Vinden jullie dit veel/normaal/weinig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door allstar, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Hoi allemaal :),

Ik heb de kleding uitzet nu redelijk rond geloof ik.
    Nu vraag ik me af, vinden jullie dit veel of weinig qua aantal?

Ik heb nu dit:

Maat 56: 4 pakjes aan 1 stuk
    5 truitjes en paar broekjes

Maat62: 2 pakjes aan 1 stuk
    2 truitjes en aantal broekjes

Maat68: 4 truitjes en wat broekjes
    2 blouses

Maat 74: 5 truitjes paar broekjes
    2 blouses

Wat is jullie ervaring, moet hier ergens wat bij? Vooral in het begin?
    Groetjes

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Kijk even bij subforum: De Babyuitzet

Staan toevallig nu 2 topics over aantal kleertjes/maten

3. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    maat 68/74 zou ik me nog niet zo druk om maken die van mij was 1 toen ie dat pas pasten.

ik zou wel ook maat 50 erbij kopen de meeste baby's passen dit wel.

en maat 62 kun je ook altijd nog kopen als de baby er al is dus denk dat je wel goed zit met je 56 haha

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het heel erg weinig. Had zeker het 5 voudige. Maar goed ik ben extreem.

5. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het ook lastig inschatten... maar volgens wat bekende van mij (ook net moeder) is het toch wel handig om wat pakjes van maat 50 te hebben.
    Zeker voor vlak na de bevalling. Kan me ook niet voorstellen dat die kleine dan al in maat 56 past, eerlijk gezegd.
    Ik heb nu 4 pakjes in maat 50.
    Dus je hebt weer een excuus om te shoppen :D

6. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    hier ook wel wat meer liggen al voor de kleine en ben pas op de helft haha.

ik heb nu
    maatje 50
    5 pakjes aan 1 stuk
    7 shirtjes en 6 broekjes

12 50/56 rompers

maat 56
    6 pakjes aan 1 stuk
    9 shirtjes en 8 broekjes

ik weet zeker dat het nog wel meer zal worden haha.
    groter dan maatje 56 ga ik ook niet kopen. dat is veel leuker om te doen als de kleine er is en ik heb ook geen idee wat voor weer het zal zijn tegen die tijd omdat de kleine in mei word geboren.

maar zoals andere al zeiden ik zou zeker nog wel wat in maatje 50 halen.
    ik had bij mijn eerste zoontje ook niets in 50 en alles was veel te groot na de geboorte dus 3 dagen na de geboorte ben ik al weze shoppen haha.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou iets meer kopen in maat 50 of 50/56. Maat 62, 68 en groter duurt echt nog wel een heel aantal weken over het algemeen, dus hoef je echt nog niet te hebben.

Geloof dat wij bij de eerste zo'n 8 rompertjes hadden (gingen er de eerste dagen soms wel 2 per dag door), 4 pakjes uit een stuk, stuk of 5 broekjes, stuk of 5 shirtjes, nog t-shirtjes, 2 pyjama's dit allemaal in maat 50. Daarbij ook nog wat in 56 en wist dat ik in de kraamweek nog een aantal setjes in kleine maatjes ging krijgen van mijn moeder en zusjes dus kwam op nog wel meer uit.

8. kell84

kell84 Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik heb nog maar weinig gekocht.
    Dit vooral met de reden dat we het geslacht niet weten.
    Heb nu volgens mij 3 neutrale pakjes mt 50.
    De rest weet ik niet hoeveel maar van elke mt 2 dingen denk ik.
    Ik wil nl als hij/zij geboren is kleertjes kopen. Dan kun ik wat gerichter leuke kleurtjes ed halen

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ts, heb je geen rompers? en ik zou idd zeker nog wat bij kopen in maat 50 en 50/56. Thijmen was een beer van een jongen en die kon dat ook nog aan. 56 is de eerste tijd nog veel te groot. 62 daar ga je echt pas een paar maanden na de geboorte iets mee doen, daar zou ik nog niet echt naar kijken. Of je genoeg hebt, ligt een beetje aan hoeveel je wilt wassen. Je moet er wel rekening mee houden dat babietjes soms een beetje melk teruggeven dat ze dingen onderpoepen of plassen. Je kunt er wel vanuit gaan dat ze vooral de shirtjes elke dag schoon nodig hebben en soms wel vaker.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook

en maat 68/74 moet je moet niet halen daar zit mijn dochter van 15 maanden nu pas in dus als ik het toen als had gehaald had ik het hele verkeerde seizoen.

11. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    ja rompers heb ik veel , begrijp nu dat maat 50 ook handig is ;). voor mijn gevoel zijn ze daar binnen 2 weken uit, dat heb ik denk ik mis ;) haha

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    En die pakjes aan 1 stuk zijn niet altijd handig :p

1: omdat niet ieder kindje even lange armen als benen heeft voor het pakje. Die van mij paste dus niet in de pakjes. Dan trok hij zijn beentjes op en zat hij met zijn tenen ergens vast bij het knie gedeelte, of de stof van beentjes was juist te kort.

2: als ze spugen moet gelijk het hele setje verschoond, terwijl anders alleen een shirtje.

3: ik vond een broekje uittrekken makkelijke rmet verschonen dan zo'n pakje.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Maat 50 hier iets van 2 weken aangehad , maar wel nodig gehad omdat 50/56 nog te groot was. Echt gewoon maat 56 zat hij denk ik na 4 weken in.

14. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Maat 68 /74 nog niet over na denken.

De mijna paste pas in 74 met 8 maanden of zo.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik vond ze ook totaal niet handig ik had er 1 die is 1 keer gedragen en daarna de kliko in wat een drama het zat nergens naar

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee, maar handige tips die ik hier lees, mocht ik over een paar maanden ook kleertjes moeten kopen(nog maar net zwanger).
    Weetje wat ik zou vragen als mensen vragen of je nog iets weet voor de baby als kraamkado? Hema-kadokaart(of mss hebben andere winkels dat ook). Kun je altijd nog kleertjes bij kopen. Ik geef altijd standaard een kadokaart als kraamkadootje, kun je ook gebruiken als je later nog grotere kleertjes nodig hebt.
    En ik denk dat je als kraamkado ook nog genoeg kleertjes krijgt ;)

Ps: was bij de zeeman; heb daar 2 paar babysokjes gekocht voor 99 cent! kleertjes etc. kosten daar niks, daar ga ik zeker inslaan(in ieder geval kleertjes voor dagelijks gebruik, mooie kleertjes zou ik naar hema o.i.d gaan), aangezien ze er zo uitgroeit zijn ;)

Deel Deze Pagina