Vind t nu wel eng.......

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Ik vond/vind het ook zo eng. Mijn zoontje loopt op bepaalde gebieden ook achter, andere dingen kan hij juist weer heel goed. Wij hebben ook IVH ingeschakeld en hebben het advies thuis liggen om met hem naar logopedie te gaan en hem te laten testen op autisme bij de GGZ. Ik wacht nu op een verwijzing van de HA maar die is natuurlijk op vakantie.
    Het lijkt dan allemaal zo officieel te worden, terwijl ik eigenlijk alleen maar wil weten hoe ik hem het beste kan helpen. Met name met de dagen dat driftbuien, boos gedrag en verdriet de boventoon voeren.
    Succes met alles, wat je zegt, je doet het vooral voor hem.

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wow ik wil je een compliment geven. Ik vind het super knap dat je hulp hebt gezocht. Nu kom je in een stroomversnelling en wat een emoties komen daar bij kijken. Maar wow wat kan jouw mannetje trots zijn op zo'n mama!

3. Loe

Loe Niet meer actief

dank jullie wel,jullie steken echt een hart onder de riem:):)

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Loe, ik ga je hier even volgen...

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Loe je bent een kanjer van een mama!

Met een kanjer van een zoon :)

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Bij het lezen van je verhaal dacht ik eigenlijk hetzelfde als wat ik hierboven lees.
    Ik ben geen expert of arts en ken ook je zoontje niet laten we dat voorop stellen maar om het nu even van een positieve kant te belichten: Dat hij niet los loopt is denk ik gewoon het gevolg omdat er iets niet goed is met zijn voetje en hoeft helemaal niets te maken te hebben met mentale achterstand.

Het er nog uit zien als baby....Mijn dochtertje is iets ouder dan jouw zoontje maar heeft er ook heel lang uitgezien als een grote baby en ziet er begint er nu eindelijk pas uit te zien als een peuter, mede ook omdat haar haartjes nog niet zo lang waren en ze ook heel laat was met het krijgen van tandjes...
    In verglijking tot andere kindjes van die leeftijd zag ze er ook anders uit maar vind soms ook dat de babies/kindjes er al vroeg 'groot' uitzien.

Wat het praten betreft, de één is wat sneller dan de ander, het begint met wat losse woordjes en hier sprak mijn dochter ineens binnen een tijdsbestek van een maand heel goed en duidelijk....kan zomaar ineens komen, vriendinnetjes van mijn dochtertje spreken ook niet allemaal even goed en hebben ook nog geen grote woordenschat.

Daarbij heeft hij ook nog een wat moeilijke start gehad.....
    Ik zou het nog maar even afwachten en je nog niet zoveel zorgen maken, dit zijn juist de maanden zo rond de twee jaar dat er ineens veel ontwikkelingen plaatsvinden.

7. Loe

Loe Niet meer actief

Die kans neem ik ook zeker mee!:) Ik zie ook het voetje als het grootste probleem.
    Ik hoop dat hij door de peuterspeelzaal met dus de VVE en als het voetje behandeld wordt ineens een sprong maakt en als DAT zo is, dan ben ik zeker gerustgesteld.

Jij ook bedankt daarom voor je post, ik waardeer het zeker!

8. Loe

Loe Niet meer actief

En melisa en salapio: ha meiden. Jullie hebben me gevonden. Ik moest wel even heel hard lachen.:D
    Dank je wel salapio.

Vanmiddag ook ontdekt dat L. een kleine kunstenaar in de dop is::p zijn eerste kunstwerk::D

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heel veel succes in de molen! Je houdt zielsveel van je lekkere knul dus je wilt gewoon het beste voor hem, en dat is duidelijkheid en zonodig extra zorg :)

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Spannend allemaal. Fijn dat je iig zo'n voortvarende ka hebt die je doorverwijst etc. Helaas was de ka waar wij zijn geweest compleet het tegenovergesteld. Zij wilde geen doorverwijzing naar de orthopeed doen voor onze dochter, dus die hebben we uiteindelijk gekregen via de ha...

Ik blijf je topic even volgen, wij zitten met onze dochter nu ook in de molen. Indicatie voor plaatsing op een speciaal kdv hebben we inmiddels binnen en 3 september hebben we een afspraak bij de orthopeed.

Een achtbaan van emoties...dat is het zeker...

11. Loe

Loe Niet meer actief

Ik werd vanochtend heel vroeg gebeld door de assistente van de orthopeed. Er was iemand uitgevallen om half drie dus L. had een plekje! Binnen bleek dat hij een knik-platvoet heeft. Foto's gemaakt en gelukkig met de botjes niets aan de hand: advies is bij de orthopeed aangepaste schoenen te laten maken. Voor tijdelijk. Schoentjes zijn behoorlijk zwaar, maar gezien zijn eigen gewicht dat de arts dat hij er wel mee overweg zou kunnen.

We moesten het op deze manier een jaar aankijken. Geen grote afwijkingen dus in de voeten blijkbaar gelukkig!

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Dat is alvast goed nieuws! :D
    Hopelijk, als hij een beetje aan zijn 'nieuwe' schoenen gewent is, gaat het los lopen ook beter!

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Loe: Nou dat is goed nieuws. Fijn!

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dat is in ieder geval goed om te horen!

15. Loe

Loe Niet meer actief

Heb de fysio een mailtje gestuurd om de afspraak van L af te zeggen dus. Krijg ik een mailtje terug wat de orthopeed had gezegd over de oorzaak van het dunner zijn van het linker beentje. Eh....tja, daar werd eigenlijk niet echt op gereageerd, behalve dat dat in de groei dan weer dit beentje langer is, dan weer dat beentje.GEvraagd als zij een brief krijgt van de orthopeed, als daar nog iets in staat daarover, of ze mij dat ook nog even wil vertellen.

Kan natuurlijk ook zelf gaan bellen, maar ben beetje een haasje met dat soort dingen (lees: angsthaasje).

Vanochtend gebeld voor afspraak orthopedische schoenen: de schoenmaker in het ziekenhuis had pas 11 september plek! Toen hier een orthopeed in de buurt gebeld (wel aangesloten bij ziekenkostenverz), daar kan ik vanmiddag al komen, geweldig. Tis wel steunzolen spreekuur, mocht hij het namelijk met een corrigerende zool 'afkunnen' , dan wil ik dat natuurlijk veel liever. We hebben hier nog tig schoentjes op voorraad staan, als daar die zolen in kunnen en dat zou voldoende steun geven, lijkt me dat wel beter. De orthopedische schoenen zijn ook vrij zwaar. Maar goed, dat gaan ze vanmiddag bekijken. Mochten het geen steunzolen worden, dan moeten we woensdag terug. Nou, ook nog snel genoeg!:D

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heej meid wat goed!!!
    Succes vanmiddag. ik ga voor je duimen dat een zooltje voldoen is!

17. Loe

Loe Niet meer actief

Het worden toch orthopedische schoenen. Met als grootste voordeel: schoenen met uitneembare inlegzool! Dus hij kan de inlegzolen in zijn eigen schoenen gebruiken (als het past) en in de orthopedische schoenen. Daarnaast waren de kosten heel vreemd: orthoped. schoen eigen bijdrag 65 euro en los een paar steunzolen kosten 150 euro! Er werd ons dus duidelijk aangeraden om orthopedische schoenen te nemen: die kun je beter afstellen en als hij een keer zijn andere schoenen aan wil, dan kan dat ook!

Deel Deze Pagina