is dit koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsemama, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Hallo,

mijn dochtertje is sinds vannacht niet lekker, ze heeft het heel benauwd en ze is heel snotterig en verkouden...
    Nu heb ik vannochtend haar temp gemeten en toen had ze 37'7 en nu 38 graden...
    Is 38 graden koorts of noem je dat meer verhoging.?
    En duurt dat meestal lang voor je kindje weer beter is of moet dan echt de verkoudheid eruit zijn...

Ze is nooit eerder ziek geweest alleen van haar prikjes.

Vindt het zo sneu en zo minder voor de kerstdagen had zoveel in petto maar ze vindt bijna niks leuk me arme schat.

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Is niet leuk he! als je kleintje ziek is!

Maar dit is geen koorts, dan moet ze toch echt 38.5 hebben. Dit noem je idd verhoging.

Paracetamolletje kun je geven als het 39.0 is, eerder is het beter als je kleintje het zelf oplost (is goed om weerstand op te bouwen)

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zoals zonnestraal al schrijft is het pasechte koorts bij 38,5. voor nu goed laten uitzieken en beter niet te warm aankleden of toedekken.

sterkte ermee!

4. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Een normale lichaamstemperatuur schommelt tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius. Bij een temperatuur daarboven, tot 38 °C, spreken we van verhoging. Geeft de thermometer meer dan 38°C aan, dan heeft je kindje koorts.

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Wat wel zelf mijn ervaring is, en wat ik ook bij mijn dochter zie: mijn normale temp. ligt rond de 36.7.
    Als ik 37.8 heb voel ik me al echt beroerd en neem ik een paracetamol. Bij lotte ligt de temp. normaal ook vrij laag. Op het moment heeft ze 37.5 dus nu geef ik nog niets, maar denk dat ik voor de nacht toch maar wat geef. Zij is nu ook snotverkouden, hoesten enzo. Dus ook voor ons zal de kerst wat rustiger verlopen dan gepland.
    Fijne feestdagen.

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik zou pas paracetamol geven boven de 38,5
    anders onderdruk je het! Je kindje moet ook antistoffen opbouwen.
    Boven de 38 is het koorts idd.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Beterschap voor jouw meissie

hier ook een met af en toe koorts en veel benauwd
    maandag toch even naar de dokter geweest en hij heeft wel pufjes gekregen omdat er erg veel slijm in de longen zat.
    Volgens de dokter moest het rond de 4e dag toch echt iets beter gaan
    Gelukkig kan hij goed slapen nu dan heeft hij toch minder last

Wij hebben dus net als jullie rustige kerstdagen

Deel Deze Pagina