Hallo allemaal, Ik lees veel verschillende meningen over de namen Wessel en Tycho op internet. Op de ene site lees je dat Tycho echt een "hockeynaam" is en op een ander forum juist meer een "aso naam" (in grote steden) en niet echt er tussenin. Wat voor beeld hebben jullie bij deze naam? Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Wessel. Omdat het een oerhollandse naam is. Het enige nadeel is dat de achternaam van m'n vriend met de L begint. Dus krijg je Wessel L----- Wat vinden jullie? Alvast bedankt voor de input!
ik vind Wessel een veel mooiere naam dan Tygo/Tycho. Van de laatste zijn er al zo ontzettend veel ook. Echt een "modenaam" vind ik dat.
Ik vind Wessel ook veel mooier!! Ik vind Tycho niet aso, maar wel meer aso dan kak (als je het nog snapt ).
Bedankt voor de reacties tot dusver! erg blij mee. Tycho komt inderdaad veel voor. En hoor ik ook vaker dan Wessel. Ik snap je volkomen @Linda86. Het is ook geen Olivier oid. haha! Wat ik wel apart vond was dat er zo verschillend gereageerd word op de naam Tycho...
Ik vind Tycho veel leuker dan Wessel. Frisse naam, past bij veel verschillende soorten jongens/mannen. Bij Wessel denk ik aan wezel, en aan iemand die zich er niet zo best van af heeft gemaakt als vader van een prachtmeid. Dat laatste is natuurlijk een toevalligheid, maar die associatie zit voor mij wel heel erg vast aan die naam. Beide vind ik noch kak, noch aso.
Wessel! Tycho vind ik inderdaad een beetje aso (maar dan ook twee voorbeelden oo de peuterspeelzaal van dochter).