Vinden jullie dit ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 14 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben niet achterlijk ofzo hoor, ik ben het gewoon niet met je eens.. punt.

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik ben het geheel met TS eens.
    Per geval kijken of er sirene etc. nodig is.
    Doen ze bij mensen trouwens ook hoor, daar gaat de ambulance ook niet altijd met gillende sirenes naartoe..

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Ben 't ook helemaal met je eens!

4. Purk

Purk Niet meer actief

Precies, dan moet iedereen met een groot hart voor dieren, ook eens groot gaan geven en dan is het misschien mogelijk (wenselijk is een ander)

5. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik ben het met deze stelling helemaal eens.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Wie zegt dat ze dat niet doen dan ?

7. Purk

Purk Niet meer actief

#67 Purk, 14 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2012
    1+1=2 Als er groot gegeven zou worden, zouden ze een cursus kunnen betalen en niet afhankelijk zijn van onopgeleide vrijwilligers ;)

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar de mensen die voor zijn.. zouden jullie het in deze setting, hoe de dierenambu dus nu is (met wajongers etc, vrijwilligers zonder opleiding wat betreft dieren of speciale rijdvaardigheden) willen zien dat ze een sirene en zwaailicht gaan mogen gebruiken?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Of dieren het recht hebben... Ja eigenlijk wel maar ik begrijp wel dat het niet zo is. Zoals eerder gezegd is de dierenambulance afhankelijk van vrijwilligers. Mijn broer is chauffeur op de brandweerauto en heeft een flinke opleiding gehad. Dit kan dus niet zomaar gedaan worden door een vrijwilliger. Daarnaast brengt het rijden met sirenes en zwaailichten toch gevaren met zich mee waar andere weggebruikers de dupe van kunnen worden. Als je het leven van een andere weggebruiker tegen dat van een dier moet zetten dan begrijp ik, naast de dure chauffeursopleiding wel dat deze keuze niet gemaakt wordt.

10. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    helemaal eens met je

we hebben er al 1x gebruik van moeten maken en gelukkig door de ambulance heeft ons diertje het wel gered anders was ze doodgegaan

11. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

helemaal eens!!!! ik heb diep respect voor de mensen bij de dierenambulance

12. fafa

fafa Niet meer actief

Eens met Umm en Bosi.

We moeten eens ophouden met zo hypocriet doen. Miljoenen dieren in de bio-industrie die een miserabel leven hebben en pijn lijden, en dan gaan we moeilijk doen over de direnambulance.

en ja, ik heb huisdieren, waar ik heel veel van hou. Maar nee, de verkeersveiligheid hoeft van mij echt niet in gevaar te komen door ongeschoolde medewerkers een zwaailicht te geven.

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Idd, van mij hoeft het niet. Op deze manier breng je weer mensen in gevaar door door rood licht te rijden enzo. Je zult maar een ernstige aanrijding veroorzaken omdat je op weg was naar een kat. Nou....nee...

14. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    +1!

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Juist!

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Het gaat er mij ook niet om dat ze met sirene en alle toeters en bellen komen,wel dat er serieus werk van wordt gemaakt en een dier ook zo spoedig mogelijk geholpen kan worden.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oneens.

Vraag me trouwens af Devilschase of dit een studieopdracht van je is?

Jij als agent in opleiding zou toch moeten weten dat de veiligheid van de mens op de weg voor het welzijn van het beestje gaat?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben het aan de ene kant met je eens, aan de andere kant is het ook geen vergelijking. Ik kan niet helemaal een zelfde vergelijking vinden, maar toch als voorbeeld: als mijn kind ziek is, mag ik me toch zorgen daarover maken, ook al zijn er veel meer kinderen veel zieker? Iemand mag zich best druk maken om een griepje terwijl er kinderen met kanker zijn. Hypocriet zou het zijn als je kinderen met kanker niet zielig vindt, maar je eigen kind met griep wel.

En ik denk dat er best mensen zijn die zich druk maken om de dierenambulance, maar wel bio-industrie vlees eten (en dan niet alleen omdat ze biologisch vlees niet kunnen betalen, maar er gewoon niet over nadenken, of er geen geld voor over hebben omdat ze liever minder betalen, terwijl ze het makkelijk kunnen missen).
    Ik eet alleen biologisch vlees, maar als ik lees wat voor werknemers de dierenambulance heeft, dan liever niet met een zwaailicht en voorrang. Wel als het goed geschoolde mensen zijn die weten wat ze doen.

19. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik vind het een lastige!

Aan de ene kant zeg ik meteen, ja natuurlijk!
    maar aan de andere kant, ik denk niet dat het zal gaan werken,
    want wie beslist of een dier in echte nood is?
    en inderdaad wat andere ook zeggen, er zal dan zoiezo een cursus moeten komen qua veilig rijden, en ik denk gewoon niet dat ze dat erdoor zullen krijgen.

dan denk ik als ik op mn fiets zit met mn kleine meid dan wil ik niet van mn sokken gereden worden door een dierenambulance
    en dan denk ik ook weer, het is en blijft ''maar'' een dier
    Hoe gek ik ook ben op dieren en het welzijn heel belangrijk vind. Ik denk toch dat mijn antwoord nee zou zijn.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Zolang je de veiligheid van het overige verkeer niet kunt waarborgen zeg ik nee. Een dierenarts heeft trouwens ook geen voorrang..

Deel Deze Pagina