Jaloers draakje.. (zusje erbij)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moontje2008, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ons lieve gehoorzame meisje, die echt geweldig luisterde, nooit mopperde of zeurde is veranderd in een gigantische draak!

Ze is ontzettend lief voor haar zusje, maar daarbuiten is het op dit moment een drama.. zeuren om snoep, dingen kapot maken, totaal niet luisteren, schreeuwen (hou je kop papa, ik vind jou stom mama) continu aandacht vragen, wegrennen...

Wij doen zo onze best om met haar te spelen, haar erbij te betrekken, maar het is gewoon zo niet leuk. Ik heb deze week vaker mijn stem tegen haar moeten verheffen dan normaal in een jaar of zo en dat doet me dan ook ontzettend zeer, maar ik kan ook niet alles accepteren.

Het zal ook best de leeftijd zijn, maar misschien hebben jullie nog tips.. ik wil dat ze weet dat we zielsveel van haar houden, maar als ik met haar probeer te praten doet ze alsof ik gek ben.

enneh.. dit komt toch wel weer goed he?

2. Groentje

Groentje Bekend lid

6 jul 2007
    641
    4
    18
    Ik herken het wel, onze oudste was ong. 3 jaar en 3 maanden toen onze jongste werd geboren. Voor z'n zusje superlief (en nog steeds), maar ons uitdagen, z'n grenzen opzoeken. Het zal wel een combinatie van de leeftijd zijn en de komst van een nieuw zusje en..... bij ons is het redelijk tot goed overgegaan, helemaal zal wel nooit..... ;).
    En tips, denk dat jullie het goed doen, maar dat het een fase is waar jullie doorheen moeten. Waarschijnlijk doe je het al, maar ga ook samen met je oudste wat leuks doen, of iig samen tijd doorbrengen, kan ook gewoon thuis dmv samen boekje lezen, spelen oid. Voor jezelf is het ook lastig om een balans te vinden om je aandacht over 2 kindjes te verdelen, dat vond ik in ieder geval! Maar nu is de jongste 9 maanden en hebben we een aardig ritme gevonden. Al een tijdje hoor!

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Het is ook niet niks, er een broertje of zusje bij krijgen! Ze moeten weer helemaal een nieuwe plek in het gezin vinden, want hoe je het ook wendt of keert......baby krijgt nu eenmaal VEEL aandacht! Probeer af en toe wat apart met je dochter te doen haar te laten helpen. En ja, het komt weer goed! ECHT!

4. adi

adi Niet meer actief

Het is ook de leeftijd hoor. Toen ik je eerste zin las dacht ik eigenlijk 'steekt die periode iig in je zak, want niet veel peuters van 2 kunnen zo beschreven worden'.

Ik denk dat je dochter gearriveerd is in de peuterpubertijd + dat ze nu haar wereld waar ze eerst de 'allesheerser' was, nu moet delen. En dat is moeilijk in een sowieso egocentrische fase.

Een troost: mijn kinderen zijn ong even oud, en wij beleven nu een vd heftigste fasen tot nu toe. Ik vond de babytijd met een drieling minder heftig dan deze fase!

Deel Deze Pagina