Wessel of Tycho?

Discussion in 'Babynamen' started by Celest, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wessel of Tycho?

1. Wessel

2. Tycho

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Celest

Celest Bekend lid

Sep 17, 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Hallo allemaal,

Ik lees veel verschillende meningen over de namen Wessel en Tycho op internet. Op de ene site lees je dat Tycho echt een "hockeynaam" is en op een ander forum juist meer een "aso naam" (in grote steden) en niet echt er tussenin. Wat voor beeld hebben jullie bij deze naam?

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Wessel. Omdat het een oerhollandse naam is. Het enige nadeel is dat de achternaam van m'n vriend met de L begint. Dus krijg je Wessel L-----

Wat vinden jullie?

Alvast bedankt voor de input! :)

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    ik vind Wessel een veel mooiere naam dan Tygo/Tycho. Van de laatste zijn er al zo ontzettend veel ook. Echt een "modenaam" vind ik dat.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind Wessel ook veel mooier!!

Ik vind Tycho niet aso, maar wel meer aso dan kak (als je het nog snapt ;)).

4. Celest

Celest Bekend lid

Sep 17, 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Bedankt voor de reacties tot dusver! :) erg blij mee. Tycho komt inderdaad veel voor. En hoor ik ook vaker dan Wessel.

Ik snap je volkomen @Linda86. Het is ook geen Olivier oid. haha! Wat ik wel apart vond was dat er zo verschillend gereageerd word op de naam Tycho...

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind Tycho veel leuker dan Wessel. Frisse naam, past bij veel verschillende soorten jongens/mannen.

Bij Wessel denk ik aan wezel, en aan iemand die zich er niet zo best van af heeft gemaakt als vader van een prachtmeid. Dat laatste is natuurlijk een toevalligheid, maar die associatie zit voor mij wel heel erg vast aan die naam.

Beide vind ik noch kak, noch aso.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Mee eens!

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Wessel! Tycho vind ik inderdaad een beetje aso (maar dan ook twee voorbeelden oo de peuterspeelzaal van dochter).

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Wessel vind ik veel leuker. Vind Tycho echt helemaal niks.

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Wessel, hartstikke leuk. . Tja de achternaam met een l.. ach maakt toch niets uit? :)

Share This Page