Meer voor een jongen, ook vanwege de i achteraan (voor meisje mss Rowy) Maar.. Een staalbedrijf bij ons in de buurt heet Rowi en een volleybalvereniging dus vind het niet echt een naam voor een kind..
Wat een hoop reacties inmiddels! Ongeveer 2/3 vindt het een meisjesnaam, 1/3 een jongensnaam als ik zo even snel reken. Zelf hebben we deze naam in gedachten voor onze dochter, vonden het zoals sommigen hier ook al zeggen een stoere meisjesnaam. Rowy vonden we eigenlijk teveel op romy lijken, dus vandaar dat we voor de schrijfwijze met i wilden kiezen. Ondanks de meerderheid blijven we nog wel twijfelen... Of zouden jullie het zelf geen probleem vinden dat mensen in 1e instantie misschien aan een jongen denken?
Geen probleem lijkt mij, ik vind zulke namen echt heel tof juist, het klinkt eigenlijk heel zacht en 'soepel', maar is toch ook krachtig en stoer. Heel erg tof! Nog even dit voor jullie opgezocht, misschien dat het helpt. In Nederland heetten in 2010 in totaal.. 33 meisjes/vrouwen Rowi 230 Rowie en 70 Rowy 14 jongens/mannen Rowi 8 Rowie en 16 Rowy De naam wordt in Nederland dus over het algemeen aan meisjes gegeven Er lopen (veel) meer meisjes en vrouwen rond met de naam dan jongens en mannen.