hoihoi, wij houden binnenkort een grote BBQ en willen eigenlijk ook lekkere hapjes hebben staan. Toevallig iemand een idee?? Moet makkelijk te maken zijn en niet te veel werk
Wij maken altijd zelf satestokjes met ketjapmarinade (stokjes even een half uur in water laten weken). Gepofte aardappelen doen het hier ook altijd erg goed Verder vind ik de gemarineerde kipfilet a la minute lapjes van de Aldi ook zeer goed te pruimen.
Wij hebben er altijd een stokbroodje bij, met verschillende soorten beleg erop. (knoflooksaus, satésaus, eiersalade, enz.) Pastasalade, aardappel salade enz. Tomaat/mozzarella hapjes Reepjes paprika, lekker om rauw te eten. Komkommer in een sausje. Fruitsalade (kan ook als toetje) Wij maken ook zo onze kip en dat is zo lekker!! En aan het einde doet het m hier altijd, marshmallows... Mmm lekker!
Ja, stokbroodje inderdaad! Kruidenboter, kruidenkaas, pesto, filet americain, etc. Allemaal lekker beleg erbij
Thanks! Vlees en stokbrood is allemaal al besteld Salades staan al op mijn lijstje Ik dacht aan gevulde eieren, we halen verschillende meloenen, huzaren- en aardappelsalade, maar verder ben ik "inspiratieloos" Ik zoek iets van kleine makkelijke hapjes
In de allerhande van de AH staan nu allemaal BBQ-tips. Misschien morgen even eentje ophalen? Heb een aantal lekkere recepten uitgeknipt
- Koude wraps met kipfilet/salami/zalm roomkaas, rucola, pijnboompitjes? - Ik vind gevulde avocado's ook zo lekker. De avocado's uithollen en prakken met griekse yoghurt en of mayonaise. Hieraan wat limoen/citroen toevoegen en als laatste garnalen of rivierkreeftjes toevoegen. Vervolgens dit mengseltje weer terug in de avocado schillen met een schijfje citroen/ limoen. Hmmm! - Maiskolven met boter en peper en zout. - Gevulde tomaatjes of andere groentes. - Couscous met gebakken uitjes, zongedroogde tomaatjes, gebakken courgette, gebakken wortels, en verse chili. Alle groente ff gebakken/gewokt in de olijfolie met peper en zout. Evt komkommer erdoor is ook lekker! Heerlijk met zelfgemaakte knoflooksaus! - Zelfgemaakte kruidenboter. - Gevulde perzikken: creme fraiche of griekse yoghurt met daarboven een schepje jam en of rode besjes. Heerlijk om bij je gegrilde vlees te eten. - Lekker verse limonade's met vers fruit - of cocktails voor de volwassenen. - En gepofte aardappelen idd of gewoon gebakken/patat. Succes!
Oh en uiteraard wat tapas-achtige lekkernijen doen het ook altijd goed. - heerlijke verse olijven. Hmmmm!
Heel makkelijk en super lekker voor bij een BBQ. Koop wat grote tomaten en snij ze in plakken. Beleg ze daarop met een dotje mayo, wat peper en peterselie en fijn gesneden uitjes! Heerlijk.
Yoghurt met blokjes komkommer, verse munt en beetje knoflook Champignons op spiesjes Sausje van een bos verse koriander, citroen, rode peper en zout (alles in de blender) Watermeloen doormidden snijden, daarin spiesen met verschillend fruit insteken (ananas, appel, druiven, aardbeien etc.) Aardappel tortilla met groente er door heen Andere ideeën staan er al
Tzatziki Tomaatjes gevuld met tonijnsalade of met feta,mayo,rucola,pesto Turks brood met mascarpone en tomaatjes erop geroosterd
Aubergine, paprika, courgette in plakken snijden, insmeren met beetje olijfolie, zeezout, knoflook en verse tijm! Ik eet niet anders meer! Fingerlicking good!
Heb je ook vegetarische gasten? Dan is het lekker om tortilla's te vullen met roomkaas, gegrilde paprika, geraspte jonge kaas en bosui. Dan even op de bbq maiskolf pitabroodje doorsnijden en beleggen met tomatensaus, mozzerella en evt blauwekaas, halve cherrietomaatjes en basilicum. Op de bbq worden dat kleine pizza'tjes pofaardappels met verschillende sausjes.