(maar) 4 kg aangekomen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eden28, Dec 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ben ondertussen al bijna 31 weken en ben nog maar 4 kg aangekomen. Heb wel een flinke buik en de kleine doet het goed, genoeg vruchtwater enzo. Nou heb ik 2 ukkies rondlopen dus veel in de weer. Kan het zijn dat ik hierdoor ook afval ofzo? Vind het zo weinig???

Oja weeg normaal 58 kg en ben 1,64

2. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben bij mijn 2 jongens uiteindelijk maar 7 kg aangekomen. Geen last van gehad. Woog na de bevalling op zich ook niet minder dan voor de zwangerschap.

Ik zit nu al wel op +4 dus dat ga ik (helaas) niet redden dit keer, haha!

Zou me er niet te druk om maken als je gewoon normaal eet en niet steeds hoeft te spugen en zo.

3. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Fijn toch? :D

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ooww ja zeker wel! Maarja vraag me af of het gezond is voor een zwangerschap. Las laatst een stukje wat je met je BMI moet aankomen in de zwangerschap. Schrok er nogal van want dat ga ik nooit halen. Eerste trouwens 10 en tweede 8

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Chocolaaaaaaa en pizza :p

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Ow daar hou ik nu dus echt niet van! Maar snoepjes:)
    En ben nu erg van aardappels en groente haha.

7. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Dan eet je lekker veel gebakken aardappels met mayo :p
    Snoepjes en groente zijn niet zo calorierijk he? ;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

het lijkt fijn, maar is het niet altijd. Hier hetzelfde probleem, nu 6 kilo met ruim 35 weken. Met mijn bmi zou ik 11-16 kilo aan moeten komen eigenlijk. Ik zei ook tegen de vk: ach dat scheelt straks weer..maar zij legde uit dat die kilo's niet voor niks zijn, je lichaam moet ook de zwangerschap aankunnen. Als dat te zwaar wordt dan krijg je gewoon weeen en ga je bevallen.
    Hier is het tot nu toe goed gegaan, maar heb met 23 weken wel met lichte weeen gezeten, ws daardoor.
    Het heeft geen zin om je vol te proppen met vet, want das ook niet gezond, maar afslaan hoeft zekerr niet als je er zin in hebt;)
    Probeer met gezonde dingen toch aan te komen...kaas, volle producten e.d.
    Mij lukt het niet heel erg, de vk zei letterlijk: deze beeb vreet je op.

9. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Nou dan doet madam dat ook, want ze heeft me toch al een lekkere bolle toet haha!

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik ben tijdens mijn zwangerschap 6 kilo aangekomen en mijn dochter was bij de geboorte 4525 gr. Ik at gezond en liet niks staan, snoepte meer dan voor mijn zwangerschap. 5 dagen na mijn bevalling was ik 11 kilo lichter dan.voor mijn zwangerschap. Ik maakte mij ook zorgen over get weinige aankomen maar mijn gyn. verzekerde me dat het geen kwaad kon.

11. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Super toch? Wat er niet aankomt hoeft er ookniet af........
    Bij de tweeling was ik intotaal maar 4kg aangekomen, zat na de bevalling (met 32 weken) meteen 18kg onder mijn begin gewicht, nou was ik ook wat stevig dus niet erg.
    Nu ga ik dat echt niet halen, ben al wel 10kg aangekomen..........

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,170
    2,283
    113
    Ik was met 31 weken ook nog maar iets van 4 kilo aangekomen. Inmiddels zit er wel wat meer bij, de laatste weken gaat het hard (kan ook wel iets te maken hebben met mijn recente chocoladeverslaving, haha).
    Zolang je genoeg en gezond eet, lijkt het me geen probleem, wat er niet aan komt hoeft er tenslotte ook later niet af. Ik zou in elk geval geen gebakken aardappels met mayo gaan eten om toch vooral maar lekker veel aan te komen.

13. mammiesam

mammiesam Actief lid

Dec 11, 2012
    193
    0
    0
    bij mijn zwangerschappen was ik 8 en 9 kilo aangekomen..ook niet heel erg veel...het kan zomaar zijn dat je de laatste weken ineens meer aan komt..zolang het gezond is en je voelt jezelf goed kan er niks aan de hand zijn. Wees blij dat je geen 25 kilo aankomt ;)

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    als alles goed is volgens de vk is het vast niet erg :).. juist lekker toch... hier zat ik aan het einde op +15 kg .... en die zijn er nog steeds niet af :)

15. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,195
    548
    113
    Female
    bij mijn zoontje was ik 22kilo aangekomen pfff haha

en nu was ik met 20 wkn nog maar 2,5kilo aangekomen dus hoop dat ik u wat minder aankom als bij mijn zoontje haha.

maarja bij mij zoontje kwam er 11 kilo bij op na de 7de maand...haha en daar ben ik nog niet.....

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier tot nu toe 2,5 kilo. Aan mijn eetgewoontes zou het niet liggen...ik eet gewoon en nog best veel ook. Hahaha!

Ben in het begin wel heel erg misselijk geweest, en viel toen wat af, maar verder staat het nu de afgelopen 11 weken al stil. Dus prima!!!

Bij Finn was ik ook maar 7 of 8 kilo aangekomen, dacht ik.

17. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als je zorgt voor gezonde voeding, en dus ook gezonde vetten, dan is hoeveel je aankomt niet het belangrijkst. Als je 20 kilo aankomt door alleen chocola te eten heb je daar een stuk minder aan, dan 4 kilo op basis van groente, fruit en vette vis bijvoorbeeld.
    ontzeg jezelf niets, je kan wat hebben, maar je hoeft ook niet spastisch te proberen aan te komen.

Share This Page