Past toch perfect bij elkaar? Beide Nederlands. Beide 1 lettergreep. Maar niet te eenvormig, wel een andere klank. Je bent dus een schoolvoorbeeld van bij elkaar passende namen zonder dat het kwik, kwek en kwak wordt. Maar wat is passen? Wij kiezen voor allemaal Hollandse namen. Ze zijn tot nu toe 2 lettergrepen, maar ik zou ook openstaan voor meer lettergrepen, hoor. Dus tot op zekere hoogte bij elkaar passend: ja. Krampachtig mee omgaan: nee. Mijn zus heeft een jaren '70 modenaam die uit Scandinavië komt. Ik heb een Friese naam die minder voorkomt. Toch past het best bij elkaar. Ik denk wel dat het voor een deel vanzelf gaat, omdat je een bepaalde smaak hebt. Maar ik denk er wel over na hoe het samen klinkt. Ook al gaan ze later hun eigen weg.
Whahaha ik moest echt heel hard lachen om deze! Ik vind het idd ook echt niet kunnen als je ene kind bijv. Puk heet en je andere kind Alexandra ofzo Het hoeft, vind ik, ook niet allemaal op elkaar te lijken, maar een beetje rekening mee houden zou ik wel doen.
Ja ik vind dat het wel een beetje bij elkaar moet passen. Zo kende ik 2 meiden met mooie spaanse namen en hun broer had een oerhollandse naam. Misschien een andere moeder, dat weet ik niet, maar het klonk echt niet samen, klonk echt raar. Tim (Alfa) en Tom (Romeo) (Coronel) vind ik wel een beetje ver gaan
Ik vind het mooier als het een beetje matcht. Natuurlijk zijn het individuen. Shaddix: ik vind ze mooi en bij elkaar passen
Ja een beetje wel, maar meestal vind je ook een bepaalde stijl mooi dus gebeurd het een beetje vanzelf. Als je echt helemaal verliefd bent op een bepaalde naam, zou ik het niet meteen laten omdat het niet goed bij broer of zus past.
Toch vind ik deze namen juist goed bij elkaar passen. Ongeveer even lang. Beide niet alledaags. De één een ë met een trema, de ander een th erin...