Vinden jullie dat mijn man gelijk heeft?? (over uitgeven van geld))

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 28 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, hangt af van wat je gezinsinkomen is. Ga inderdaad samen eens een budget opstellen. Vraag; heb je zelf inkomen of alleen je man? Het lijkt mij afschuwelijk om zo op de vingers te worden gekeken. Wij storten elk 350 euro per maand op een boodschappenrekening en betalen daar alle dingen van die met het gezin te maken hebben (boodschappen, kleertjes, oppas, speeltuin e.d.). Er blijft vaak wat over. Als ik een extra-tje koop of iets leuks voor mezelf, betaal ik dat van mijn eigen rekening waar mijn salaris op komt, manlief hetzelfde. Zo kunnen we lekker zelf uitmaken waar ons geld aan opgaat, wel zo relaxed.

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind dat je het netjes doet hoor!!
    ik denk dat mannen geen idee hebben wat de boodschappen tegenwoordig kosten, mijn man doet in het weekend wel een boodschappen en weet dus wel wat de prijzen zijn... en dat zijn dan alleen weekend boodschappen en schoolfruit en dat soort gein... zit je zo al aan de 50 euro...

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als hij zo zit te mekkeren laat hem dan zelf eens de inkopen doen.. Zo makkelijk om te wijzen..

4. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ik zie geen schokkende bedragen. Maar het hangt natuurlijk helemaal van je budget af.
    Als ik elke maand tekort komt, dan geef je inderdaad teveel uit. Als je elke maand 1000 euro overhoudt, moet je man niet mauwen (even gechargeerd gezegd natuurlijk).
    Misschien kunnen jullie een budget afspreken? En hem voortaan de boodschappen laten doen. ;)

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik wilde dat ik dat kon voor zo weinig. Wij komen ruim over de 1000 euro uit. Ik pin wel altijd het geld dan weet ik waar het blijft. Schrijf het eens op voor je man wat je uitgeeft dan kan hij het zien

6. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Wow, ik schrik echt van de reacties hier! Ik geef namelijk veeeeel meer geld uit en vind het budget van TS meer dan keurig. Zet me aan het denken om zelf maar eens een stuk beter op te gaan letten :).

Hier per maand:
    Boodschappen 600/700,- (incl luiers/verzorgingsproducten)
    Diesel 100,- die ik terugkrijg middels reiskostenvergoeding (te danken aan onze zeer zuige auto (ik rij 90km pd)
    Overig 300/400,- (gokje) incl kapper (gem. 50,- pm voor ons gezin), cadeautjes, fun, kleding etc maar excl vakantie en grote uitgaven (denk aan de aanschaf van bv een nieuwe tv, bankstel etc)

Het kan dus wel een beetje minder hier... Jouw budget klinkt keurig.

Deel Deze Pagina