermoeiend, maar wat kan er eigenlijk gebeuren??
    Ik heb met 10 en 12 weken gevlogen en vond dat wel pittig, maar was ook nog goed misselijk, dat scheelde ook. Straks over een paar maanden weer vliegen zie ik dan ook minder tegenop. Stoel aan het gangpad, dan kan je even lopen tussen stijgen en landen door...
    Trouwens:
    Het schijnt dat vliegen veiliger is als je zwanger bent dan andere vervoersmiddelen...
    Uiteindelijk is het toch best relatief allemaal en ook de vraag of je dan al zo ver zwanger bent is ook een beetje koffiedik kijken.

Ik ben zelf vrij nuchter: als de medici het geen bezwaar vinden, waarom zou ik dan moeilijk doen?!

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Ik zou me er eigenlijk niet zo druk om maken. Gewoon lekker boeken en voor jullie tweeën een eventuele annuleringverzekering met deze reden aanvragen. Wat is nu echt de kans dat het meteen raak is? Zelfs al was dat bij je eerst zo, dan hoeft dat niet bij de tweede te gebeuren. Maar als jij je er wel druk om maakt, zou ik gewoon een maand later beginnen met 'ervoor gaan'.
    Liefs, Liefde

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik denk dat ik er zelf vrij makkelijk in ben en gewoon had geboekt. Het kan zijn dat het de 1e ronde raak is,maarja dat is ook iets wat niet helemaal zeker is.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Het mag na een bepaalde grens niet meer omdat luchtvaartmaatschappijen niet zo veel zin hebben in een bevallende vrouw aan boord... Die kans wordt steeds groter naarmate je verder in je zwangerschap bent, dus tja, dat is wat er kan gebeuren. Kleine kans natuurlijk, maar het kan altijd. En dan denk ik dat je zelf ook liever niet net in een vliegtuig zit.
    Maar dat is echt de enige reden van die grens volgens mij. Er zitten verder geen speciale risico's aan hoogzwanger in een vliegtuig zitten.

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    nee idd....de kans in 1x zwanger te zijn is klein...en misschien niet sociaal naar mijn familie, maar zou echt het hele feest niet hierdoor af laten blazen, zij zouden gewoon dan wel kunnen gaan...we zien het wel...

14. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    we boeken zowiezo pas in december dus als ik dan nog niet zwanger ben kan ik zowiezo mee...

Deel Deze Pagina