Serieus? Ik zou het er niet mee kunnen hoor! Boodschappen zijn hier 125 tot 175 per week en wij zijn ook met z'n vieren. Benzine heb ik niet omdat we op de zaak rijden maar vooral al jet overige is hier echt veel meer! Dus ik vind het heel netjes van je.
Ik ben dan wel heel zuinig maar vind het best veel. Hier misschien hetzelfde boodschappenbedrag maar dan inclusief luiers en toiletartikelen. En dan ca. 100 euro aan diverse. Benzine kan je denk niet veel aan doen.
Ik weet niet precies wat hij nou echt teveel vind maar hij vind volgens mij dat ik te veel onnodige dingen koop.. De oudste paste deze zomer bijna al zijn kleding nog van vorig jaar nog.. dus daar heb ik weinig voor gekocht.. De jongste natuurlijk alles nieuw.. Maar echt niet veel ofzo.. een stuk of 8 korte broeken en ik denk een stuk of 10 dingen met korte mouwen.. De oudste heeft ook zoiets in totaal aan zomer kleding.. Hij heeft 1 paar zomer schoenen en zijn winterschoenen nog.. Ik vind dat niet veel kleding maar hij vind het veel ofzo.. Ik koop ook vaak nu de uitverkoop is begonnen al dingen voor volgend jaar.. Ik vind dat echt heel veel schelen dan heb je korte broeken bij cena voor 4 of 5 euro.. tshirts hetzelfde.. Dus dat is niet duur..
Bij die 221 diverse zat een kruimeldief van 46 en mijn oudste wilde heel graag sneakers van nike dus dat waren de duurste schoenen ooit die ik voor hem gekocht heb.. wel 37.50.. Maar dat is natuurlijk niet elke maand..
Mannen moeten zich gewoon niet bemoeien met de kleding van kinderen Ze snappen niet hoe handig je bezig bent door nu alvast in te slaan Ik vind het niet veel maar het is afhankelijk van wat jullie kunnen en willen uitgeven. Zou het handiger zijn om te sparen of is het de nuchterheid van je man dat je alleen het hoognodige moet hebben?
Tja, boodschappen en benzine vind ik meer dan redelijk! Dat hebben wij ook - en wij zijn met zijn tweeën en geven gewoon iets teveel uit aan luxe artikelen die niet perse nodig zijn. Diversen weet ik niet zo goed omdat ik geen kinderen heb en zelf niet echt in de gaten heb hoeveel iets kost. Ik kijk regelmatig OF het in het budget past en 'als ja en hard nodig, dan doen, anders niet'.
Die post 'overige' komt op mij wel wat hoog over, en misschien is acht korte broeken ook wel een beetje veel? Hoeveel kleding heeft je man in de kast hangen? En gaat die benzine op aan nodige ritjes of aan luie ritjes die je even goed zou kunnen lopen of fietsen? Ik zou zeggen, koop eens een hele maand geen 'overige', maar alleen maar gewoon je boodschappen, en noteer een hele maand lang alles wat je uitgeeft, vraag je man dat ook te doen. Dan kunnen jullie saepmen zien wat alles kost en wat er nou eigenlijk 'goedkoop' en 'duur' is. Tip, doe het volgende maand, zodat je deze maand ng even profiteert van de uitverkoop.
misschien ligt het niet eens aan de bedragen zelf(ook al zal hij wellicht zeggen van wel) want ik vind het ook heel netjes hoor, en die winkels die jij opnoemt zijn nog vrij goedkoop, maar ik denk eerder dat hij het gevoel heeft ergens de controle van de uitgaves kwijt te raken als hij jou "steeds" met nieuwe spulletjes ziet thuiskomen. En ik zet steeds tussen aanhalingstekens omdat het waarschijnlijk wel meevalt qua hoevelheid, maar dat hij het anders ziet.
Ligt ook een beetje aan budget wat jullie hebben. Iemand die genoeg verdient en bv nog 2/300 over zou houden voor spaar zou ik zeggen nee valt mee. Maar iemand die dat over heeft en voor de rest niets meer kan doen.. dan tjah zou ik toch eens naar je uitgaves kijken. ik zelf moet het met 400 doen. en heb dan 70 voor benzine heb dan 1 kindje
Ik moet zeggen we hebben wel een goed inkomen 1.5 keer modaal ongeveer.. Maar daar zit elke maand ook 350 euro aan alimentatie bij wat betaald moet worden dus dat hakt er lekker in.. Dus we houden niet elke maand 200 of 300 over om te sparen..
Dan zou ik afspraken met je man. Een middenweg zodat jij niet alle uitgaven hoeft te verantwoorden en je man weet wat er overblijft. Dan kun je een deel sparen. Overigens ben ik het met je eens. Het overige bedrag voor kleding voor een gezin van 4, kapper, cadeau's etc is niet echt hoog. Maar als je daardoor niet kunt sparen is het misschien iets te veel?
Ik ook.... Boodschappen is hier al 600 euro in de maand, we zijn met zijn vieren. Hier zitten wel luiers bij.
Op zich vind ik het bedrag niet hoog, maar als ik acht! Korte broeken lees kan hij wel eens gek hebben. Dat het goedkoop is wil nietaltijd zeggen dat het ook nodig is.
Maar 8 korte broeken is toch niet zoveel? Ze gaan elke dag in de was want hij speelt bij korte broeken weer de hele dag buiten.. Lange broeken heeft hij er maar 4 omdat dat spijkerbroeken zijn en die kunnen vaak wel 2 dagen.. En voor de jongste is het toch ook niet veel die is nog wel is nat dus moet nog wel is omgekleed worden halverwege de dag..
Nou ik vind het knap, wij zijn nog met z'n 2en en hier redden wij dat bedrag vaak niet. Maar als hij wilt bezuinigen is het misschien een idee om samen boodschappen te doen?
Ik ga er ook ruimschoots overheen af en toe, en dan zijn wij nog maar met z'n tweeën. Ik vind dat jij het keurig doet voor een 4 persoons huishouden
Dus je hebt niet elke maand 220 euro aan diverse? Want dat idee kreeg ik namelijk. Wanneer ik iets als een kruimeldief zou willen hebben doe ik dat niet in dezelfde maand als schoenen. En schoenen koop ik niet in dezelfde maand als een nieuwe jas...etc. Daarom zou ik zelf nooit aan dat bedrag komen Iedereen moet het natuurlijk zelf weten hoor maar zo vind ik het nog te doen met al die benodigde aankopen.
Ik vind acht wel veel. En als ze toch elke dag in de was gaan heb je er er eigenlijk zelfs maar twee nodig
Ik kreeg altijd precies dezelfde reactie van mijn man over mijn uitgaves. En ik houd best wel van winkelen hoor, maar eerlijk waar, mijn man vindt 35 euro voor een paar schoenen al veel Hij heeft gewoon totaal geen idee van wat kleding bijvoorbeeld kost, want hij gaat zelf nooit. Daarom doet hij nu sinds een paar jaar de boodschappen. Geen discussies meer over wat er is uitgegeven en ik kan ook eens lekker achterover zitten Kleding en andere uitgaves bemoeit hij zich gelukkig niet mee. Soms vliegt het er ook wel uit hoor, sportclubs, crèche, cadeaus, kleding, schoenen en alles betaal je hier contant. Kan ik vaak best van schrikken, dus dat snap ik van hem ook wel.