Ja vragen mij ook wel eens of het een jongen of meisje is, terwijl ze een roze jurkje aan heeft. Ik zeg dan: Wat denk jezelf?
Bij mij vragen ze altijd; Zijn het jongetjes of meisjes? Dan zeg ik; Een jongetje én een meisje..... Ooooo, dan is dát het meisje en dát het jongetje, dat zie je metéén! Dan denk ik, had dan eerst ff goed gekeken, dan had je het niet hoeven vragen..... Maar goed, ik krijg zowiezo altijd extreem veel aandacht, al van meters ver roepen de mensen: Kijk daar! een tweeling! Gisteren nog, kwamen twee dames met een jongetje van twee hun huis uitlopen. Keken naar rechts en links om te kijken of ze de stoep op konden stappen en de ene mevrouw zag me lopen. Ze stappen de deur uit en ik hoor haar tegen haar moeder zeggen; even wachten hoor, blijf maar ff staan. Dus ik loop door en die mevrouw zegt tegen har zoontje, kijk, een tweeling..... Ja, hij is helemaal gek van baby's op het moment.... Dat jongetje keek de wagen niet eens in, moeders wilde gewoon ff kijken! Dat gebeurt bij mij erg vaak, dat mensen hun kinderen als excuus gebruiken om in mijn wagen te kijken. Marian
ja heel irritant ja! roze kleding roze paraplu en inderdaad vragen of het een jongetje of een meisje is? misschien ga ik gewoon een keer zeggen dat het een jongetje is haha.
Tja soms kan ik er ook geirriteerd door raken als de kleine overduidelijk een meid is... Nu draagt de mijn vaak een broek en zou t zeker ook qua karakter (klauteraar) een manneke kunnen zijn.. Maar als ze een jurk aan heeft en ze zeggen wat een lief jongetje grrrr Dan heb ik zoiets van kijk eens uit je doppen, maar ik moet eerlijk zeggen als de kleine weinig haar hebben en universele kleding heb ik er ook moeite mee... zeg ik ook kijk nou wat een lieverd... wil de moeder niet voor de hoofd stoten met t verkeerde geslacht.... hihi