En dan heb ik het over periodes dat de kindjes ziek zijn, 's nachts niet willen slapen, met hele dagen heel stout zijn, roepen en tieren, je schoppen en slaan, ... Op zo een momenten word je toch wel op de proef gesteld hoe groot je geduld is enzo. ik moet niet vragen of er nog moeders zijn die het moederschap soms zwaar vinden, want ja, dat heeft iedereen weleens, toch? of zijn er ook vrouwen die er nooit problemen mee hebben en altijd al op een roze wolk hebben geleefd? hoedje af dan!
Ik kan je geruststellen, ik behoor bij de eerste groep Hier al sinds donderdag een ziek kind, 3x per dag in bad, 3x bed verschonen, bergen was en slapeloze nachten... Maar je krijgt er zoveel voor terug he
ja, dat is waar, als mijn klein schatje me knuffelt en lief naar me lacht vergeet ik alle zorgen en probleempjes.
Het is met momenten ook gewoon ontzettend zwaar. Ik heb veel minder geduld dan ik altijd dacht, best confronterend Proberen te accepteren dat het nou eenmaal zwaar is en beseffen dat de moeilijke momenten ook weer overgaan helpt een beetje bij zware dagen
vind het ook zwaar hoor! heb de laatste tijd (nu ik wat verder zwanger ben) ook veel meer moeite mee dat ik nooit een uurtje voor mezelf heb. ben stapelgek op mijn dochter, maar ben thuisblijf mama en onze oppas woont in amsterdam. vandaag bijv jubileum van vriend en mij, en kunnen niet met zn 2en even weg, de laatste keer dat wij samen zijn geweest zonder dochter was in april! dus af en toe wel erg zwaar ja. heb gisteren gewoon lopen janken omdat ik zo graag een uurtje voor mezelf wilde om grey te kijken en mijn dochter weigerde te gaan slapen. (vriend had avonddienst) voelde me daarna weer schuldig omdat ik wel een heel lief meisje heb en me daar gelukkig mee moet prijzen, wat ik ook echt wel doe, maar soms is een uurtje voor mezelf wel heel hard nodig. (en dan graag op maandag van 20.30-21.30) mama zijn is prachtig, maar absoluut niet altijd even makkelijk.
Helemaal mee eens, maar ik vind het ook al zwaar zonder dat ze ziek zijn hoor. Ik ben vermoeider na een dag thuis dan na een dag werken. Heerlijk die dagen op het werk!
Ik vind het ook vrij pittig en dan heb ik nog een makkelijk kindje Maarja, ik doe het dan ook alleen Maar net als ik er even doorheen zit geeft hij me een big smile en dan is alles weer goed!