Ik vind het niet zo interessant wat anderen van de naam vinden... Als we het zelf maar mooi vinden. Ik denk dat mijn ouders en schoonouders verschrikkelijk moeten lachen om de gekozen jongensnaam . Gewoon omdat het voor een klein mensje nogal een 'grote' naam is, maar wij vinden hem heel stoer en lachen er gezellig om mee als dit zo mag zijn. Voor een meisje hebben we een naam waar ik zelf ook erg aan moest wennen. Toen ik de naam een paar jaar geleden voor het eerst hoorde kreeg ik er een nogal ordinaire associatie bij ( het lijkt op een beetje op een andere naam! ), maar eigenlijk vind ik het een heel stoere meidennaam. Ik verwacht dat mensen ook even moeten 'wennen' in het begin, maar als ze begrijpen waarom we haar zo noemen, zullen ze het vast ook heel stoer vinden... En anders jammer dan... Ik vind het mooi!
Bij de 1ehadden we de naam al van te voren verteld aan smo.. Nou die vond het maar niks. Pech voor haar hihi. Nog steeds heeft ze moeite met uitspreken / zegt ze t verkeerd. Bij de 2e een wat makkelijkere naam gekozen. Maar we houden niet van hollandse namen, dus maakt het al lastiger.
juju, haha goh bedankt voor je aanbod hoor.. en alf ook Ik heb zo stiekem links en rechts al feedback op de namen gehad hier op het forum, was erg positief eigenlijk.
Hebben nog geen namen maar t kan mij weinig schelen. Weet ook dat wij geen rare of bizarre naam zullen kiezen voor ons kind dus denk dat men dan ook niet snel negatief is
In het begin dacht ik hier ook veel over na "wat vinden anderen" Maar eigenlijk kan het me niks schelen,WIJ moeten de naam mooi vinden en voor de rest went de naam ook wel snel. Mijn moeder had ik de naam verteld toen we er nog niet uit waren en helaas was haar reactie ook niet echt positief op die naam. Ze trok er een raar gezicht bij. Hahahaha Maar ze zei wel "welke naam jullie ook kiezen,het zal de perfecte naam voor jullie kindje zijn" dat deed me dan wel weer goed!
o das lief melanie! Ik zou overigens ook nooit voor iets anders kiezen als ik wist dat de omgeving het niet mooi vindt hoor, die naam kiezen wij. Maar ik vind het toch wel fijn als je aan mensen kan zien dat ze het echt leuk vinden.
Ik vond het ook spannend.. De naam komt in mijn omgeving niet voor, wel een normale naam en komt steeds vaker voor. Iedereen die ik erover hoor vindt het een mooie naam. Sommigen heb ik niet over de naam gehoord, deze zullen de naam vast niet zo mooi vinden, maar die hebben dan weer kinderen met namen die ik echt vreselijk vind. Dus een kwestie van smaak.. Ik vind nog steeds de naam van mijn dochter de mooiste naam die er is! Heb een mooie 2e naam in gedachten voor het geval er ooit nog een meisje komt.
Onze zoon heeft een zeer aparte naam, vorig jaar maar 1x gegeven in Nederland Iedereen zei en zegt altijd "goh, wat een aparte naam" Met anders woorden: ik vind het maar niks Maar wij vinden het natuurlijk de mooiste jongensnaam die er is en zijn er super trots op! Ons meisje haar naam is ook echt vrij apart en hoor je niet vaak, maar zolang wij er blij mee zijn vind ik het best, wij en de kleine moet ermee leven, anderen niet De namen zijn gewoon apart, maar niet raar of iets waarmee ze later gepest kunnen worden, maar apart voor Nederland zeg maar. Onze zoon is spierwit, wit haar en felblauwe ogen, maar zijn naam doet het tegenovergestelde vermoeden haha, levert vaak rare gezichten op
Vond het ook wel erg spannend! Maar heb alleen maar leuke reacties gehad! Voor een volgend kindje hebben we al een jongensnaam, en daar de roepnaam van heb ik in ieder geval hier nooit gehoord En heb hem bij toeval 1x hier op het forum gezien.
Nee, vond het ook niet spannend wat onze omgeving van de naam van onze dochter vond. Ze vonden het bye the way wel een leuke naam
ik vind het best wel spannend. natuurlijk kan je niet iedereen tevreden houden, dus ik laat de keuze er niet van afhangen, maar een positieve reactie is toch altijd leuker dan een negatieve?
Bij zoonlief leuke reacties verwacht. tja is ook gewoon een normale naam. maar bij onze dochter veel verbazing dat wij een meisje zo noemen maar ze vinden t nu ze eraan gewent zijn wel heel erg leuk want ze kennen geen enkel meisje/vrouw die zo heet en is het dus heel uniek. heb weken lang van mn ma gehoord dat we een andere naam hadden moeten kiezen want het is een jongens naam vond ze
Ja vond ik ook wel. Ik ben echt helemaal gek van de naam die we hebben gekozen alleen merk ik dat sommige de naam heel raar uitspreken en dan klinkt ie echt oer lelijk, (ze heet R.omee, hoe moelijk is dat om uit te spreken?) Alleen weetje, hier is alleen mijn opa eerlijk geweest en die vond het een rare naam, de rest vond hem helemaal geweldig. Maarja wie zijn er allemaal eerlijk? Ik ben juist benieuwd wie hem echt mooi vind en wie niet. Ik zeg vaak ook tegen de kersverse ouders als ze vragen wat ik van de naam vind dat ik de naam leuk vind. maar 5 van de 10 x vind ik t spuug lelijk haha maar dat zeg je natuurlijk niet.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wat anderen van de naam vinden. Weet zeker dat niet iedereen onze naam mooi zal vinden, maar ja ik vind ook niet alle namen mooi die mensen in mijn omgeving aan hun kindje geven
Roozjuh ik vind Charlie/Charly voor een meisje ook hartstikke leuk!! Vriendlief alleen niet wel beetje jammer dat je moeder na de geboorte bleef zeuren over de naam... Onze meiden heten Jasmijn en Luna, bij Jasmijn alleen maar leuke reacties, maar Luna vonden sommigen meer iets voor een dier..(??) (dat was voordat het een populaire hondennaam werd btw) maar nog steeds vind ik dat we geen betere naam aan haar hadden kunnen geven.. Mijn lieve loedertje, de leider van alle complotten, de naam past perfect Het maakt mij dus niets uit wat de omgeving zegt, nu kiezen we ook weer een naam die WIJ lek vinden.., en niet de omgeving!
t is natuurlijk leuk om positieve reacties te krijgen, en een beetje spannend ook. maar heb bij mn dochtertje gemerkt dat mensen vaak helemaal niet eerlijk zijn. ik had bij mn beste vriendin eens de gekozen naam in een heel rij optionele namen genoemd. bij de naam die we gegeven hebben trok ze dr neus een beetje op, en vond t niet leuk, een kaknaam. toen was ze geboren en komt ze vertellen dat ze t een hele leuke naam vind.......tja...... ik hield dus die eerste reactie in mn achterhoofd. we zien wel bij deze naam, maar t boeit me niet echt, we zijn niet van de zelfverzonnen-aan-elkaar-geplakte-originele-namen, en wat anderen vinden.... ik weet iig dat de mensen die dicht bij me staan t een supernaam vinden!(en das toch ook wel fijn..)