Mijn vriend en ik weten sinds een week dat we een dochter krijgen en zijn nu natuurlijk druk bezig met de namen. Maar we hebben beide zo'n verschillende smaak dat het echt lastig is. Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen en suggesties! Wat ik heel mooi vind: Elin/Elynn (zó mooi dat ik 'em echt niet uit m'n hoofd kan krijgen) Noé Yentl Felía Wat mijn vriend mooi vindt: Tess Sophie (met klemtoon op de -o) Noëlla Nu komt het: ik vind de namen van mijn vriend écht niet mooi en hij de mijne niet. Alleen Elin vindt hij nog wel leuk, maar hij is nog niet overtuigd. De enige naam die we alletwee leuk vinden is Inéz. Maar niet zo mooi als Elin vind ik Ik hou van iets apartere namen (niet overdreven) die je niet zo vaak hoort en mijn vriend houdt juist van populaire namen. Wel vinden we het belangrijk dat de naam niet al te buitenlands klinkt en makkelijk te schrijven en uit te spreken is. - Het liefst hebben we een naam van één of twee lettergrepen - De achternaam begint met de M. - De tweede en derde naam worden A.leida M.aria (naar de beide oma's) Alvast heel erg bedankt!!!
Elina A.leida M.aria Eline A.leida M.aria Elynne A.leida M.aria Elynna A.leida M.aria 1 van deze 4 en kan jij hem afkorten naar Elin
Elin/ Elyn! Heel mooi, Andere namen: Sifra Ophelia Lotta Marise Lise Jaël Zara Ava Flore Siëna Veerle Lynn Lijne Bodil Danique Evy Yfke Isa Janna Chloë Noa Lila Linde
Elin erg leuk! Snap je probleem je man heeft een beetje last van standaard smaak zeg ik dan haha Misschien nog Livia Elif Elivia Ziva Danaé Nikée Ezira Naema Malin
Lastig he, als je niet op 1 lijn kunt komen. Ik vind Elin/Elynn wel leuk, maar inmiddels best wel in de categorie populaire namen vallen. En Inéz vind ik niet echt aan je voorwaarden voldoen, want het komt mij vrij buitenlands over en moeilijk te schrijven. Wat vind je van: Edith, Lynne, of Fenja
Ik vind Elin mooi, ook in combinatie met de tweede en derde naam. Je zou als compromis ook na kunnen denken over Sophia.
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties, er zitten zeker leuke namen tussen! Ik ga het eens aan mijn vriend voorleggen om te kijken wat hij ervan vindt