ik heb met 10weken me laaste echo gehad,nu moet ik wachten tot 20weken weer,krijg dan de medische echo nu is mijn plan om rond de 14weken even ene pretecho te doen,gewoon even kijken of alles pluis is daarbinnen. is dit vreemd?ben ik ongeduldig? is het een beetje een leuke zwangerschapsweek waar je een beetje veel op ziet?
Ha, Ik met 9 weken me laatste echo gehad,En wou ook met 14 weken een pretecho laten doen. Ik ging met 12 weken naar de verloskundige en had het hartje gehoord, en heb toen besloten om met 16 weken(dus over 2 weekjes) een pret echo te laten doen.. Leek ons leuker omdat het geslacht dan waarschijnlijk ook te zien is,kan namelijk niet wachten dat te weten!(ben erg ongeduldig) Verder vind ik het absoluut niet raar om het met 14 weken te doen. Hoe het eruit ziet weet ik niet, maar je kan altijd op google echo 14 weken intypen ! Liefs
ik heb ook tussendoor een echo laten doen, toen was ik 15wk4d. Dat vond ik erg leuk. Hij was lekker druk, alles was af en we konden zelfs het geslacht zien (meestal ronde de 15/16 wk mogelijk) Ik zou aanraden zo rond die weken te plannen. Maar het is altijd leuk, of het nou 14 wk is of 18 wk!
ja ik denk dat ik het geslacht ook te horen krijg met de 20weken echo? daarom pakte ik rond de 14de week,als ik nu niet het geslacht hoor met die 20weken echo,dan ga ik de pretecho later doen ja,ik moet en zal het namelijk ook weten,veel te ongeduldig ervoor om te wachten als verassing
Ja sowieso is het gelacht te zien met de 20 weken echo! maar ik wacht dus liever eerst 6 weken(dus geen echo met 14 maar met 16)en daarna maar 4 weekjes dan andersom! heb 2 weken geleden al een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo liefs
ja tuurlijk is dat niet raar, je bent benieuwd wat er allemaal in je lijf speelt dus wil je graag even spieken (zover dat kan) dat is toch gaaf dat dat allemaal kan tegenwoordig? dat de artsen zelf niet meer gebruik ervan maken om iemand een leuke zwangerschap te geven snap ik zoiezo niet, Ik zelf kreeg met 8-9 weken echo (termijnecho) dna met 12 weken (nekplooiecho) en dan met 20 weken de medische alleen omdat er wat mis was met de nekplooi, ik ziek ben geweest zit ik inmiddels al aan de 9 echo;s (en ben nog geen 20 weken) dat is dan weer teveel van het goede haha maar ik had ook rond 17 weken een echo laten doen, waarom 17 weken, dat schijnt DE ideale echoperiode te zijn, je kindje past nog net op het schermpje, maar is wel alweer wat voller enzo en kans op het geslacht zien (alhoewel nog geen garantie gegeven mag worden) Dus lekker doen meid!
ja ik doe het ook hoor. met 10w6d een echo gehad en zou dus twee maanden moeten wachte tot ik mijn kleine mini-me weer kan zien. nee duurt me te lang. Mijn vriend is jarig met 16w2d dus vond het een super kadootje
Ik heb het niet gedaan hoor. Ik ging eerst naar de HA met 7,5 week, die wilde eens kijken (zij heeft zelf ook echo apparatuur) en daarna stuurde ze me door naar de gyn (dat was ook de bedoeling, ik wist van tevoren al dat het een medische indicatie zou zijn). Toen kreeg ik met 10 weken bij de gyn een termijnecho. Daarna rond de 19e week de '20-wkn echo'. Toen ik 25wkn was hebben we zelf een pretecho laten doen (zonder geslachtbepaling overigens, we willen het niet weten). En heel toevallig, afgelopen maandag (toen was ik 30,5wk) kreeg ik bij de controle bij de gyn een groei-echo. Niet dat het per se nodig was, maar leek haar wel even leuk en ze had een stagiaire bij d'r die dat soort dingen ook moet leren. Tussendoor heb ik dus alleen het hartje gehoord. Als alles goed is, is het goed toch?
Ik heb het ook gedaan! 2 x zelfs ik kreeg met precies 8 weken de termijnecho. Dan zou ik eigenlijk moeten wachten tot 20 weken Dus wij hebben met 10.6 weken gedaan en met 15.4 weken. Met een week of 16 is het voor het laatst dat je kindje nog helemaal in beeld past, dat is toch leuk voor de foto
Dat is niet helemaal waar hoor, bij onze pretecho met 25 weken paste het kind nog precies in beeld en was het normale grootte zeg maar
Ik heb ook mijn 1e echo met 8 weken en 1 dag! Er is nog niet heel veel te zien he zo kort? maar kan niet langer wachten... Ik moet deze zelf betalen want de echo die he vergoed krijgt vanuit de verloskundige heb ik met 11 weken en 4 dagen... Was ff beniewd!
Ja, in 3D/4D, maar ook in 2D, dus zoals je het op een 'normaal echo apparaat' ziet die de VK en/of gyn heeft.
In mijn album staat een echofoto van precies 8 weken. Ik vond het prachtig! Je zag al dat de armpjes en beentjes begonnen te vormen. En het hartje kloppen! Dus niet alleen een wit stipje knipperen wat ik hier vaak lees. De echo was wel inwendig, want dan schijn je veel meer/ beter te kunnen zien met die termijn
Verschilt een beetje,maar met die termijn (voor de 12/13 weken) rekenen ze geloof ik ongeveer 30 euro.
nee niet ongeduldig, maar een echo is wel duur als je 3 d doet, dan kost ie bij mij 100 euro. hij is het mooiste met 26 weken ongeveer dus ik doe hem dan.
Hm dat valt nog mee. Tsja, ik vind echo's leuk, maar zolang alles goed gaat (en je tussendoor dus je normale echo's krijgt), vind ik het best zo. Geldt ook voor zo'n nekplooimeting en zo, het kost best een smak geld (150 euro of zo?) en stel dat ze wat zien .. wat doe je dan? Maar ja, dat is weer off topic
Zo'n pretecho is voor eigen rekening ja (was bij ons ook 100 euro), maar als je ziet wat je ervoor terugkrijgt, vind ik het de moeite waard. Een half uur lang lekker naar je kind kijken, zowel 2D maar ook 3D/4D, en het wordt nog opgenomen op DVD ook, die je mee naar huis mag nemen. Wij kregen er nog 2 mooie 3D/4D foto's bij en een stuk of 5 gewone foto's (2D toch?)