Vinden jullie t nodig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jucade, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik heb hier ook een tijdje over na gedacht..
    maar zag me zelf nog niet echt tusen de andere vrouwen zitten.. waarom niet? eigenlijk geen flauw idee..
    misschien dat die ademhalingstechnieken goed zijn om te oefenen maar dat kan je toch pas achteraf zeggen of het geholpen heeft..
    wel lijken me de tips die je krijgt ivm houding handig.. maarja die krijg ik ook wel van de vk..

iederen voor zich gelukkig..

ik vind de verhalen wel leuk om te lezen van andere mede zwangeren..

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    mrklb1 voor mij goldt hetzelfde,
    ik zag mezelf er niet tussenzitten met me 20 jaar,
    en ja waarom, ik had er niet zoveel zin in denk ik..

maar ieder voor zich, het is geen verplichting,
    mischien doe ik t bij een volgende zwangerschap wel.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het klopt wat Timiris en Sillaah zeggen, ik ben nu al de jongste met mijn 28! jaar...
    En het idd een beetje aerobics voor bejaarden, maar ik begin wel echt zwaar te ademen van dat beetje stap stap stap (omdat ik nu helemaal niets aan beweging deed). Als je nog gewend bent om te sporten dan is dit echt niets.

En het klaagrondje, bij ons is idd elke week een rondje waarin wij vertellen hoe het gaat. En dat rondje duurt maar 10 min hooguit. (Eerst namelijk het bewegen). Na dat rondje krijgen we nog beetje theorie over het een en ander en dan nog het ontspannen, wat ik dus prettig vind.

Scheelt echt wel dat het hier maar 30euro kost, want of ik het anders had gedaan weet ik niet. En betaald heb ik al, dus tja.. kwaad kan het niet.

Groetjes Daphne

4. ciel72

ciel72 Lid

15 jul 2006
    84
    0
    0
    ik ben naar de zwangerschapsgym geweest en om eerlijk te zeggen had ik geen resultaat gehad,en nou ben ik zwanger van de tweede en ga er nooit meer naar toe

5. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb zelf geen zwangerschapscursus gevolgd omdat ik er niet zo veel behoefte aan had. En toch is het gelukt om de weeenpijn weg te puffen. Maar ieder persoon is anders natuurlijk. Wat je misschien kan doen is informatie verzamelen over een eventueele cursus. Dan weet je wat je er ongeveer van kunt verwachten.

6. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en heb daar heel veel aan gehad tijdens de bevalling. Ik kon mijn weeen heel goed wegpuffen en tussen de weeen door goed ontspannen. Ook de ademhalingstechniek de we hadden geleerd voor als het hoofdje staat (en je vaak niet mag persen en dus persdrang moet wegpuffen) ging perfect.

Onze les begon met een rondje hoe het met iedereen ging, daarna werden bevallingen van mensen die inmiddels waren bevallen besproken (wij belden de lerares zodra we bevallen waren en deden dan verslag dat zij weer in de groep vertelde). De bevallingsverhalen waren er nuttig want zo hoorde je veel verhalen en ervaringen van mensen. Daarna oefeningen, de ene keer om wat soepel te blijven en de andere keer heel gericht op ademhaling en ontspanning tijdens de bevalling. Daarna de eindontspanning en een kop thee.

Ik zou gewoon eens rondkijken of er een cursus is die je aanspreekt. Gewoon even bellen met de lerares en kijken of het klikt.

Pim

7. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik twijfel nog steeds of het veel zin heeft, meerdere familieleden zijn geweest en zeggen dat ze er helemaal niks aan hadden. IK denk dat de bevalling gewoon automatisch verloopt en mijn VK geeft zelf al tips over hoe je moet puffen. Dus ik hoop dat ik het daarmee kan doen.

8. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik doe er ook niet aan mee, eigenlijk puur omdat ik er geen behoefte aan heb me daarvoor op te pakken. zolang het nog goed gaat spreek ik liever met vrienden af want daar heb ik na de bevalling ook minder tijd voor

9. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik ga het ook niet doen, puur omdat ik er gewoon geen zin in heb en omdat ik van heel veel mensen heb gehoord dat het gewoon een kletsuurtje is en je er totaal geen baat bij heb, en omdat ik er zelf natuurlijk echt geen zin in heb.

meis het is niet verplicht dus als je niet wil, gewoonniet doen en als je wel wil, gewoon wel doen ;)

10. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb het ook niet gedaan en ik heb niet echt het idee dat ik wat gemist heb hoor...

met die weeen had het toch niet geholpen denk ik.. :)

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Bij ons is het geen kletsuurtje hoor. We krijgen gewoon allerlei informatie over de groei van de baby, wanneer de bevalling begint, verschillende manieren van bevallen enz. Verder oefeningen om bepaalde kwaaltjes te vermijden en ademhalingstechnieken. Dr is haast geen tijd om te kletsen ;).

12. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb bij de eerste zwangerschapsgym gedaan. Ik vond het nogal een gemuts, eerlik gezegd.. en ik kan me niet heugen dat ik er wat aan had tijdens de bevalling.

Bij de tweede had ik helemaal niets gedaan, en de baby was er nog sneller dan de eerste. Bij nummer drie wordt dus ook geen cursus gedaan.. ik denk dat ik nu wel weet hoe het moet :D

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik heb wel yoga gedaan. Of ik wat aan de oefeningen heb oet nog blijken, maar er waren er 2 bij mij in de groep die bij de vorige zwangerschap ook de yoga hadden gedaan en dat was ze zo goed bevallen dat ze er nu weer waren.

Ik heb er veel van op gestoken, het was zeker geen kletsuurtje en ik vond het heerlijk om een uurtje per week te ontspannen en relaxen (vooral omdat de yoga was toen ik nog niet verlof was en mijn werk erg vermoeiend vond. Mijn andere sporten kon ik ook niet meer doen, dus het was een goed alternatief.

De invulling e.d. van de lessen zal heel erg afhangen van de organisatie en de lerares. In Deventer zijn de yogalessen van Carinova erg populair en zijn er 9 lessen per week! De prijs valt ook reuze mee (45 Euro voor 11 lessen van een uur). Na de lessen krijg je met hetzelfde groepje babymassage (als je dat wilt tenminste). Ik ben er heel positief over in ieder geval en zou het iedereen aanraden, maar het blijft een eigen keuze natuurlijk!

Ga gewoon af op je gevoel en ervaringen uit je omgeving bij die organisatie. Succes met je keuze!

Groetjes Suusje

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die niet naar een of andere cursus gaat :D
    mijn verloskundige raadde het me wel aan :s ik vind het vreselijk als ze in het ziekenhuis (daar ben ik onder controle) vragen of ik een of andere cursus doe... tis net of het vreselijk is als je zegt dat je dat niet ziet zitten. de manier waarop ze reageren maakt me haast bang dat ze me tijdens de bevalling zouden laten zitten als ik er niet uit kom met het puffen en in paniek zou raken..!
    hopelijk zijn ze dan allemaal heeeeel lief en leren ze me ter plekke puffen als dat nodig is hihi

is er niet zoiets als online leren puffen hihi kan niemand uitleggen hoe je het beste kunt puffen?

15. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Op het moment dat je gaat bevallen zal je verloskundige je vast vertellen hoe je de weeen het beste weg kan puffen. Die van mij doet dat wel dus lijkt mij dat elke verloskundige dat wel doet.

16. Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap niet gedaan en ook niet gemist voor zover ik weet, en nu ga ik ook niks doen, heb er zelf gewoon geen behoefte aan.

17. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn

Gewoon "altijd is kortjakje ziek" puffen, en dan de laatste puf op "ziek" lang.. dus pfffffffffffffff... dan komt het helemaal goed!

18. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    De eerste paar lesse vond ik echt verschrikkelijk, nu hebben we het meer over theorie en puffen ed. Het is niet zo dat ik zonder zou kunne maar het is ook erg gezellig keuvelen met al die zwangere dames. Je wisselt veel ervaringen uit en het is wel heel gezellig met al die dikbuiken!

Deel Deze Pagina