Ene kind meer voornamen dan het andere kind?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Queen1986, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij hebben al een zoontje en hij heeft 2 voornamen (niet vernoemd). Nu zijn wij zwanger van een meisje en zitten eraan te denken om haar 3 voornamen te geven omdat manlief graag wil vernoemen naar zijn oma en ik naar mijn moeder.

Is het raar om haar 3 voornamen te geven, vooral ten opzichte van ons zoontje?

Hoe graag jullie mening! :)

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het helemaal niet raar, ik zou niet weten waarom kinderen exact hetzelfde aantal namen zou moeten hebben :)

3. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Nee hoor. 2 van mijn broers zijn gedoopt en ik en mijn anderse broertje niet. Conclusie zij 3 namen waarvan 2 verschrikkelijke ouderwetse vernoemingsnamen die ouderwets zijn en wij gewoon maar 1 naam. Ben er altijd blij mee geweest dat wij het niet hadden maar heb het niet raar gevonden.

4. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik vind het ook niet vreemd. Zelf heb ik 1 naam op mijn ID staan, mijn broertje 2 en ander broertje 3. De roepnamen zijn allemaal overigens anders en staan niet op een officieel document. Daar heb ik wel de nodige frustraties van gehad.

Op mijn ID staat bijvoorbeeld: Cornelia. En mijn roepnaam bijvoorbeeld: Laura. Met examens op school etc. schreef ik altijd: Cornelia (Laura) van't Veld. Want mijn "(roep) naam" klopte anders niet met het document wat ik ook moest tonen.. Zo heb ik ook al een keer de verkeerde naam op een vliegticket gehad ;)

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn roep naam is geregistreerd als naam. ..ik heb er vier. Drie doopnamen zoals dat heet en een roepnaam.

6. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Daar heb ik ook op gelet!

Ik heb bijvoorbeeld: Anne Maria Jansen en mijn roepnaam bijvoorbeeld Anouk.

Op vliegtickets, officiële documenten (denk aan diploma's) staan altijd m'n andere namen.

----------

Onze jongens hebben ook wel meerdere namen, maar beginnend met hun roepnaam!

Bijv. Finn Luka Frederik en roepnaam Finn.

----------

Om op je vraag terug te komen, TS.. Haha! Mijn jongens hebben 3 namen. En bij de 3e vind ik het een stuk moeilijker qua vernoemen.. Maar wil dit kindje toch ook 'gewoon' weer 3 namen geven.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind er niets raars aan hoor!

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij hebben dus elk kindje 3 namen gegeven.
    Ook de laatste krijgt 3 namen.
    Zaten eerst aan 1 naam te denken.... maar ik vond het toch wat oneerlijk als zij maar 1 naam had.

Mijn zusje heeft bijv. 3 namen. ik maar 1. Vroeger als kind zijnde vond ik dat niet altijd leuk.
    Nu maakt het mij echt niets meer uit! :)

9. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Twee jaar of drie namen vind ik geen probleem. Wel vind ik het vreemd als een kindje een tweede en of derde naam heeft en het volgende kindje weer helemaal geen extra namen krijgt. Onze kindjes hebben er beide twee.

10. LinsyVH

LinsyVH Bekend lid

17 aug 2013
    700
    0
    0
    (B)
    Ik zou dit ook geen probleem vinden hoor.

11. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Bij ons is het ook hoor.

Ik heb 1 naam. Middelste zusje 2 jongste zusje 3 en broertje ook 3. Niet raar.

Mijn dochter heeft ook meer namen maar weet niet of ik dat bij een volgend kindje ook zou doen.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Broertje, zusje en ik hebben er allemaal 2. Mijn zoontje heeft er 3 en zijn broertje krijgt er ook 3.
    Ik zou het niet raar vinden als het ene kind 2 heeft en het andere 3, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik een gelijk aantal namen mooier vind staan ;)

13. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het helemaal niet raar. Zoontje heeft maar 1 naam, omdat ik die zo mooi vond. De buikbaby krijgt hoogstwaarschijnlijk 2 namen.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.989
    113
    Op zich niet raar, vind het vreemder dat je zoontje niet vernoemd is en je je dochter wel gaat vernoemen. Is hier een speciale reden voor?

15. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties! De reden waarom ons zoontje niet is vernoemd is omdat we allebei niet zo'n speciale band hadden/hebben met onze opa's en vaders en wel met een van de oma's en een van de moeders. Daarbij roept manlief al vanaf dat zijn oma is overleden dat hij zijn dochter naar haar zal vernoemen.

16. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Nee hoor. Mijn dochter (onze oudste) heeft dr 2 (ik wilde wel 3 maar ja je moet comprissen sluiten ;)) Mijn zoons hebben beide 3

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Wij hebben alleen bij onze middelste vernoemd. Broer van mijn man overleed 2 dgn na de bevalling (dat wisten we al). De andere twee hebben andere voor ons betekenisvolle namen. En ik zou mijn kinderen niet vernoemen naar mijn eigen ouders. Vind het gewoon echt geen mooie namen. Hoe lief ik mijn ouders ook vind. Hahaha
    Of te wel doen wat je zelf wilt. ;)

18. anneke81

anneke81 Actief lid

8 dec 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Voor onze eerste dochter hadden we twee namen bedacht, beide oma's. Toen overleed een oom van m'n man en hebben we er een naam aangeplakt. Bij de tweede konden we echt geen drie namen bedenken, dus die kreeg er twee.
    En nummer drie wordt een jongen, die krijgt een moderne naam en iets van de opa's als tweede en derde naam....
    Vond het in het begin wel raar om mijn tweede maar twee namen te geven, maar om nou zomaar een naam te verzinnen om tot drie te komen vind ik ook zowat. Haar twee namen passen precies bij haar 😃

Gewoon doen wat goed voelt!

19. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie dit absoluut niet als probleem! Lekker doen zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina