Ik vind het een mooi iets! Vrienden van mij hebben ook samen een kind ze hebben ooit samen afgesproken als ze ooit beide op een bepaalde leeftijd nog vrijgezel waren samen voor een kindje te gaan omdat ze toch beide een sterke kinderwens hadden. Mooiste vind ik dat hij homo is! En ze doen het zooo leuk samen! Mijn beste vriendin en beste vriend hebben dezelfde afspraak, en het ziet ernaar uot dat dit bij hun ook zo gaat lopen.
MamaR schreef: De vrouw van een vriendin van mij is zwanger geraakt d.m.v. het zaad van de vader van die vriendin.. Dát vind ik wel vreemd. Lijkt mij een enorm ongemakkelijke situatie. Maar goed zo blijft het wel binnen de familie natuurlijk. Dan is je opa inderdaad je vader.... En je moeder is je zus.... lijkt me een ingewikkelde situatie in hun geval...
Nee, ik vind het niet raar, ik vind het juist mooi, en wat ik ervan zou vinden als mijn man donor zou worden? Aangezien het hem gevraagd is door onze gynaecoloog of hij donor wilde worden, ivm een hele hoge kwaliteit sperma hebben wij het hier wel heel serieus over gehad. Van mij mag hij, ik heb er absoluut geen moeite mee, maar hij wil het zelf niet.
dat van je moeder is je (half)zus, daar heb ik nog nooit bij stilgestaan... Ik was al lichtelijk geschokt toen ze vertelde dat haar vader de donor is.. Maar ja, als dit voor hun goed voelt is het prima toch?
Ik zat dit nog eens te lezen.. Dan is niet alleen je opa je vader, maar dan is je moeder ook nog eens je zus
Ik kan best begrijpen dat ze er moeite mee hadden om het te vertellen. Mijn man en ik zijn sinds kort ook aan het bekijken of we gaan proberen zwanger te worden met een donor. Ik heb ook best mijn twijfels over het vertellen aan de familie. Er zijn mensen waarvan ik al bijna zeker weet dat ik er negatieve reacties van ga krijgen. Wij willen wel graag een bekende donor maar dan niet iemand uit onze familie/vriendenkring. We zijn ons nu aan het oriënteren op internet we willen wel graag weten wie de donor is. Een onbekende donor vind ik te onpersoonlijk.
Mijn nicht en haar vrouw hebben ook een kindje van de man van een bevriend stel. Ik vind het iets heel moois. Mijn broertje is homo en voor hem zou ik best draagmoeder willen zijn (natuurlijk niet van zijn kwakkie maar op de een of andere manier )
Ik vind het heel bijzonder dat mensen dit voor elkaar over hebben, maar het lijkt mij zo'n ongemakkelijke situatie op feestjes etc. Ik zou het ook ongemakkelijk vinden als mijn vriend dit zou doen en ik zou haar tegen komen met het kindje van haar en mijn vriend? Ik wil alleen een gezin samen.. mijn vriend, kind(eren) en ik. Misschien egoïstisch, maar ik zou het echt niet kunnen. Mijn vriend zou het ook niet willen. Hij vind elke vorm van donor zijn raar.. Ik ben donor (lichamelijk donor, als ik overlijd) en dat vind hij al verschrikkelijk. Ook zat ik te denken of ik ooit eicel donor zou willen zijn, mocht het bij ons zelf gewoon lukken natuurlijk.. Hier heb ik ook een twijfelachtig gevoel over, om die zelfde reden. Het lijkt me een super gevoel, om andere te kunnen helpen als het niet lukt.. Maar het idee dat er (wie weet dan, misschien) een kind van MIJ rond loopt. Ik weet het niet... Heb er toch wel moeite mee.
Ik vind het niet raar juist keimooi dat zoiets kan!! Maar ik zie sperma of een eicel niet als een kind maar gewoon als bouwsteentje misschien dat dat scheelt.
Vind ik het vreemd? Nee 'Mag' mijn man van mij zaadcellen doneren? Jazeker, dat is zijn eigen keus. Hij heeft alleen net de hele boel laten doorknippen, dus dat gaat knap lastig worden Zou ik eicellen doneren? Ja Zou ik draagmoeder willen zijn? Ja